Slovesné ACTIVITY: předveď, popiš, nakresli a TVARUJ!

Ročník:
4., 5., 6.
Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 11.34 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Radka ze Základky
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 4. 2025
Sdílet:

Tento materiál je ideální pro žáky 4. - 6. třídy, kteří se prostřednictvím interaktivní hry učí o slovesech a jejich tvarech. Hra rozvíjí nejen slovní zásobu, ale i schopnost kreativního myšlení a spolupráce.

Poskytuje zábavnou formu procvičování sloves a jejich tvarů v různých kontextech, což pomáhá žákům v lepším pochopení gramatiky a rozvíjení komunikačních dovedností.

 

Co se žáci naučí a zopakují:

  • Slovesné tvary: Žáci si procvičí různé slovesné tvary, podle času, osoby, čísla (způsobu).
  • Tvořivost a komunikace: Rozvíjí schopnost komunikovat bez použití slova, tzn. prostřednictvím pantomimy, popisu nebo kresby.
  • Samostatnost: Upevní si znalosti o slovesných tvarech, procvičí kreativní a strategické myšlení při plnění úkolů.

 

Co materiál obsahuje:

  • 24 kartiček se třemi slovesy.
  • Tři možnosti předvedení slovesa: pantomima, popis (bez kořene a příbuzných slov) nebo kresba – žák si losuje způsob, jakým sloveso představí.
  • Dvě varianty zadní strany kartiček (jsou připraveny zrcadlově k oboustrannému tisku):

varianta 1: osoba, číslo, čas

varianta 2: osoba, číslo, čas a způsob

  • Řešení ke každé kartičce.

Jak s materiálem pracovat:

  • Na začátek si vždy žák/žáci losují způsob provedení (pantomima, popis, kresba).
  • Hra „Activity“: Žák/Žáci si losují kartičku a následně představují sloveso pomocí pantomimy, popisu nebo kresby. Spolužák/ci se snaží uhádnout, o jaké sloveso se jedná.
  • Procvičování slovesných tvarů: Po úspěšném uhádnutí slovesa žák/ci převádějí sloveso do požadovaného tvaru - osoba, číslo, čas, případně i způsob. Učitel si může zvolit variantu.
  • Volné kartičky: Kartičky se slovesnými kategoriemi lze také náhodně losovat.
  • Flexibilní přístup: Materiál je přizpůsobitelný pro různé úrovně třídy, díky variantám tisku lze materiál využívat jak pro žáky, kteří již ovládají slovesný způsob a ty, kteří ne.

Co se žáci naučí a zopakují:

  • Slovesné tvary: Žáci si procvičí různé slovesné tvary, podle času, osoby, čísla (způsobu).
  • Tvořivost a komunikace: Rozvíjí schopnost komunikovat bez použití slova, tzn. prostřednictvím pantomimy, popisu nebo kresby.
  • Samostatnost: Upevní si znalosti o slovesných tvarech, procvičí kreativní a strategické myšlení při plnění úkolů.

Další produkty od autora Radka ze Základky

820286
Český jazyk - gramatika
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tato aktivita je určena pro žáky 3.-4. třídy a pomáhá porozumět pádovým otázkám a jejich spojení s podstatnými jmény
30.00 Kč
762195
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je navržen jako pomůcka pro rozvoj reflexe a sebereflexe u žáků. Aktivita "Třídní zrcadlo" pomáhá žákům
29.00 Kč
698631
Matematika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Rychlá didaktická hra na opakování učiva o pamětném násobení, sčítání a odčítání. Kartičky jsou zábavnou didaktickou
25.00 Kč
701524
Anglický jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Tento výukový materiál je navržen pro hodiny anglického jazyka a je primárně určen pro žáky 3. - 5. třídy. Zaměřuje se
30.00 Kč
Slovesné ACTIVITY: předveď, popiš, nakresli a TVARUJ! Slovesné ACTIVITY: předveď, popiš, nakresli a TVARUJ!
Tento materiál je ideální pro žáky 4. - 6. třídy, kteří se prostřednictvím interaktivní hry učí o slovesech a jejich tvarech. Hra rozvíjí nejen slovní zásobu, ale i schopnost kreativního myšlení a spolupráce.Poskytuje zábavnou formu procvičování sloves a jejich tvarů v různých kontextech, což pomáhá žákům v lepším pochopení gramatiky a rozvíjení komunikačních dovedností. Co se žáci naučí a zopakují:Slovesné tvary: Žáci si procvičí různé slovesné tvary, podle času, osoby, čísla (způsobu).Tvořivost a komunikace: Rozvíjí schopnost komunikovat bez použití slova, tzn. prostřednictvím pantomimy, popisu nebo kresby.Samostatnost: Upevní si znalosti o slovesných tvarech, procvičí kreativní a strategické myšlení při plnění úkolů. Co materiál obsahuje:24 kartiček se třemi slovesy.Tři možnosti předvedení slovesa: pantomima, popis (bez kořene a příbuzných slov) nebo kresba – žák si losuje způsob, jakým sloveso představí.Dvě varianty zadní strany kartiček (jsou připraveny zrcadlově k oboustrannému tisku):varianta 1: osoba, číslo, časvarianta 2: osoba, číslo, čas a způsobŘešení ke každé kartičce.Jak s materiálem pracovat:Na začátek si vždy žák/žáci losují způsob provedení (pantomima, popis, kresba).Hra „Activity“: Žák/Žáci si losují kartičku a následně představují sloveso pomocí pantomimy, popisu nebo kresby. Spolužák/ci se snaží uhádnout, o jaké sloveso se jedná.Procvičování slovesných tvarů: Po úspěšném uhádnutí slovesa žák/ci převádějí sloveso do požadovaného tvaru - osoba, číslo, čas, případně i způsob. Učitel si může zvolit variantu.Volné kartičky: Kartičky se slovesnými kategoriemi lze také náhodně losovat.Flexibilní přístup: Materiál je přizpůsobitelný pro různé úrovně třídy, díky variantám tisku lze materiál využívat jak pro žáky, kteří již ovládají slovesný způsob a ty, kteří ne.Co se žáci naučí a zopakují:Slovesné tvary: Žáci si procvičí různé slovesné tvary, podle času, osoby, čísla (způsobu).Tvořivost a komunikace: Rozvíjí schopnost komunikovat bez použití slova, tzn. prostřednictvím pantomimy, popisu nebo kresby.Samostatnost: Upevní si znalosti o slovesných tvarech, procvičí kreativní a strategické myšlení při plnění úkolů.
UUCZ-856067
Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>4.>5.>6.
31.00