Vztahy v naší třídě. Jak poznám šikanu a co udělám? 5 aktivit mimo lavice.

Počet stran:
31
Velikost: 10.44 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2023
Sdílet:

Brožura s náměty k využití při budování vztahů žáků ve třídě.

Tento materiál slouží ke zlepšování vztahů a komunikace dětí ve třídě. Pomocí nabízených činností se podaří dětem lépe poznat samy sebe a

učitel odhalí případnou skrytou šikanu. Dětem se pomocí řízených rozhovorů souvisejících s typy nabízených činností nabídne řešení

komplikovaných situací ve vztazích. Děti pochopí jak se mají zachovat v případě, že se se šikanou sami setkají nebo budou jejím svědkem.

materiály a aktivity:

1) Třídní barometr - jak se dnes cítím. (6 pocitů + jmenovky na kolíčky v různých barvách)

Papíry zalaminujeme a slepíme k sobě na jednu plochu, pověsíme ve třídě. Jmenovky dětí nalepíme na dřevěné kolíčky.

Žáci si každý den mohou připevňovat kolíček se svým jménem k cedulce označující jeho pocit.

Cílem je, že učitel sleduje psychický stav a chování jednotlivých žáků, kteří se s případnými potížemi ani neumí nebo nechtějí svěřit.

2) Můj deníček měsíce:

Pracovní list pro žáka na jednotlivý měsíc obsahuje tabulku s označením jednotlivých dnů ve sloupečcích a událostí v řádcích. Žák si každý den vybarví políčko podle toho, co se mu v daný den přihodilo. Na konci měsíce společně vyhodnotíme v komunitním kruhu jak úspěšný byl pro žáky tento čas.

3) Jaká by byla tvá role ve světě zvířat? (8 demonstračních karet zvířat - 8 rolí + lístečky na psaní)

1. úkol: Napiš na bílý lístek 2 jména spolužáků, kteří podle tebe nejvíce odpovídají ve zvířecí třídě roli...

(učitel jmenuje zvíře na kartě a žáci k ní umístí své lístečky lícem dolů. Takto opakuje úkol s každou kartou. Každý žák může použít jméno

spolužáka, kterého si vybere jen jednou, nemusí psát jména všech)

2. úkol: Napiš na červený lístek své jméno a dej ho lícem dolů ke kartě zvířete, v jehož roli se cítíš.

Následuje rozbor, kdy jeden žák nebo učitel přečte jména u jednotlivých karet a třída společně vyhodnotí, které jméno se nejvíce opakuje.

Následuje společná diskuze PROČ. Cílem : sebereflexe žáků, nacházení společného řešení ke změně role, která někomu nevyhovuje, ale druzí ho tak vnímají. Přátelská atmosféra, pobavení.

4) Hra "Já mám, kdo má..."

Hra k pobavení a uvolnění atmosféry ve třídě. Kartičky s obrázky dětí vyjadřující nějaký pocit.

5) Aktivita v komunitním kruhu - KARTIČKY S POPISEM UDÁLOSTI A OTÁZKOU "CO UDĚLÁŠ? JAK SE ZACHOVÁŠ?" (12 karet)

Žáci sedí v kruhu a postupně si losují otázky na které pak odpovídají a hledají řešení dané situace. Kartičky zalaminujeme a vystříháme. Doprostřed kruhu umístíme 2 obrázky s dlaněmi, které představují "POMOCNOU RUKU pro spolužáka. Otázku po zodpovězení položí vždy k vybrané dlani. Když si tázaný vylosuje otázku, může si vybrat zda navrhne, jak by situaci řešil nebo otázku položí na dlaň s popisem NEVÍM JAK ŘEŠIT, JE MI TO NEPŘÍJEMNÉ, NAVRHNI ŘEŠENÍ MÍSTO MĚ. Vybere pak spolužáka, který odpoví místo něj.

Materiál obsahuje také demonstrační plakáty s danou tématikou k výzdobě třídy. Plakáty tiskněte na formát A3 na výšku. Ostatní stránky s kartičkami k činnostem vytiskněte naležato.

Celkem k tisku 31 stran.

Pokud se Vám materiál líbí, děkuji za Váš čas a finanční podporu.

