8 listů s obrázky
Na listě je vždy jeden pravopisný jev, o kterém uvažují tři nebo čtyři děti. Žáci mají vybrat, které dítě má pravdu. Úkol slouží k tomu, aby se o názorech děti bavily, argumentovaly.
Účelem aktivity je oživení hodiny, vhodné na úvod výuky, když opakujeme daný pravopisný jev.
Zařazujte nahodile, ne hned po sobě - ať se dětem neomrzí.
Můžete také promítat na projektoru, přidala jsem prezentaci s obrázky.
Pravopisné jevy:
vyjmenovaná slova (nabitý informacemi, pelyněk černobýl)
velká písmena (názvy lázeňských měst)
předpona s/z (zlézat hory)
shoda podmětu s přísudkem
slovesný způsob
typ/tip
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-2-07 v písemném projevu zvládá pravopis lexikální, slovotvorný, morfologický i syntaktický ve větě jednoduché i souvětí