Mezinárodní den štěstí 20. března - čtení a běhačka s tajenkou

Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 2.82 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 3. 2025
Sdílet:

Tento vzdělávací materiál je zaměřen na seznámení dětí s tématem Mezinárodního dne štěstí a symboly, které jsou s tímto tématem tradičně spojeny. Je vhodný pro žáky 1. stupně základní školy a podporuje nejen čtenářskou gramotnost, ale také logické myšlení, spolupráci a schopnost práce s informacemi.

Obsah materiálu:

  • Krátký text o Mezinárodním dni štěstí a symbolech štěstí.
  • Deset otázek s výběrem ze tří odpovědí.
  • Skrytá hádanka – každá správná odpověď obsahuje jedno písmeno. Po složení všech písmen vznikne slovo “čtyřlístek”, které symbolizuje štěstí a zároveň propojuje celé téma aktivity.

Náměty na využití materiálu:

  • Individuální práce:
  • Žáci si nejprve přečtou text a samostatně odpovídají na otázky. Po dokončení mohou z písmen správných odpovědí sestavit tajné slovo. Tato aktivita rozvíjí čtenářskou gramotnost, porozumění textu a logické myšlení.
  • Skupinová práce:
  • Děti pracují ve dvojicích nebo menších skupinách. Společně diskutují nad odpověďmi a poté sestavují výsledné slovo. Tato forma podporuje spolupráci, komunikaci a týmové řešení problémů.
  • Soutěžní varianta:
  • Aktivitu lze využít i jako soutěž – která skupina správně odpoví na všechny otázky a nejrychleji složí tajné slovo. Vítězná skupina může být symbolicky oceněna (například vlastnoručně vyrobeným čtyřlístkem z papíru).
  • Diskuze na závěr:
  • Po dokončení aktivity můžete s dětmi diskutovat o tom, co pro ně znamená štěstí, co je dělá šťastnými a jak mohou štěstí rozdávat druhým. Můžete také společně vytvořit nástěnku se symboly štěstí nebo malými přáníčky pro spolužáky.

Tento materiál je připraven tak, aby nejen podporoval vzdělávací cíle, ale také přinesl dětem radost a motivoval je k zamyšlení nad tím, co pro ně znamená štěstí.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

687931
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Lapbook
Lapbook na téma dušičky obsahuje obtahovačku, bludiště, spojování stínů s obrázky a třídění obrázků (dušičky, halloween)
30.00 Kč
742682
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Lapbook
ředstavuji Vám výukový materiál ve formě vánočního lapbooku, který je určen pro děti v mateřských školách a žáky 1
30.00 Kč
502919
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Domino
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov po B. je Vhodné do hodin i např. pro PSPP. Soubor obsahuje tři varianty
30.00 Kč
723588
Český jazyk
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Tento výukový materiál je určen pro děti k zábavnému procvičování čtení a psaní s využitím Mikulášské tématiky. Materiál
40.00 Kč
Mezinárodní den štěstí 20. března - čtení a běhačka s tajenkou Mezinárodní den štěstí 20. března - čtení a běhačka s tajenkou
Tento vzdělávací materiál je zaměřen na seznámení dětí s tématem Mezinárodního dne štěstí a symboly, které jsou s tímto tématem tradičně spojeny. Je vhodný pro žáky 1. stupně základní školy a podporuje nejen čtenářskou gramotnost, ale také logické myšlení, spolupráci a schopnost práce s informacemi.Obsah materiálu:Krátký text o Mezinárodním dni štěstí a symbolech štěstí.Deset otázek s výběrem ze tří odpovědí.Skrytá hádanka – každá správná odpověď obsahuje jedno písmeno. Po složení všech písmen vznikne slovo “čtyřlístek”, které symbolizuje štěstí a zároveň propojuje celé téma aktivity.Náměty na využití materiálu:Individuální práce:Žáci si nejprve přečtou text a samostatně odpovídají na otázky. Po dokončení mohou z písmen správných odpovědí sestavit tajné slovo. Tato aktivita rozvíjí čtenářskou gramotnost, porozumění textu a logické myšlení.Skupinová práce:Děti pracují ve dvojicích nebo menších skupinách. Společně diskutují nad odpověďmi a poté sestavují výsledné slovo. Tato forma podporuje spolupráci, komunikaci a týmové řešení problémů.Soutěžní varianta:Aktivitu lze využít i jako soutěž – která skupina správně odpoví na všechny otázky a nejrychleji složí tajné slovo. Vítězná skupina může být symbolicky oceněna (například vlastnoručně vyrobeným čtyřlístkem z papíru).Diskuze na závěr:Po dokončení aktivity můžete s dětmi diskutovat o tom, co pro ně znamená štěstí, co je dělá šťastnými a jak mohou štěstí rozdávat druhým. Můžete také společně vytvořit nástěnku se symboly štěstí nebo malými přáníčky pro spolužáky.Tento materiál je připraven tak, aby nejen podporoval vzdělávací cíle, ale také přinesl dětem radost a motivoval je k zamyšlení nad tím, co pro ně znamená štěstí.
UUCZ-823853
Český jazyk - čtení>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00