Materiál obsahuje:
Ke každé sadě úkolů je v materiálu detailně popsáno využití.
1) komiksové psací výzvy - 30 kartiček s náměty na tvorbu komiksů. Kartičky obsahují různá témata, propojují sloh a literaturu a český jazyk s dějepisem.
2) doplň rozhovory - žáci doplňují rozhovory z nabídky nebo vymýšlí své vlastní
3) dokonči komiks - žáci dokreslí konec komiksu a vymyslí do komiksu rozhovory
4) vytvoř komiks - do prázdných templatů/ templatů s předpřipravenými komiksovými prvky žáci tvoří komiks
5) prázdné templaty k tvorbě komiksů
Proč komiksy?
Možná s komiksy zrovna nesouzníte, věřte ale, že žáci je (většinou) miluji!
1) pro žáky jsou atraktivní, rádi komiksy čtou
2) rozvíjí kreativitu žáků
3) obsahují méně textu než beletrie, což je pro žáky přístupnější
4) obsahují slova/ věty/ gramatiku v kontextu (např. slangové výrazy, žáci jsou schopni lépe pochopit význam slova, když je uvedený v kontextu)
Komiksy se dají využít jako:
1) obrázková osnova - žáci dle komiksu napíšou vyprávění (např. žák č. 1 nakreslí komiks o svých prázdninách, žák č. 2 podle komiksu žáka č. 1 píše vyprávění)
2) vysvětlení přímé řeči - co to je, jaké má náležitosti atd.
3) ke shrnutí přečteného textu/ poslechnuté písně/ rozebíraného tématu
4) na základě vytvořených komiksů může proběhnout role play (komiksy mohou sloužit jako scénář divadelní hry, kterou žáci ve třídě předvedou)
5) tvorba obrázkové osnovy/ skládání příbě