Slovesa - demonstrační karty a nápady na aktivity

Počet stran:
30
Velikost: 29.63 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 2. 2025
Sdílet:

Přibližte dětem slovesa zábavnou a interaktivní formou! Demonstrační karty se slovesy přinášejí 67 karet a 14 kreativních aktivit, které rozvíjejí slovní zásobu, podporují čtení a zapojují děti do hry! Díky pohybovým i jazykovým cvičením se děti naučí slovesa snadno a hravě. Součástí je podrobný metodický průvodce.

Obsah materiálu:

  • 67 demonstračních karet se slovesy ve dvou velikostech (10 × 13 cm a 7 × 9 cm) pro různé způsoby využití.
  • 14 aktivit na procvičení sloves – pantomima, třídění, tvoření vět, zamrzlé sochy, pohádková slovesa, co bylo předtím a potom atd.
  • Podrobný metodický průvodce ke všem aktivitám, který učitelům ukáže různé způsoby, jak s kartami efektivně pracovat.

Výukový charakter:

Materiál pomáhá dětem porozumět významu sloves, rozvíjet jazykové dovednosti a prohlubovat slovní zásobu. Karty lze využít při skupinové i individuální práci a přizpůsobit úrovni žáků. Práce s kartami podporuje:

  • Rozvoj čtení a porozumění textu – děti tvoří věty a příběhy na základě kartiček.
  • Pohybové učení – některé aktivity propojují slova s pohybem (pantomima, zamrzlá socha).
  • Kreativní myšlení a představivost – děti vymýšlejí příběhy, hledají souvislosti a tvoří vlastní otázky.
  • Sociální interakci – mnoho aktivit je založeno na spolupráci ve dvojicích nebo skupinách.

Metodický postup:

Karty lze použít různými způsoby:

  • Frontální výuka – učitel ukáže kartu a vede diskuzi o slovesu.
  • Práce ve dvojicích/skupinách – děti hrají hry s kartami, tvoří věty nebo pantomimicky znázorňují činnosti.
  • Individuální práce – děti samostatně tvoří věty, třídí slovesa nebo přiřazují kategorie.

Příklad aktivit:

Pantomima – dítě si vytáhne kartu a předvede činnost, ostatní hádají.

Tvoření vět – dítě dostane kartu a vytvoří větu se slovesem.

Řetězový příběh – první dítě začne větu se slovesem, další dítě pokračuje, až vznikne krátký příběh.

Najdi někoho, kdo... – dítě hledá spolužáka, který někdy vykonával činnost na kartě, a tvoří větu.

Karty jsou variabilní a lze je využít i pro integrovanou výuku češtiny, dramatické výchovy a logopedie.

 

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

806451
Matematika
Školní družina, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Přidejte se k vesmírným příšerkám a procvičte sčítání a odčítání do 15 bez přechodu desítky hravým způsobem. Děti budou
40.00 Kč
770063
Matematika
Školní družina, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: 10 karet s příklady na počítání do 10 – zelená sada 10 karet s příklady na počítání do 20 bez přechodu
35.00 Kč
738024
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Obsah materiálu: 4 originální vánoční příběhy: Kouzelný dárek pod stromečkem, Vánoční dobrodružství tučňáka Pepíka
40.00 Kč
692233
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny – první písmeno ve slově 44 kartiček s obrázky ovoce a zeleniny
35.00 Kč
Slovesa - demonstrační karty a nápady na aktivity Slovesa - demonstrační karty a nápady na aktivity
Přibližte dětem slovesa zábavnou a interaktivní formou! Demonstrační karty se slovesy přinášejí 67 karet a 14 kreativních aktivit, které rozvíjejí slovní zásobu, podporují čtení a zapojují děti do hry! Díky pohybovým i jazykovým cvičením se děti naučí slovesa snadno a hravě. Součástí je podrobný metodický průvodce.Obsah materiálu:67 demonstračních karet se slovesy ve dvou velikostech (10 × 13 cm a 7 × 9 cm) pro různé způsoby využití.14 aktivit na procvičení sloves – pantomima, třídění, tvoření vět, zamrzlé sochy, pohádková slovesa, co bylo předtím a potom atd.Podrobný metodický průvodce ke všem aktivitám, který učitelům ukáže různé způsoby, jak s kartami efektivně pracovat.Výukový charakter:Materiál pomáhá dětem porozumět významu sloves, rozvíjet jazykové dovednosti a prohlubovat slovní zásobu. Karty lze využít při skupinové i individuální práci a přizpůsobit úrovni žáků. Práce s kartami podporuje:Rozvoj čtení a porozumění textu – děti tvoří věty a příběhy na základě kartiček.Pohybové učení – některé aktivity propojují slova s pohybem (pantomima, zamrzlá socha).Kreativní myšlení a představivost – děti vymýšlejí příběhy, hledají souvislosti a tvoří vlastní otázky.Sociální interakci – mnoho aktivit je založeno na spolupráci ve dvojicích nebo skupinách.Metodický postup:Karty lze použít různými způsoby:Frontální výuka – učitel ukáže kartu a vede diskuzi o slovesu.Práce ve dvojicích/skupinách – děti hrají hry s kartami, tvoří věty nebo pantomimicky znázorňují činnosti.Individuální práce – děti samostatně tvoří věty, třídí slovesa nebo přiřazují kategorie.Příklad aktivit:Pantomima – dítě si vytáhne kartu a předvede činnost, ostatní hádají.Tvoření vět – dítě dostane kartu a vytvoří větu se slovesem.Řetězový příběh – první dítě začne větu se slovesem, další dítě pokračuje, až vznikne krátký příběh.Najdi někoho, kdo... – dítě hledá spolužáka, který někdy vykonával činnost na kartě, a tvoří větu.Karty jsou variabilní a lze je využít i pro integrovanou výuku češtiny, dramatické výchovy a logopedie. 
UUCZ-795580
Český jazyk>Strukturované učení>Nezařazené k předmětu>Demonstrační obrázky - kartičky>Didaktické hry>Ostatní>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika
57.00