Slovesa - centra aktivit

Předmět:
Ročník:
4., 5., 6.
Počet stran:
48
Velikost: 2.51 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 12. 2023
Sdílet:

Materiál můžete využít ve třídě, ale hodí se i na venkovní výuku. Děti plní 5 úkolů, úspěchy si zapisují do herní karty.

1. vyčasuj sloveso

2. urči mluvnické kategorie

3. vyhledej sloveso ve větě

4. vyhledej 5 sloves v malé osmisměrce

5. doplň libovolná slovesa do textu, aby dával smysl

 

Navíc jsem na poslední tři strany natiskla tabulku s různými slovesy v různých mluvnických tvarech. Při samostatné práci dětí, když obcházejí stanoviště, si můžete udělat čas na žáky, kteří mají s látkou potíže. Rozložím kartičky a žáci hledají zvratná slovesa, infinitiv apod.

Výborná aktivita ven, vejde se do desek, jen je potřeba pár košíčků na kartičky.

Materiál je jednoduchý, proto jsem jej zařadila do 4. a 5. ročníku, sama ho však využívám v 6. třídě. Slabší žáci obcházejí stanoviště, šikovnější mají další stanoviště s jinými úkoly (z mých jiných materiálů na slovesa).

Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-2-04 správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci

Další produkty od autora Eva Šidelková

515777
Český jazyk
Přípravy hodiny/lekce
V materiálu je zpracovaná povídka Guy de Maupassanta. Žáci se zamýšlejí nad jednáním postav, zařazují dílo k uměleckému
40.00 Kč
323470
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Když se řekne komiks, mnozí si vybaví dobrodružný, napínavý příběh, kde se bojuje, zápasí apod. Ale komiksy se píšou
25.00 Kč
168116
Český jazyk
5., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Metoda kritického myšlení - kostka - uplatněna na popis předmětu. Žáci spolupracují, komunikují, porovnávají a píšou
30.00 Kč
216324
Český jazyk
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Čtenářská lekce na dvě vyučovací hodiny - pro starší žáky. Na 2 listech je rozepsán plán lekce (evokace, uvědomění
38.00 Kč
Slovesa - centra aktivit Slovesa - centra aktivit
Materiál můžete využít ve třídě, ale hodí se i na venkovní výuku. Děti plní 5 úkolů, úspěchy si zapisují do herní karty. 1. vyčasuj sloveso 2. urči mluvnické kategorie 3. vyhledej sloveso ve větě 4. vyhledej 5 sloves v malé osmisměrce 5. doplň libovolná slovesa do textu, aby dával smysl   Navíc jsem na poslední tři strany natiskla tabulku s různými slovesy v různých mluvnických tvarech. Při samostatné práci dětí, když obcházejí stanoviště, si můžete udělat čas na žáky, kteří mají s látkou potíže. Rozložím kartičky a žáci hledají zvratná slovesa, infinitiv apod. Výborná aktivita ven, vejde se do desek, jen je potřeba pár košíčků na kartičky. Materiál je jednoduchý, proto jsem jej zařadila do 4. a 5. ročníku, sama ho však využívám v 6. třídě. Slabší žáci obcházejí stanoviště, šikovnější mají další stanoviště s jinými úkoly (z mých jiných materiálů na slovesa).Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-2-04 správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci
UUCZ-146049
Český jazyk>Didaktické hry>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>4.>5.>6.
55.00