Místo, kde žijeme

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 3.5 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 8. 2025
Sdílet:

Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a Vennových diagramů, které naplňují očekávaný výstup nového RVP ZV ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Místo, kde žijeme - CJS-CJS-001-ZV5-004. Žák tak posoudí na základě lokalizace specifika vlastního regionu, krajů ČR, sousedních států ČR a vybraných států v odlišných částech Evropy i světa a vliv těchto specifik na život v nich. Pro práci s materiálem je důležité, aby se žák orientoval a měl již základní znalosti ohledně místa svého bydliště/školy, obce, kraje, regionu, státu, světadílu či o celkovém pojetí světa. Aktivity s materiálem je vhodné doplnit o tematické encyklopedie, mapy či využít digitální technologie, aby si žáci mohli dohledávat potřebné informace. Pokud budete s učivem teprve začínat, je vhodné zvolit specifikaci a srovnávání obcí ve Vašem okolí.

Materiál je vhodný pro žáky od 3. ročníku, lze černobíle vytisknout a můžete je využít i jako prostředek pro projektové dny.

Cílem je charakterizace vybraného místa pro život.

Jak s materiálem pracovat?

Doporučuje se využít individuální nebo skupinovou výuku.

  • K připomenutí potřebných pojmů dejte žákům/umístěte na vybrané místo ve třídě informační karty.
  • Vyberte pracovní kartu podle tematického zaměření, kterou žáci budou vyplňovat.
  • Připravte dostatečné množství zdrojů k čerpání a vyhledávání informací.
  • Žáci vyplňují pracovní karty.
  • Jako další aktivitu lze využít záznamník, který slouží ke specifikaci a uvědomění si souvislostí o vybrané lokaci.
  • Pro další uvědomění lze využít Vennovy diagramy.
    • Zde je vhodné, pokud každá skupina pracuje na charakterizaci rozdílných míst, aby se žáci z těchto skupin potkali a diagramy vyplnili společně - otevírá se prostor pro diskuzi.
    • Případně žáci ve skupině mohou po celou dobu zpracovávat 2 pracovní karty o dvou různých místech, která v závěru pomocí diagramů porovnají. 

Další produkty od autora Taťána Svobodová - Neboj se učit (se)

917527
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 48 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj, která se zaměřuje na rovinnou geometrii. Žák při hře
25.00 Kč
987812
Matematika - geometrie
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál Geometrická úkolovka se zaměřuje na procvičování či opakování geometrického učiva. K dispozici je 60 karet
35.00 Kč
916659
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 60 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj, která se zaměřuje na rovinnou geometrii. Žák při hře
25.00 Kč
913472
Český jazyk
3., 4., 5.
Didaktické hry
Materiál vychází ze společenské hry Activity a v rámci výuky jej využijete pro účely opakování vyjmenovaných slov
25.00 Kč
Místo, kde žijeme Místo, kde žijeme
Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a Vennových diagramů, které naplňují očekávaný výstup nového RVP ZV ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Místo, kde žijeme - CJS-CJS-001-ZV5-004. Žák tak posoudí na základě lokalizace specifika vlastního regionu, krajů ČR, sousedních států ČR a vybraných států v odlišných částech Evropy i světa a vliv těchto specifik na život v nich. Pro práci s materiálem je důležité, aby se žák orientoval a měl již základní znalosti ohledně místa svého bydliště/školy, obce, kraje, regionu, státu, světadílu či o celkovém pojetí světa. Aktivity s materiálem je vhodné doplnit o tematické encyklopedie, mapy či využít digitální technologie, aby si žáci mohli dohledávat potřebné informace. Pokud budete s učivem teprve začínat, je vhodné zvolit specifikaci a srovnávání obcí ve Vašem okolí.Materiál je vhodný pro žáky od 3. ročníku, lze černobíle vytisknout a můžete je využít i jako prostředek pro projektové dny.Cílem je charakterizace vybraného místa pro život.Jak s materiálem pracovat?Doporučuje se využít individuální nebo skupinovou výuku.K připomenutí potřebných pojmů dejte žákům/umístěte na vybrané místo ve třídě informační karty.Vyberte pracovní kartu podle tematického zaměření, kterou žáci budou vyplňovat.Připravte dostatečné množství zdrojů k čerpání a vyhledávání informací.Žáci vyplňují pracovní karty.Jako další aktivitu lze využít záznamník, který slouží ke specifikaci a uvědomění si souvislostí o vybrané lokaci.Pro další uvědomění lze využít Vennovy diagramy.Zde je vhodné, pokud každá skupina pracuje na charakterizaci rozdílných míst, aby se žáci z těchto skupin potkali a diagramy vyplnili společně - otevírá se prostor pro diskuzi.Případně žáci ve skupině mohou po celou dobu zpracovávat 2 pracovní karty o dvou různých místech, která v závěru pomocí diagramů porovnají. 
UUCZ-928813
Prvouka>Vlastivěda>Pracovní listy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00