Mgr. Libuše Sudová

Další produkty od autora Libuše Sudová

197052
Matematika
1., 2.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. ČLOVĚČE, KDO BUDE PRVNÍ
35.00 Kč
399785
Český jazyk
2.
Didaktické hry
Brožura obsahuje obrázky 3 hracích polí se slovy na políčkách. Na každém hracím poli jsou jiná slova. Jedno pole se
39.00 Kč
450423
Český jazyk
2.
Pracovní listy
Milé kolegyně, připravila jsem na první školní dny v novém roce pár aktivit, které využijete v hodinách matematiky a
35.00 Kč
410381
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Další z vaší oblíbené sady čtení s porozuměním. Pracovní listy opět slouží k pozornému čtení a vybarvování podle
25.00 Kč
Vztahy v naší třídě. Jak poznám šikanu a co udělám? 5 aktivit mimo lavice. Vztahy v naší třídě. Jak poznám šikanu a co udělám? 5 aktivit mimo lavice.
Brožura s náměty k využití při budování vztahů žáků ve třídě. Tento materiál slouží ke zlepšování vztahů a komunikace dětí ve třídě. Pomocí nabízených činností se podaří dětem lépe poznat samy sebe a učitel odhalí případnou skrytou šikanu. Dětem se pomocí řízených rozhovorů souvisejících s typy nabízených činností nabídne řešení komplikovaných situací ve vztazích. Děti pochopí jak se mají zachovat v případě, že se se šikanou sami setkají nebo budou jejím svědkem. materiály a aktivity: 1) Třídní barometr - jak se dnes cítím. (6 pocitů + jmenovky na kolíčky v různých barvách) Papíry zalaminujeme a slepíme k sobě na jednu plochu, pověsíme ve třídě. Jmenovky dětí nalepíme na dřevěné kolíčky. Žáci si každý den mohou připevňovat kolíček se svým jménem k cedulce označující jeho pocit. Cílem je, že učitel sleduje psychický stav a chování jednotlivých žáků, kteří se s případnými potížemi ani neumí nebo nechtějí svěřit. 2) Můj deníček měsíce: Pracovní list pro žáka na jednotlivý měsíc obsahuje tabulku s označením jednotlivých dnů ve sloupečcích a událostí v řádcích. Žák si každý den vybarví políčko podle toho, co se mu v daný den přihodilo. Na konci měsíce společně vyhodnotíme v komunitním kruhu jak úspěšný byl pro žáky tento čas. 3) Jaká by byla tvá role ve světě zvířat? (8 demonstračních karet zvířat - 8 rolí + lístečky na psaní) 1. úkol: Napiš na bílý lístek 2 jména spolužáků, kteří podle tebe nejvíce odpovídají ve zvířecí třídě roli... (učitel jmenuje zvíře na kartě a žáci k ní umístí své lístečky lícem dolů. Takto opakuje úkol s každou kartou. Každý žák může použít jméno spolužáka, kterého si vybere jen jednou, nemusí psát jména všech) 2. úkol: Napiš na červený lístek své jméno a dej ho lícem dolů ke kartě zvířete, v jehož roli se cítíš. Následuje rozbor, kdy jeden žák nebo učitel přečte jména u jednotlivých karet a třída společně vyhodnotí, které jméno se nejvíce opakuje. Následuje společná diskuze PROČ. Cílem : sebereflexe žáků, nacházení společného řešení ke změně role, která někomu nevyhovuje, ale druzí ho tak vnímají. Přátelská atmosféra, pobavení. 4) Hra "Já mám, kdo má..." Hra k pobavení a uvolnění atmosféry ve třídě. Kartičky s obrázky dětí vyjadřující nějaký pocit. 5) Aktivita v komunitním kruhu - KARTIČKY S POPISEM UDÁLOSTI A OTÁZKOU "CO UDĚLÁŠ? JAK SE ZACHOVÁŠ?" (12 karet) Žáci sedí v kruhu a postupně si losují otázky na které pak odpovídají a hledají řešení dané situace. Kartičky zalaminujeme a vystříháme. Doprostřed kruhu umístíme 2 obrázky s dlaněmi, které představují "POMOCNOU RUKU pro spolužáka. Otázku po zodpovězení položí vždy k vybrané dlani. Když si tázaný vylosuje otázku, může si vybrat zda navrhne, jak by situaci řešil nebo otázku položí na dlaň s popisem NEVÍM JAK ŘEŠIT, JE MI TO NEPŘÍJEMNÉ, NAVRHNI ŘEŠENÍ MÍSTO MĚ. Vybere pak spolužáka, který odpoví místo něj. Materiál obsahuje také demonstrační plakáty s danou tématikou k výzdobě třídy. Plakáty tiskněte na formát A3 na výšku. Ostatní stránky s kartičkami k činnostem vytiskněte naležato. Celkem k tisku 31 stran. Pokud se Vám materiál líbí, děkuji za Váš čas a finanční podporu. Mgr. Libuše Sudová
UUCZ-307779
Etická výchova>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Pravidla třídy>Projekty>Školní družina>ZŠ – 1. STUPEŇ>👭Den dětí>😀 Emoce>📝 Sebehodnocení
55.00