LASKAVOST, HODNOTY, MORÁLKA - ŠIKANA DO NAŠÍ TŘÍDY NEPATŘÍ - PŘÍBĚH, DISKUZE

Počet stran:
17
Velikost: 7.8 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 1. 2025
Sdílet:

Vážené paní učitelky a páni učitelé,

 

tento výukový materiál jsem vytvořila tak, aby učitelům pomohl efektivně pracovat s tématem šikany, empatie a vztahů mezi dětmi v kolektivu. Obsahuje tři příběhové části doplněné pracovními listy a otázkami k zamyšlení. Materiál je určen pro práci s dětmi ve skupinách nebo jednotlivě a zahrnuje čtení s porozuměním, diskuze a kreativní úkoly.

Práci s materiálem můžete rozdělit až do 3 vyučovacích hodin.

Co materiál obsahuje?

Text příběhu, zpracované metodické otázky, pracovní listy ke každé části příběhu, černobílé obrázky z děje - možnost skládání časové osnovy příběhu, vybarvování a td.

1. Tři příběhové části:

• První část: Seznamuje s vládci třídy, Dominikem, Adamem a Filipem, kteří se chovají nevhodně vůči slabším spolužákům.

• Druhá část: Příchod nových žáků, Lukáše a Patrika, kteří mění dynamiku třídy a obrací situaci proti původním „vládcům“.

• Třetí část: Závěrečná transformace, kdy původní agresoři pochopí důsledky svého chování a začnou se chovat lépe.

2. Pracovní listy:

• Otázky k textu zaměřené na porozumění a práci s příběhem.

• Úkoly na zamyšlení, které podporují diskuze o emocích, empatii a správném chování.

• Praktické úkoly zaměřené na návrhy řešení problémů v kolektivu.

3. Řešení a metodické tipy pro učitele:

• Učitelé mají k dispozici odpovědi k otázkám, aby mohli žákům lépe vysvětlit probírané situace.

• Doporučení, jak vést diskuze v komunitním kruhu.

Proč si materiál pořídit?

Podpora empatického přístupu: Materiál pomáhá dětem pochopit, jak se cítí ti, kterým je ubližováno, a podporuje vytváření přátelského prostředí.

• Interaktivita: Otázky a úkoly děti aktivně zapojují a umožňují jim sdílet své názory.

• Praktická použitelnost: Lze využít na různých úrovních, od individuální práce až po komunitní kruhy a třídní projekty.

• Příběhy z reálného života: Děti se mohou snadno ztotožnit s postavami a situacemi, což napomáhá lepšímu pochopení tématu.

Tento materiál je skvělým nástrojem pro prevenci šikany a budování lepší atmosféry ve třídě. Využijte jej k vedení citlivých a důležitých rozhovorů se svými žáky.

 

Děkuji za Váš zájem.

 

Mgr. L. Sudová

Další produkty od autora Libuše Sudová

408007
Český jazyk
2.
Lapbook
Milé kolegyně, děti mají rády zvířátka, proto jsem pro ně připravila celý den výuky na téma KOČKY. V brožuře naleznete
50.00 Kč
410381
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Další z vaší oblíbené sady čtení s porozuměním. Pracovní listy opět slouží k pozornému čtení a vybarvování podle
25.00 Kč
200985
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
ČLOVĚČE, KDO BUDE PRVNÍ? PROCVIČOVÁNÍ NUMERACE 0 - 100 bez přechodu 10 a základních geometrických tvarů Popis
30.00 Kč
587186
Český jazyk
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Milí kolegové a kolegyňky, napsala jsem příběh o klukovi Matějovi, který není moc oblíbený v kolektivu své třídy a je
35.00 Kč
LASKAVOST, HODNOTY, MORÁLKA - ŠIKANA DO NAŠÍ TŘÍDY NEPATŘÍ - PŘÍBĚH, DISKUZE LASKAVOST, HODNOTY, MORÁLKA - ŠIKANA DO NAŠÍ TŘÍDY NEPATŘÍ - PŘÍBĚH, DISKUZE
Vážené paní učitelky a páni učitelé, tento výukový materiál jsem vytvořila tak, aby učitelům pomohl efektivně pracovat s tématem šikany, empatie a vztahů mezi dětmi v kolektivu. Obsahuje tři příběhové části doplněné pracovními listy a otázkami k zamyšlení. Materiál je určen pro práci s dětmi ve skupinách nebo jednotlivě a zahrnuje čtení s porozuměním, diskuze a kreativní úkoly.Práci s materiálem můžete rozdělit až do 3 vyučovacích hodin.Co materiál obsahuje?Text příběhu, zpracované metodické otázky, pracovní listy ke každé části příběhu, černobílé obrázky z děje - možnost skládání časové osnovy příběhu, vybarvování a td.1. Tři příběhové části:• První část: Seznamuje s vládci třídy, Dominikem, Adamem a Filipem, kteří se chovají nevhodně vůči slabším spolužákům.• Druhá část: Příchod nových žáků, Lukáše a Patrika, kteří mění dynamiku třídy a obrací situaci proti původním „vládcům“.• Třetí část: Závěrečná transformace, kdy původní agresoři pochopí důsledky svého chování a začnou se chovat lépe.2. Pracovní listy:• Otázky k textu zaměřené na porozumění a práci s příběhem.• Úkoly na zamyšlení, které podporují diskuze o emocích, empatii a správném chování.• Praktické úkoly zaměřené na návrhy řešení problémů v kolektivu.3. Řešení a metodické tipy pro učitele:• Učitelé mají k dispozici odpovědi k otázkám, aby mohli žákům lépe vysvětlit probírané situace.• Doporučení, jak vést diskuze v komunitním kruhu.Proč si materiál pořídit?• Podpora empatického přístupu: Materiál pomáhá dětem pochopit, jak se cítí ti, kterým je ubližováno, a podporuje vytváření přátelského prostředí.• Interaktivita: Otázky a úkoly děti aktivně zapojují a umožňují jim sdílet své názory.• Praktická použitelnost: Lze využít na různých úrovních, od individuální práce až po komunitní kruhy a třídní projekty.• Příběhy z reálného života: Děti se mohou snadno ztotožnit s postavami a situacemi, což napomáhá lepšímu pochopení tématu.Tento materiál je skvělým nástrojem pro prevenci šikany a budování lepší atmosféry ve třídě. Využijte jej k vedení citlivých a důležitých rozhovorů se svými žáky. Děkuji za Váš zájem. Mgr. L. Sudová
UUCZ-762491
Český jazyk - čtení>Etická výchova>Pracovní listy>Pravidla třídy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>😀 Emoce
45.00