Vztahy v naší třídě. Jak poznám šikanu a co udělám? 5 aktivit mimo lavice.

Počet stran:
31
Velikost: 10.44 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2023
Sdílet:

Brožura s náměty k využití při budování vztahů žáků ve třídě.

Tento materiál slouží ke zlepšování vztahů a komunikace dětí ve třídě. Pomocí nabízených činností se podaří dětem lépe poznat samy sebe a

učitel odhalí případnou skrytou šikanu. Dětem se pomocí řízených rozhovorů souvisejících s typy nabízených činností nabídne řešení

komplikovaných situací ve vztazích. Děti pochopí jak se mají zachovat v případě, že se se šikanou sami setkají nebo budou jejím svědkem.

materiály a aktivity:

1) Třídní barometr - jak se dnes cítím. (6 pocitů + jmenovky na kolíčky v různých barvách)

Papíry zalaminujeme a slepíme k sobě na jednu plochu, pověsíme ve třídě. Jmenovky dětí nalepíme na dřevěné kolíčky.

Žáci si každý den mohou připevňovat kolíček se svým jménem k cedulce označující jeho pocit.

Cílem je, že učitel sleduje psychický stav a chování jednotlivých žáků, kteří se s případnými potížemi ani neumí nebo nechtějí svěřit.

2) Můj deníček měsíce:

Pracovní list pro žáka na jednotlivý měsíc obsahuje tabulku s označením jednotlivých dnů ve sloupečcích a událostí v řádcích. Žák si každý den vybarví políčko podle toho, co se mu v daný den přihodilo. Na konci měsíce společně vyhodnotíme v komunitním kruhu jak úspěšný byl pro žáky tento čas.

3) Jaká by byla tvá role ve světě zvířat? (8 demonstračních karet zvířat - 8 rolí + lístečky na psaní)

1. úkol: Napiš na bílý lístek 2 jména spolužáků, kteří podle tebe nejvíce odpovídají ve zvířecí třídě roli...

(učitel jmenuje zvíře na kartě a žáci k ní umístí své lístečky lícem dolů. Takto opakuje úkol s každou kartou. Každý žák může použít jméno

spolužáka, kterého si vybere jen jednou, nemusí psát jména všech)

2. úkol: Napiš na červený lístek své jméno a dej ho lícem dolů ke kartě zvířete, v jehož roli se cítíš.

Následuje rozbor, kdy jeden žák nebo učitel přečte jména u jednotlivých karet a třída společně vyhodnotí, které jméno se nejvíce opakuje.

Následuje společná diskuze PROČ. Cílem : sebereflexe žáků, nacházení společného řešení ke změně role, která někomu nevyhovuje, ale druzí ho tak vnímají. Přátelská atmosféra, pobavení.

4) Hra "Já mám, kdo má..."

Hra k pobavení a uvolnění atmosféry ve třídě. Kartičky s obrázky dětí vyjadřující nějaký pocit.

5) Aktivita v komunitním kruhu - KARTIČKY S POPISEM UDÁLOSTI A OTÁZKOU "CO UDĚLÁŠ? JAK SE ZACHOVÁŠ?" (12 karet)

Žáci sedí v kruhu a postupně si losují otázky na které pak odpovídají a hledají řešení dané situace. Kartičky zalaminujeme a vystříháme. Doprostřed kruhu umístíme 2 obrázky s dlaněmi, které představují "POMOCNOU RUKU pro spolužáka. Otázku po zodpovězení položí vždy k vybrané dlani. Když si tázaný vylosuje otázku, může si vybrat zda navrhne, jak by situaci řešil nebo otázku položí na dlaň s popisem NEVÍM JAK ŘEŠIT, JE MI TO NEPŘÍJEMNÉ, NAVRHNI ŘEŠENÍ MÍSTO MĚ. Vybere pak spolužáka, který odpoví místo něj.

Materiál obsahuje také demonstrační plakáty s danou tématikou k výzdobě třídy. Plakáty tiskněte na formát A3 na výšku. Ostatní stránky s kartičkami k činnostem vytiskněte naležato.

Celkem k tisku 31 stran.

Pokud se Vám materiál líbí, děkuji za Váš čas a finanční podporu.

