Místo, kde žijeme

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
15
Velikost: 3.5 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 8. 2025
Sdílet:

Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a Vennových diagramů, které naplňují očekávaný výstup nového RVP ZV ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Místo, kde žijeme - CJS-CJS-001-ZV5-004. Žák tak posoudí na základě lokalizace specifika vlastního regionu, krajů ČR, sousedních států ČR a vybraných států v odlišných částech Evropy i světa a vliv těchto specifik na život v nich. Pro práci s materiálem je důležité, aby se žák orientoval a měl již základní znalosti ohledně místa svého bydliště/školy, obce, kraje, regionu, státu, světadílu či o celkovém pojetí světa. Aktivity s materiálem je vhodné doplnit o tematické encyklopedie, mapy či využít digitální technologie, aby si žáci mohli dohledávat potřebné informace. Pokud budete s učivem teprve začínat, je vhodné zvolit specifikaci a srovnávání obcí ve Vašem okolí.

Materiál je vhodný pro žáky od 3. ročníku, lze černobíle vytisknout a můžete je využít i jako prostředek pro projektové dny.

Cílem je charakterizace vybraného místa pro život.

Jak s materiálem pracovat?

Doporučuje se využít individuální nebo skupinovou výuku.

  • K připomenutí potřebných pojmů dejte žákům/umístěte na vybrané místo ve třídě informační karty.
  • Vyberte pracovní kartu podle tematického zaměření, kterou žáci budou vyplňovat.
  • Připravte dostatečné množství zdrojů k čerpání a vyhledávání informací.
  • Žáci vyplňují pracovní karty.
  • Jako další aktivitu lze využít záznamník, který slouží ke specifikaci a uvědomění si souvislostí o vybrané lokaci.
  • Pro další uvědomění lze využít Vennovy diagramy.
    • Zde je vhodné, pokud každá skupina pracuje na charakterizaci rozdílných míst, aby se žáci z těchto skupin potkali a diagramy vyplnili společně - otevírá se prostor pro diskuzi.
    • Případně žáci ve skupině mohou po celou dobu zpracovávat 2 pracovní karty o dvou různých místech, která v závěru pomocí diagramů porovnají. 

Další produkty od autora Taťána Svobodová - Neboj se učit (se)

994336
Přírodověda
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 9 pokusů primárně s halloweenskou tematikou, které jsou vyhotovené ve formě kartiček pro individuální
35.00 Kč
897186
Přírodověda
3., 4., 5.
Pracovní listy
Materiál obsahuje 12 záznamových karet týkajících se říše živočichů. Zaměřuje se na savce, ptáky, ryby, plazy
35.00 Kč
917527
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 48 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj, která se zaměřuje na rovinnou geometrii. Žák při hře
25.00 Kč
916659
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 60 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj, která se zaměřuje na rovinnou geometrii. Žák při hře
25.00 Kč
Místo, kde žijeme Místo, kde žijeme
Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a Vennových diagramů, které naplňují očekávaný výstup nového RVP ZV ze vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, Místo, kde žijeme - CJS-CJS-001-ZV5-004. Žák tak posoudí na základě lokalizace specifika vlastního regionu, krajů ČR, sousedních států ČR a vybraných států v odlišných částech Evropy i světa a vliv těchto specifik na život v nich. Pro práci s materiálem je důležité, aby se žák orientoval a měl již základní znalosti ohledně místa svého bydliště/školy, obce, kraje, regionu, státu, světadílu či o celkovém pojetí světa. Aktivity s materiálem je vhodné doplnit o tematické encyklopedie, mapy či využít digitální technologie, aby si žáci mohli dohledávat potřebné informace. Pokud budete s učivem teprve začínat, je vhodné zvolit specifikaci a srovnávání obcí ve Vašem okolí.Materiál je vhodný pro žáky od 3. ročníku, lze černobíle vytisknout a můžete je využít i jako prostředek pro projektové dny.Cílem je charakterizace vybraného místa pro život.Jak s materiálem pracovat?Doporučuje se využít individuální nebo skupinovou výuku.K připomenutí potřebných pojmů dejte žákům/umístěte na vybrané místo ve třídě informační karty.Vyberte pracovní kartu podle tematického zaměření, kterou žáci budou vyplňovat.Připravte dostatečné množství zdrojů k čerpání a vyhledávání informací.Žáci vyplňují pracovní karty.Jako další aktivitu lze využít záznamník, který slouží ke specifikaci a uvědomění si souvislostí o vybrané lokaci.Pro další uvědomění lze využít Vennovy diagramy.Zde je vhodné, pokud každá skupina pracuje na charakterizaci rozdílných míst, aby se žáci z těchto skupin potkali a diagramy vyplnili společně - otevírá se prostor pro diskuzi.Případně žáci ve skupině mohou po celou dobu zpracovávat 2 pracovní karty o dvou různých místech, která v závěru pomocí diagramů porovnají. 
UUCZ-928813
Prvouka>Vlastivěda>Pracovní listy>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00