ROLO HLEDÁ DOMOV - čtenářská lekce

Počet stran:
23
Velikost: 1.66 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Slečna učitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 3. 2024
Sdílet:

Čtenářská lekce je zaměřena na porozumění textu s využitím čtenářských strategií (čtení s předvídáním, klíčová slova,…). Lekce obsahuje aktivity před, při i po čtení. Důraz je kladen na vcítění se do role psího hrdiny. 

 

Materiál obsahuje (vše 2x - barevná i černobílá verze dle vašich možností):

  • metodický list,
  • list s podrobným popisem aktivit před, při a po čtení,
  • karty s klíčovými slovy k vytištění,
  • řešení pracovních listů,
  • 7 pracovních listů.

 

Doporučený ročník:

  • 4. - 5. třída ZŠ (popřípadě i 2. stupeň ZŠ)

 

V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy Rolo hledá domov. Kniha byla vydána teprve v lednu roku 2024 - jedná se o knižní novinku, kterou většina žáků nezná a ukázka je tak motivuje k četbě celé knihy. Ukázka z knihy je součástí pracovních listů. K porozumění textu jsou využívány čtenářské strategie. Žáci pracují postupně dle pokynů a úkolů v pracovních listech. U některých úkolů může být využita práce ve dvojici. Konkrétně je práce s ukázkou založena na čtení s předvídáním, diskusi, klíčových slovech, tvůrčí činnosti (vzkaz postavě), vizualizaci, heslovitém shrnutí děje,…

 

Aktivity před, při a po čtení jsou podrobně metodicky popsány na samostatném listu. V úvodu dochází k navození tématu v rámci třídy, dále žáci pracují s pracovními listy. Závěrečná část obsahuje reflexi, sdílení, krátké sebehodnocení.

 

Pro úvodní část doporučuji mít přichystané vytištěné obrázky z knihy.

 

Dále je třeba vytisknout a vystřihnout karty s klíčovými slovy, které jsou součástí souboru (osvědčilo se mi zalaminovat a uschovat). 

 

Učitel s žáky pracuje především v úvodní a závěrečné části. Během hlavní části má prostor pro pozorování žáků, je spíše v roli průvodce. 

 

Lekce trvá cca 70 minut. Žáci by si z lekce měli odnést myšlenku, že i psi mají emoce a potřebují domov a slušné zacházení. 

Další produkty od autora Vanda Červinková

709357
Český jazyk
3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Čtenářská lekce o svatém Martinovi, kterou využijete ve 4. - 6. třídě ZŠ. V lekci je pracováno s metodami RWCT. Materiál
39.00 Kč
695386
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Čtenářská lekce - Den vzniku samostatného československého státu - 28. 10. 1918. Lekci využijete v 7. - 9. třídě ZŠ. V
39.00 Kč
729882
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
15 adventních příběhů zaměřených na vánoční zvyky a tradice ve 2 úrovních obtížnosti (využijete na 1. stupni ZŠ)
38.00 Kč
684638
Český jazyk
Školní družina, 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Soubor s materiálem obsahuje 54 komunikačních kartiček o stromech v barevné i černobílé verzi. Kartičky slouží k rozvoji
33.00 Kč
ROLO HLEDÁ DOMOV - čtenářská lekce ROLO HLEDÁ DOMOV - čtenářská lekce
Čtenářská lekce je zaměřena na porozumění textu s využitím čtenářských strategií (čtení s předvídáním, klíčová slova,…). Lekce obsahuje aktivity před, při i po čtení. Důraz je kladen na vcítění se do role psího hrdiny.    Materiál obsahuje (vše 2x - barevná i černobílá verze dle vašich možností): metodický list, list s podrobným popisem aktivit před, při a po čtení, karty s klíčovými slovy k vytištění, řešení pracovních listů, 7 pracovních listů.   Doporučený ročník: 4. - 5. třída ZŠ (popřípadě i 2. stupeň ZŠ)   V rámci této čtenářské lekce žáci pracují s ukázkou z knihy Rolo hledá domov. Kniha byla vydána teprve v lednu roku 2024 - jedná se o knižní novinku, kterou většina žáků nezná a ukázka je tak motivuje k četbě celé knihy. Ukázka z knihy je součástí pracovních listů. K porozumění textu jsou využívány čtenářské strategie. Žáci pracují postupně dle pokynů a úkolů v pracovních listech. U některých úkolů může být využita práce ve dvojici. Konkrétně je práce s ukázkou založena na čtení s předvídáním, diskusi, klíčových slovech, tvůrčí činnosti (vzkaz postavě), vizualizaci, heslovitém shrnutí děje,…   Aktivity před, při a po čtení jsou podrobně metodicky popsány na samostatném listu. V úvodu dochází k navození tématu v rámci třídy, dále žáci pracují s pracovními listy. Závěrečná část obsahuje reflexi, sdílení, krátké sebehodnocení.   Pro úvodní část doporučuji mít přichystané vytištěné obrázky z knihy.   Dále je třeba vytisknout a vystřihnout karty s klíčovými slovy, které jsou součástí souboru (osvědčilo se mi zalaminovat a uschovat).    Učitel s žáky pracuje především v úvodní a závěrečné části. Během hlavní části má prostor pro pozorování žáků, je spíše v roli průvodce.    Lekce trvá cca 70 minut. Žáci by si z lekce měli odnést myšlenku, že i psi mají emoce a potřebují domov a slušné zacházení. 
UUCZ-532844
Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
35.00