Autoři ve vizitkách - literární hra

Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 5.09 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 6. 2024
Sdílet:
AUTOŘI VE VIZITKÁCH
Vzdělávací a zábavná hra, která má několik variant užití - 18 vizitek slavných autorů do doby klasicismu a osvícenství

Pravidla Autorů ve vizitkách:
- děti vytvoří skupinky, což bude rozvíjet spolupráci a komunikační dovednosti (skupinky může vytvořit i učitel pomocí rozpočítání, aby ti nejchytřejší nebyli u sebe např., záleží na preferenci)
- každé skupince se rozdá stejný počet kartiček (nesmí říkat nahlas koho mají) a pracovní list
- první skupinka řekne indicii k autorovi z vizitky, mohou si vybrat jakou chtějí (národnost, místo a rok narození a úmrtí, informaci ze života (celkem jsou vždy 4) nebo dílo) - úkolem ale je, že ji musejí říct ve větě, ne ji jen přečíst, indicie jsou totiž napsané v heslech, to by naopak mělo rozvíjet jazykovou a komunikační stránku
- ostatní skupinky si mohou udělat poznámku do pracovního listu, poté následují dvě varianty hry:
 
1. varianta
- pokud někdo po první indicii uhádne autora získá 5 bodů
- každá skupinka má pouze dvě možnosti na odpověď (aby to nesázeli jak Sportku)
- pokud někdo autora uhádne po druhé indicii získá 4 body atd.
- pokud se řeklo 5 indicii a žádná skupinka autora nepoznala, můžete pokračovat se zbytkem indicii (avšak stále za jeden bod) nebo říct správnou odpověď a přidělit dva body týmu, který kartičku držel a prozrazoval indicie, tím podpoříme soutěživost
- poté jde na řadu druhá skupinka a systém se opakuje
 
2. varianta
- druhá skupinka přečte svou první indicii, ostatní si zaznamenají do PL
- třetí skupinka přečte svou první indicii, ostatní si opět udělají poznámku
- až všechny skupinky přečtou první indicii, dáte jim chvilku na přemýšlení a zeptáte se, zda by nějaká skupinka, chtěla zkusit hádat
- opět mají pouze dvě možnosti na odpověď (nebo mohou mít odpovědí kolik chtějí, ale po každé nesprávné se jim odečte bod
- poté jde první tým s druhou indicii, druhý tým s druhou indicii atd.

Dokud nevyčerpáte všechny kartičky. Na konci vyhrává ten, kdo měl nejvíce bodů.

Další produkty od autora Michaela Matějovicová

101305
Fyzika
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní materiál pro seznámení se základní fyzikální veličinou - ČAS. V materiálu najdete soubor v editovatelné formě
30.00 Kč
287009
Matematika
MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Objevte sadu Velikonoční pracovní listy. Celkem 6 připravených pracovních listů - omalovánky, spojování, doplňování
30.00 Kč
384406
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
PRACOVNÍ LIST: PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ - TEORIE A PROCVIČOVÁNÍ Popis materiálu: O Materiálu: Tento pracovní list je navržen
35.00 Kč
432219
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
O materiálu: Toto LitEso je varianta Pexesa, je prvním dílem v sérii, která poskytuje pohled na významné autory a díla a
35.00 Kč
Autoři ve vizitkách - literární hra Autoři ve vizitkách - literární hra
AUTOŘI VE VIZITKÁCH
Vzdělávací a zábavná hra, která má několik variant užití - 18 vizitek slavných autorů do doby klasicismu a osvícenství
Pravidla Autorů ve vizitkách:
- děti vytvoří skupinky, což bude rozvíjet spolupráci a komunikační dovednosti (skupinky může vytvořit i učitel pomocí rozpočítání, aby ti nejchytřejší nebyli u sebe např., záleží na preferenci)
- každé skupince se rozdá stejný počet kartiček (nesmí říkat nahlas koho mají) a pracovní list
- první skupinka řekne indicii k autorovi z vizitky, mohou si vybrat jakou chtějí (národnost, místo a rok narození a úmrtí, informaci ze života (celkem jsou vždy 4) nebo dílo) - úkolem ale je, že ji musejí říct ve větě, ne ji jen přečíst, indicie jsou totiž napsané v heslech, to by naopak mělo rozvíjet jazykovou a komunikační stránku
- ostatní skupinky si mohou udělat poznámku do pracovního listu, poté následují dvě varianty hry:
 
1. varianta
- pokud někdo po první indicii uhádne autora získá 5 bodů
- každá skupinka má pouze dvě možnosti na odpověď (aby to nesázeli jak Sportku)
- pokud někdo autora uhádne po druhé indicii získá 4 body atd.
- pokud se řeklo 5 indicii a žádná skupinka autora nepoznala, můžete pokračovat se zbytkem indicii (avšak stále za jeden bod) nebo říct správnou odpověď a přidělit dva body týmu, který kartičku držel a prozrazoval indicie, tím podpoříme soutěživost
- poté jde na řadu druhá skupinka a systém se opakuje
 
2. varianta
- druhá skupinka přečte svou první indicii, ostatní si zaznamenají do PL
- třetí skupinka přečte svou první indicii, ostatní si opět udělají poznámku
- až všechny skupinky přečtou první indicii, dáte jim chvilku na přemýšlení a zeptáte se, zda by nějaká skupinka, chtěla zkusit hádat
- opět mají pouze dvě možnosti na odpověď (nebo mohou mít odpovědí kolik chtějí, ale po každé nesprávné se jim odečte bod
- poté jde první tým s druhou indicii, druhý tým s druhou indicii atd.
Dokud nevyčerpáte všechny kartičky. Na konci vyhrává ten, kdo měl nejvíce bodů.
UUCZ-594626
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
46.00