Božena Němcová, Čertův švagr – čtení s rolemi, pracovní listy - hotová příprava

Ročník:
4., 5., 6.
Počet stran:
40
Velikost: 46.28 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
7. 10. 2025
Sdílet:

Milé kolegyně, milí kolegové,

 

s radostí vám představuji svůj autorský výukový materiál, který jsem vytvořila tak, abyste podle něj mohli okamžitě učit bez nutnosti složité přípravy. Vycházím z vlastní učitelské praxe a dobře vím, jak je důležité mít po ruce materiál, který dětem přiblíží literaturu poutavou formou, rozvíjí jejich myšlení a přitom nám nezabere hodiny času na přípravu.

Tento soubor o 40 stranách je určen především pro 4.–5. ročník a pracuje s klasickou pohádkou Boženy Němcové – Čertův švagr, kterou jsem převedla do formy čtení s rolemi, a zároveň doplnila o obrazový doprovod a pracovní listy podporující skupinovou práci i přemýšlení v souvislostech.

 

Na začátku materiálu najdete poutavě převyprávěný životní příběh Boženy Němcové, který je psán tak, aby mu děti rozuměly a snadno se ztotožnily s tím, co spisovatelka prožívala. Děti se tak dozví nejen základní fakta, ale také zajímavosti z jejího života – proč si začala říkat Božena, kdo ji podporoval, jak vznikaly její pohádky a jak ji inspirovala vlastní babička.

 

Co materiál obsahuje a jak s ním pracovat

 

1. Seznámení s autorkou

  • Vyprávění o životě Boženy Němcové formou, která děti vtáhne.
  • Důraz na to, že i slavní lidé byli kdysi dětmi, měli těžkosti, sny a naděje.

2. Pohádka Čertův švagr – čtení s rolemi

  • Autorský přepis věrně kopíruje děj klasické pohádky, ale přibližuje jazyk dnešním dětem.
  • Dialogy lze promítat na tabuli, není nutné tisknout.
  • Postavy jsou přehledně označené, snadno rozdělíte role mezi děti nebo skupiny.
  • Text je přirozeně členěný, takže si děti mohou snadno přiřadit role i samy.

3. Pracovní listy do skupin

  • Jediná část, kterou je potřeba vytisknout – listy podporují práci ve skupinách, kladou otázky k zamyšlení a propojují děj pohádky s dnešní dobou.
  • Otázky jsou připraveny tak, aby vedly děti k hlubšímu přemýšlení, hledání souvislostí a formulaci vlastního názoru.

4. Otázky pro ověření znalostí

5. Obrazový doprovod

  • Každý klíčový moment pohádky je doplněn ilustrací ve stylu tradiční temperové malby.
  • Lze je promítat nebo vytisknout, použít jako časovou osu, jako vizuální oporu k vyprávění, nebo v hodinách slohu k popisu děje, postav či prostředí.
  • Obrázky tvoří ucelený vizuální příběh – děti si tak lépe zapamatují sled událostí.

Možnosti využití ve výuce

  • Materiál využijete při výuce čtení, literatury, dramatické výchovy i slohu.
  • Hodí se pro projektové vyučování, tematický blok o pohádkách, práci s postavou nebo morálními dilematy.
  • Práci můžete rozdělit na několik dní, nebo využít jako celek – podle vaší potřeby.
  •  

Věřím, že tento soubor pro vás bude přínosný a hlavně, že děti zaujme, vtáhne do děje a pomůže jim objevit krásu českých pohádek i jejich hlubší smysl. Materiál vznikl s láskou k dětem, literatuře a učitelské práci – a budu moc ráda, pokud vám bude při výuce dobrým pomocníkem.

