Kouzelné čtení a psaní - metoda RWCT

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 1.26 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lučitelka
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 4. 2025
Sdílet:

Cílem materiálu s čarodějnickou tematikou je rozvoj tvořivého psaní, rozvoj slovní zásoby, práce s textem a odůvodňování pravopisu (vyjmenovaná slova mix). Většina aktivit je koncipována metodou kritického myšlení.

V materiálu najdete 5 aktivit:

1.pracovní list ALFABOX Aktivitu, kterou hrajeme na začátku nebo na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene děti zapisují slova, která souvisí s čarováním a kouzly. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. PL rozvíjí slovní zásobu a spolupráci. 
2.pracovní list ŽIVOTABÁSEŇ – Aktivita, kde se žáci snaží vcítit do čarodějnice a dokončují věty. Rozvoj empatie a slovní zásoby.
3.pracovní list DOPIŠ PŘÍBĚH –  Aktivita, kde žáci rozvíjí své kreativní myšlení, práci s textem, tvoří a vymýšlí příběh. Kontroluje pravopis. Žáci mají za úkol dokončit rozepsaný příběh.
4.pracovní list PRAVOPIS S TAJENKOU – Žáci mají za úkol do vět vybrat vhodná slova. Do slov doplňují správné y, ý, i, í. Žáci odůvodňují pravopis po vyjmenovaných slovech – mix. U každého slova najdou písmeno, které si zapisují do čtverečku u každé věty. Tajenka dětem vznikne pokud budou písmena číst od spodu – LEKTVAR. S tajenkou poté vymýšlí a zapisují větu. Možno vybarvit obrázek. Rychlíci mohou věty i přepisovat do sešitu nebo na mazací tabulku.
5.PRÁCE S TEXTEM A POHYBEM – Žáci pracují s textem, mají za úkol do textu ( do vět) doplnit správná slova. Možné dětem příběh předčítat a děti procvičují své sluchové vnímání. Druhá varianta je rozstříhat kartičky se slovy, ty rozházet po třídě či chodbě. Žáci jsou aktivnější, protáhnou se a trénují paměť. Slova si přečtou a zapisují do vět.
 

Materiál obsahuje:

10 stránek
5 aktivit – přesný popis výše
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu
kontrolní řešení – přehledně pro snadnou samokontrolu žáků

 

Možné využít variantu pro individuální kontrolní čtení. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích či s asistentem. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat,  popřípadě zalaminovat a zapisovat mazacím fixem. Materiál najdete v barevné i černobílé variantě.  Nejvíce využíváme ve třetí třídě či pro opakování ve čtvrté třídě. Materiál lze ale využít již do druhé, až do páté třídy. 

Další produkty od autora Lučitelka

774273
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Cílem výukového materiálu je procvičit si pravopis vyjmenovaných a příbuzných slov po S v rozsahu učiva 3. – 4. třídy
39.00 Kč
286190
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Cílem materiálu je procvičit si PRAVOPIS VYJMENOVANÝCH SLOV zábavnou formou. Žák čte slova a vybírá do slov y/ý/i/í, kde
120.00 Kč
386230
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
Jedná se o výukovou pomůcku pro ZŠ. Cílem materiálu je procvičit si matematické dovednosti – sčítání a odčítání do 20 s
39.00 Kč
864027
Matematika
2., 3.
Pracovní listy
Cílem výukového materiálu je procvičit si sčítání a odčítání do 100 (s přechodem i bez). Aktivovat žáky k přemýšlení a
33.00 Kč
Kouzelné čtení a psaní - metoda RWCT Kouzelné čtení a psaní - metoda RWCT
Cílem materiálu s čarodějnickou tematikou je rozvoj tvořivého psaní, rozvoj slovní zásoby, práce s textem a odůvodňování pravopisu (vyjmenovaná slova mix). Většina aktivit je koncipována metodou kritického myšlení.V materiálu najdete 5 aktivit:
1.pracovní list ALFABOX Aktivitu, kterou hrajeme na začátku nebo na konci hodiny. Klidně ve dvojicích. U každého písmene děti zapisují slova, která souvisí s čarováním a kouzly. Je na vás, zda budete vyžadovat 1-3 slova. Lze PL také jen promítnout na tabuli a doplňovat slova společně se třídou. PL rozvíjí slovní zásobu a spolupráci. 
2.pracovní list ŽIVOTABÁSEŇ – Aktivita, kde se žáci snaží vcítit do čarodějnice a dokončují věty. Rozvoj empatie a slovní zásoby.
3.pracovní list DOPIŠ PŘÍBĚH –  Aktivita, kde žáci rozvíjí své kreativní myšlení, práci s textem, tvoří a vymýšlí příběh. Kontroluje pravopis. Žáci mají za úkol dokončit rozepsaný příběh.
4.pracovní list PRAVOPIS S TAJENKOU – Žáci mají za úkol do vět vybrat vhodná slova. Do slov doplňují správné y, ý, i, í. Žáci odůvodňují pravopis po vyjmenovaných slovech – mix. U každého slova najdou písmeno, které si zapisují do čtverečku u každé věty. Tajenka dětem vznikne pokud budou písmena číst od spodu – LEKTVAR. S tajenkou poté vymýšlí a zapisují větu. Možno vybarvit obrázek. Rychlíci mohou věty i přepisovat do sešitu nebo na mazací tabulku.
5.PRÁCE S TEXTEM A POHYBEM – Žáci pracují s textem, mají za úkol do textu ( do vět) doplnit správná slova. Možné dětem příběh předčítat a děti procvičují své sluchové vnímání. Druhá varianta je rozstříhat kartičky se slovy, ty rozházet po třídě či chodbě. Žáci jsou aktivnější, protáhnou se a trénují paměť. Slova si přečtou a zapisují do vět.
 
Materiál obsahuje:
10 stránek
5 aktivit – přesný popis výše
úvodní metodiku  a příklady použití materiálu
kontrolní řešení – přehledně pro snadnou samokontrolu žáků
 Možné využít variantu pro individuální kontrolní čtení. Slabší žáci mohou pracovat ve dvojicích či s asistentem. Materiál je nutné si předem připravit, nakopírovat a rozstříhat,  popřípadě zalaminovat a zapisovat mazacím fixem. Materiál najdete v barevné i černobílé variantě.  Nejvíce využíváme ve třetí třídě či pro opakování ve čtvrté třídě. Materiál lze ale využít již do druhé, až do páté třídy. 
UUCZ-864108
Český jazyk - čtení>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - psaní>Pracovní listy>2.>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🧙 Čarodějnice>🎃 Halloween, Dušičky
39.00