LASKAVOST, HODNOTY, MORÁLKA - ŠIKANA DO NAŠÍ TŘÍDY NEPATŘÍ - PŘÍBĚH, DISKUZE

Počet stran:
17
Velikost: 7.8 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 1. 2025
Sdílet:

Vážené paní učitelky a páni učitelé,

 

tento výukový materiál jsem vytvořila tak, aby učitelům pomohl efektivně pracovat s tématem šikany, empatie a vztahů mezi dětmi v kolektivu. Obsahuje tři příběhové části doplněné pracovními listy a otázkami k zamyšlení. Materiál je určen pro práci s dětmi ve skupinách nebo jednotlivě a zahrnuje čtení s porozuměním, diskuze a kreativní úkoly.

Práci s materiálem můžete rozdělit až do 3 vyučovacích hodin.

Co materiál obsahuje?

Text příběhu, zpracované metodické otázky, pracovní listy ke každé části příběhu, černobílé obrázky z děje - možnost skládání časové osnovy příběhu, vybarvování a td.

1. Tři příběhové části:

• První část: Seznamuje s vládci třídy, Dominikem, Adamem a Filipem, kteří se chovají nevhodně vůči slabším spolužákům.

• Druhá část: Příchod nových žáků, Lukáše a Patrika, kteří mění dynamiku třídy a obrací situaci proti původním „vládcům“.

• Třetí část: Závěrečná transformace, kdy původní agresoři pochopí důsledky svého chování a začnou se chovat lépe.

2. Pracovní listy:

• Otázky k textu zaměřené na porozumění a práci s příběhem.

• Úkoly na zamyšlení, které podporují diskuze o emocích, empatii a správném chování.

• Praktické úkoly zaměřené na návrhy řešení problémů v kolektivu.

3. Řešení a metodické tipy pro učitele:

• Učitelé mají k dispozici odpovědi k otázkám, aby mohli žákům lépe vysvětlit probírané situace.

• Doporučení, jak vést diskuze v komunitním kruhu.

Proč si materiál pořídit?

Podpora empatického přístupu: Materiál pomáhá dětem pochopit, jak se cítí ti, kterým je ubližováno, a podporuje vytváření přátelského prostředí.

• Interaktivita: Otázky a úkoly děti aktivně zapojují a umožňují jim sdílet své názory.

• Praktická použitelnost: Lze využít na různých úrovních, od individuální práce až po komunitní kruhy a třídní projekty.

• Příběhy z reálného života: Děti se mohou snadno ztotožnit s postavami a situacemi, což napomáhá lepšímu pochopení tématu.

Tento materiál je skvělým nástrojem pro prevenci šikany a budování lepší atmosféry ve třídě. Využijte jej k vedení citlivých a důležitých rozhovorů se svými žáky.

 

Děkuji za Váš zájem.

 

Mgr. L. Sudová

Další produkty od autora Libuše Sudová

736994
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
21 kartiček mobilních telefonů s veselými otázka mi a odpověďmi na principu hry JÁ MÁM, KDO MÁ. Hra končí vždy společným
25.00 Kč
698890
Matematika
3., 4.
Didaktické hry
Milé paní učitelky, mnohé z Vás také pracujete s dětmi s moderními technologiemi. U nás ve třídě máme k dispozici
0.00 Kč
886149
Matematika
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Testy a písemky
Milé kolegyně a kolegové, tentokrát Vám nabízím něco opravdu originálního - na konec školního roku. Vím jistě, že žádný
45.00 Kč
193192
Český jazyk
1.
Pexeso
Oblíbená hra pro prvňáčky. Využijete pro rychlíky, aby se nenudili než zadanou práci dokončí pomalejší spolužáci
25.00 Kč
LASKAVOST, HODNOTY, MORÁLKA - ŠIKANA DO NAŠÍ TŘÍDY NEPATŘÍ - PŘÍBĚH, DISKUZE LASKAVOST, HODNOTY, MORÁLKA - ŠIKANA DO NAŠÍ TŘÍDY NEPATŘÍ - PŘÍBĚH, DISKUZE
Vážené paní učitelky a páni učitelé, tento výukový materiál jsem vytvořila tak, aby učitelům pomohl efektivně pracovat s tématem šikany, empatie a vztahů mezi dětmi v kolektivu. Obsahuje tři příběhové části doplněné pracovními listy a otázkami k zamyšlení. Materiál je určen pro práci s dětmi ve skupinách nebo jednotlivě a zahrnuje čtení s porozuměním, diskuze a kreativní úkoly.Práci s materiálem můžete rozdělit až do 3 vyučovacích hodin.Co materiál obsahuje?Text příběhu, zpracované metodické otázky, pracovní listy ke každé části příběhu, černobílé obrázky z děje - možnost skládání časové osnovy příběhu, vybarvování a td.1. Tři příběhové části:• První část: Seznamuje s vládci třídy, Dominikem, Adamem a Filipem, kteří se chovají nevhodně vůči slabším spolužákům.• Druhá část: Příchod nových žáků, Lukáše a Patrika, kteří mění dynamiku třídy a obrací situaci proti původním „vládcům“.• Třetí část: Závěrečná transformace, kdy původní agresoři pochopí důsledky svého chování a začnou se chovat lépe.2. Pracovní listy:• Otázky k textu zaměřené na porozumění a práci s příběhem.• Úkoly na zamyšlení, které podporují diskuze o emocích, empatii a správném chování.• Praktické úkoly zaměřené na návrhy řešení problémů v kolektivu.3. Řešení a metodické tipy pro učitele:• Učitelé mají k dispozici odpovědi k otázkám, aby mohli žákům lépe vysvětlit probírané situace.• Doporučení, jak vést diskuze v komunitním kruhu.Proč si materiál pořídit?• Podpora empatického přístupu: Materiál pomáhá dětem pochopit, jak se cítí ti, kterým je ubližováno, a podporuje vytváření přátelského prostředí.• Interaktivita: Otázky a úkoly děti aktivně zapojují a umožňují jim sdílet své názory.• Praktická použitelnost: Lze využít na různých úrovních, od individuální práce až po komunitní kruhy a třídní projekty.• Příběhy z reálného života: Děti se mohou snadno ztotožnit s postavami a situacemi, což napomáhá lepšímu pochopení tématu.Tento materiál je skvělým nástrojem pro prevenci šikany a budování lepší atmosféry ve třídě. Využijte jej k vedení citlivých a důležitých rozhovorů se svými žáky. Děkuji za Váš zájem. Mgr. L. Sudová
UUCZ-762491
Český jazyk - čtení>Etická výchova>Pracovní listy>Pravidla třídy>Přípravy hodiny/lekce>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>😀 Emoce
45.00