 

S přáním krásných hodin českého jazyka

 

Libuše Sudová – autorka materiálu

 
 
 

Další produkty od autora Libuše Sudová

568244
Výtvarná výchova
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Materiál se skládá z 21 šablon pirátů, pirátek, kormidla, sudu rumu, kotvy + 2 x názorného obrázku jak postupovat k
35.00 Kč
587186
Český jazyk
4., 5., 6., 7.
Pracovní listy
Milí kolegové a kolegyňky, napsala jsem příběh o klukovi Matějovi, který není moc oblíbený v kolektivu své třídy a je
35.00 Kč
268835
Český jazyk - čtení
4., 5., 6.
Didaktické hry
Brožura s texty a obrázky mořských ryb a paryb. Děti se často neumí vyjadřovat a chybí jim slovní zásoba. Proto jsem
49.00 Kč
848232
Český jazyk
3., 4., 5.
Pracovní listy
Milé kolegyně a kolegové, moc mě baví vymýšlet příběhy a přetvářet je tak, aby byly blízké dětem, které zrovna učím. V
39.00 Kč
Božena Němcová, Čertův švagr – čtení s rolemi, pracovní listy - hotová příprava Božena Němcová, Čertův švagr – čtení s rolemi, pracovní listy - hotová příprava
Milé kolegyně, milí kolegové, s radostí vám představuji svůj autorský výukový materiál, který jsem vytvořila tak, abyste podle něj mohli okamžitě učit bez nutnosti složité přípravy. Vycházím z vlastní učitelské praxe a dobře vím, jak je důležité mít po ruce materiál, který dětem přiblíží literaturu poutavou formou, rozvíjí jejich myšlení a přitom nám nezabere hodiny času na přípravu.Tento soubor o 40 stranách je určen především pro 4.–5. ročník a pracuje s klasickou pohádkou Boženy Němcové – Čertův švagr, kterou jsem převedla do formy čtení s rolemi, a zároveň doplnila o obrazový doprovod a pracovní listy podporující skupinovou práci i přemýšlení v souvislostech. Na začátku materiálu najdete poutavě převyprávěný životní příběh Boženy Němcové, který je psán tak, aby mu děti rozuměly a snadno se ztotožnily s tím, co spisovatelka prožívala. Děti se tak dozví nejen základní fakta, ale také zajímavosti z jejího života – proč si začala říkat Božena, kdo ji podporoval, jak vznikaly její pohádky a jak ji inspirovala vlastní babička. Co materiál obsahuje a jak s ním pracovat 1. Seznámení s autorkouVyprávění o životě Boženy Němcové formou, která děti vtáhne.Důraz na to, že i slavní lidé byli kdysi dětmi, měli těžkosti, sny a naděje.2. Pohádka Čertův švagr – čtení s rolemiAutorský přepis věrně kopíruje děj klasické pohádky, ale přibližuje jazyk dnešním dětem.Dialogy lze promítat na tabuli, není nutné tisknout.Postavy jsou přehledně označené, snadno rozdělíte role mezi děti nebo skupiny.Text je přirozeně členěný, takže si děti mohou snadno přiřadit role i samy.3. Pracovní listy do skupinJediná část, kterou je potřeba vytisknout – listy podporují práci ve skupinách, kladou otázky k zamyšlení a propojují děj pohádky s dnešní dobou.Otázky jsou připraveny tak, aby vedly děti k hlubšímu přemýšlení, hledání souvislostí a formulaci vlastního názoru.4. Otázky pro ověření znalostí5. Obrazový doprovodKaždý klíčový moment pohádky je doplněn ilustrací ve stylu tradiční temperové malby.Lze je promítat nebo vytisknout, použít jako časovou osu, jako vizuální oporu k vyprávění, nebo v hodinách slohu k popisu děje, postav či prostředí.Obrázky tvoří ucelený vizuální příběh – děti si tak lépe zapamatují sled událostí.Možnosti využití ve výuceMateriál využijete při výuce čtení, literatury, dramatické výchovy i slohu.Hodí se pro projektové vyučování, tematický blok o pohádkách, práci s postavou nebo morálními dilematy.Práci můžete rozdělit na několik dní, nebo využít jako celek – podle vaší potřeby. Věřím, že tento soubor pro vás bude přínosný a hlavně, že děti zaujme, vtáhne do děje a pomůže jim objevit krásu českých pohádek i jejich hlubší smysl. Materiál vznikl s láskou k dětem, literatuře a učitelské práci – a budu moc ráda, pokud vám bude při výuce dobrým pomocníkem. S přáním krásných hodin českého jazyka Libuše Sudová – autorka materiálu
 
 
 
UUCZ-988251
Český jazyk - literatura>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>4.>5.>6.>🧚 Pohádky
49.00