Mgr. Libuše Sudová

Další produkty od autora Libuše Sudová

179318
Český jazyk
1.
Didaktické hry
Brožura obsahující námět k procvičování čtení. ŽABÁCI SKÁČOU ZA ŽABÍ KRÁLOVNOU 4 PROCVIČOVÁNÍ ČTENÍ PÍSMEN A SLABIK M, A
25.00 Kč
513637
Přírodověda
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Příprava na 1 - 2 vyučovací hodiny: Zahrajte si s dětmi hru na detektiva OČKA, díky níž se obyčejná procházka stane
29.00 Kč
436097
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
kvíz o módě měříme na centimetry převádíme jednotky - m - cm - mm počítáme obvody a obsahy čtverců a obdélníků
48.00 Kč
395719
Český jazyk
2., 3.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály k procvičování učiva 2. ročníku. Projektový den s nádechem strašidel začíná! Pro děti
79.00 Kč
Vztahy v naší třídě. Jak poznám šikanu a co udělám? 5 aktivit mimo lavice. Vztahy v naší třídě. Jak poznám šikanu a co udělám? 5 aktivit mimo lavice.
Brožura s náměty k využití při budování vztahů žáků ve třídě. Tento materiál slouží ke zlepšování vztahů a komunikace dětí ve třídě. Pomocí nabízených činností se podaří dětem lépe poznat samy sebe a učitel odhalí případnou skrytou šikanu. Dětem se pomocí řízených rozhovorů souvisejících s typy nabízených činností nabídne řešení komplikovaných situací ve vztazích. Děti pochopí jak se mají zachovat v případě, že se se šikanou sami setkají nebo budou jejím svědkem. materiály a aktivity: 1) Třídní barometr - jak se dnes cítím. (6 pocitů + jmenovky na kolíčky v různých barvách) Papíry zalaminujeme a slepíme k sobě na jednu plochu, pověsíme ve třídě. Jmenovky dětí nalepíme na dřevěné kolíčky. Žáci si každý den mohou připevňovat kolíček se svým jménem k cedulce označující jeho pocit. Cílem je, že učitel sleduje psychický stav a chování jednotlivých žáků, kteří se s případnými potížemi ani neumí nebo nechtějí svěřit. 2) Můj deníček měsíce: Pracovní list pro žáka na jednotlivý měsíc obsahuje tabulku s označením jednotlivých dnů ve sloupečcích a událostí v řádcích. Žák si každý den vybarví políčko podle toho, co se mu v daný den přihodilo. Na konci měsíce společně vyhodnotíme v komunitním kruhu jak úspěšný byl pro žáky tento čas. 3) Jaká by byla tvá role ve světě zvířat? (8 demonstračních karet zvířat - 8 rolí + lístečky na psaní) 1. úkol: Napiš na bílý lístek 2 jména spolužáků, kteří podle tebe nejvíce odpovídají ve zvířecí třídě roli... (učitel jmenuje zvíře na kartě a žáci k ní umístí své lístečky lícem dolů. Takto opakuje úkol s každou kartou. Každý žák může použít jméno spolužáka, kterého si vybere jen jednou, nemusí psát jména všech) 2. úkol: Napiš na červený lístek své jméno a dej ho lícem dolů ke kartě zvířete, v jehož roli se cítíš. Následuje rozbor, kdy jeden žák nebo učitel přečte jména u jednotlivých karet a třída společně vyhodnotí, které jméno se nejvíce opakuje. Následuje společná diskuze PROČ. Cílem : sebereflexe žáků, nacházení společného řešení ke změně role, která někomu nevyhovuje, ale druzí ho tak vnímají. Přátelská atmosféra, pobavení. 4) Hra "Já mám, kdo má..." Hra k pobavení a uvolnění atmosféry ve třídě. Kartičky s obrázky dětí vyjadřující nějaký pocit. 5) Aktivita v komunitním kruhu - KARTIČKY S POPISEM UDÁLOSTI A OTÁZKOU "CO UDĚLÁŠ? JAK SE ZACHOVÁŠ?" (12 karet) Žáci sedí v kruhu a postupně si losují otázky na které pak odpovídají a hledají řešení dané situace. Kartičky zalaminujeme a vystříháme. Doprostřed kruhu umístíme 2 obrázky s dlaněmi, které představují "POMOCNOU RUKU pro spolužáka. Otázku po zodpovězení položí vždy k vybrané dlani. Když si tázaný vylosuje otázku, může si vybrat zda navrhne, jak by situaci řešil nebo otázku položí na dlaň s popisem NEVÍM JAK ŘEŠIT, JE MI TO NEPŘÍJEMNÉ, NAVRHNI ŘEŠENÍ MÍSTO MĚ. Vybere pak spolužáka, který odpoví místo něj. Materiál obsahuje také demonstrační plakáty s danou tématikou k výzdobě třídy. Plakáty tiskněte na formát A3 na výšku. Ostatní stránky s kartičkami k činnostem vytiskněte naležato. Celkem k tisku 31 stran. Pokud se Vám materiál líbí, děkuji za Váš čas a finanční podporu. Mgr. Libuše Sudová
UUCZ-307779
Etická výchova>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pravidla třídy>Projekty>Školní družina>ZŠ – 1. STUPEŇ>👭Den dětí>😀 Emoce>📝 Sebehodnocení
55.00