Mezinárodní den štěstí 20. března - čtení a běhačka s tajenkou

Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 2.82 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 3. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je zaměřen na seznámení dětí s tématem Mezinárodního dne štěstí a symboly, které jsou s tímto tématem tradičně spojeny. Je vhodný pro žáky 1. stupně základní školy a podporuje nejen čtenářskou gramotnost, ale také logické myšlení, spolupráci a schopnost práce s informacemi.

Obsah materiálu:

  • Krátký text o Mezinárodním dni štěstí a symbolech štěstí.
  • Deset otázek s výběrem ze tří odpovědí.
  • Skrytá hádanka – každá správná odpověď obsahuje jedno písmeno. Po složení všech písmen vznikne slovo “čtyřlístek”, které symbolizuje štěstí a zároveň propojuje celé téma aktivity.

Náměty na využití materiálu:

  • Individuální práce:
  • Žáci si nejprve přečtou text a samostatně odpovídají na otázky. Po dokončení mohou z písmen správných odpovědí sestavit tajné slovo. Tato aktivita rozvíjí čtenářskou gramotnost, porozumění textu a logické myšlení.
  • Skupinová práce:
  • Děti pracují ve dvojicích nebo menších skupinách. Společně diskutují nad odpověďmi a poté sestavují výsledné slovo. Tato forma podporuje spolupráci, komunikaci a týmové řešení problémů.
  • Soutěžní varianta:
  • Aktivitu lze využít i jako soutěž – která skupina správně odpoví na všechny otázky a nejrychleji složí tajné slovo. Vítězná skupina může být symbolicky oceněna (například vlastnoručně vyrobeným čtyřlístkem z papíru).
  • Diskuze na závěr:
  • Po dokončení aktivity můžete s dětmi diskutovat o tom, co pro ně znamená štěstí, co je dělá šťastnými a jak mohou štěstí rozdávat druhým. Můžete také společně vytvořit nástěnku se symboly štěstí nebo malými přáníčky pro spolužáky.

Tento materiál je připraven tak, aby nejen podporoval vzdělávací cíle, ale také přinesl dětem radost a motivoval je k zamyšlení nad tím, co pro ně znamená štěstí.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

890866
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Určeno pro: 2.–5. ročník ZŠ Vhodné období: konec května, ale i jaro obecně Mezipředmětové propojení: Člověk a jeho svět
39.00 Kč
702804
Nezařazené k předmětu
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 10 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
922483
Nezařazené k předmětu
Diář učitelský
Materiál je určen pro pravidelné zapisování, plánování a sebereflexi asistenta pedagoga. Kromě organizačních a
69.00 Kč
509639
Český jazyk - gramatika
2., 3., 4.
Didaktické hry
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov po M. je Vhodné do hodin i např. pro PSPP. Soubor obsahuje tři varianty
30.00 Kč
Mezinárodní den štěstí 20. března - čtení a běhačka s tajenkou Mezinárodní den štěstí 20. března - čtení a běhačka s tajenkou
Tento vzdělávací materiál je zaměřen na seznámení dětí s tématem Mezinárodního dne štěstí a symboly, které jsou s tímto tématem tradičně spojeny. Je vhodný pro žáky 1. stupně základní školy a podporuje nejen čtenářskou gramotnost, ale také logické myšlení, spolupráci a schopnost práce s informacemi.Obsah materiálu:Krátký text o Mezinárodním dni štěstí a symbolech štěstí.Deset otázek s výběrem ze tří odpovědí.Skrytá hádanka – každá správná odpověď obsahuje jedno písmeno. Po složení všech písmen vznikne slovo “čtyřlístek”, které symbolizuje štěstí a zároveň propojuje celé téma aktivity.Náměty na využití materiálu:Individuální práce:Žáci si nejprve přečtou text a samostatně odpovídají na otázky. Po dokončení mohou z písmen správných odpovědí sestavit tajné slovo. Tato aktivita rozvíjí čtenářskou gramotnost, porozumění textu a logické myšlení.Skupinová práce:Děti pracují ve dvojicích nebo menších skupinách. Společně diskutují nad odpověďmi a poté sestavují výsledné slovo. Tato forma podporuje spolupráci, komunikaci a týmové řešení problémů.Soutěžní varianta:Aktivitu lze využít i jako soutěž – která skupina správně odpoví na všechny otázky a nejrychleji složí tajné slovo. Vítězná skupina může být symbolicky oceněna (například vlastnoručně vyrobeným čtyřlístkem z papíru).Diskuze na závěr:Po dokončení aktivity můžete s dětmi diskutovat o tom, co pro ně znamená štěstí, co je dělá šťastnými a jak mohou štěstí rozdávat druhým. Můžete také společně vytvořit nástěnku se symboly štěstí nebo malými přáníčky pro spolužáky.Tento materiál je připraven tak, aby nejen podporoval vzdělávací cíle, ale také přinesl dětem radost a motivoval je k zamyšlení nad tím, co pro ně znamená štěstí.
UUCZ-823853
Český jazyk - čtení>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00