Autoři ve vizitkách - literární hra

Kategorie:
Počet stran:
13
Velikost: 5.09 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 6. 2024
Sdílet:
AUTOŘI VE VIZITKÁCH
Vzdělávací a zábavná hra, která má několik variant užití - 18 vizitek slavných autorů do doby klasicismu a osvícenství

Pravidla Autorů ve vizitkách:
- děti vytvoří skupinky, což bude rozvíjet spolupráci a komunikační dovednosti (skupinky může vytvořit i učitel pomocí rozpočítání, aby ti nejchytřejší nebyli u sebe např., záleží na preferenci)
- každé skupince se rozdá stejný počet kartiček (nesmí říkat nahlas koho mají) a pracovní list
- první skupinka řekne indicii k autorovi z vizitky, mohou si vybrat jakou chtějí (národnost, místo a rok narození a úmrtí, informaci ze života (celkem jsou vždy 4) nebo dílo) - úkolem ale je, že ji musejí říct ve větě, ne ji jen přečíst, indicie jsou totiž napsané v heslech, to by naopak mělo rozvíjet jazykovou a komunikační stránku
- ostatní skupinky si mohou udělat poznámku do pracovního listu, poté následují dvě varianty hry:
 
1. varianta
- pokud někdo po první indicii uhádne autora získá 5 bodů
- každá skupinka má pouze dvě možnosti na odpověď (aby to nesázeli jak Sportku)
- pokud někdo autora uhádne po druhé indicii získá 4 body atd.
- pokud se řeklo 5 indicii a žádná skupinka autora nepoznala, můžete pokračovat se zbytkem indicii (avšak stále za jeden bod) nebo říct správnou odpověď a přidělit dva body týmu, který kartičku držel a prozrazoval indicie, tím podpoříme soutěživost
- poté jde na řadu druhá skupinka a systém se opakuje
 
2. varianta
- druhá skupinka přečte svou první indicii, ostatní si zaznamenají do PL
- třetí skupinka přečte svou první indicii, ostatní si opět udělají poznámku
- až všechny skupinky přečtou první indicii, dáte jim chvilku na přemýšlení a zeptáte se, zda by nějaká skupinka, chtěla zkusit hádat
- opět mají pouze dvě možnosti na odpověď (nebo mohou mít odpovědí kolik chtějí, ale po každé nesprávné se jim odečte bod
- poté jde první tým s druhou indicii, druhý tým s druhou indicii atd.

Dokud nevyčerpáte všechny kartičky. Na konci vyhrává ten, kdo měl nejvíce bodů.

Další produkty od autora Michaela Matějovicová

412750
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Název materiálu: Konverzační kartičky - Česká republika: Objevujme zemi za hranicemi učebnic Popis materiálu: O
30.00 Kč
482296
Český jazyk
SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Název materiálu: Pracovní listy na téma Den svatého Valentýna (pro Český Jazyk) Popis materiálu: O materiálu: Tyto
30.00 Kč
311275
Občanská výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Povolání aneb aktivity pro děti je soubor pracovních listů pro děti předškolního věku a pro děti, které chodí na 1
40.00 Kč
412791
Český jazyk
Školní družina, SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Název Materiálu: Hra na procvičení (nejen) podstatných jmen Popis materiálu: O materiálu: Tento vzdělávací materiál
0.00 Kč
Autoři ve vizitkách - literární hra Autoři ve vizitkách - literární hra
AUTOŘI VE VIZITKÁCH
Vzdělávací a zábavná hra, která má několik variant užití - 18 vizitek slavných autorů do doby klasicismu a osvícenství
Pravidla Autorů ve vizitkách:
- děti vytvoří skupinky, což bude rozvíjet spolupráci a komunikační dovednosti (skupinky může vytvořit i učitel pomocí rozpočítání, aby ti nejchytřejší nebyli u sebe např., záleží na preferenci)
- každé skupince se rozdá stejný počet kartiček (nesmí říkat nahlas koho mají) a pracovní list
- první skupinka řekne indicii k autorovi z vizitky, mohou si vybrat jakou chtějí (národnost, místo a rok narození a úmrtí, informaci ze života (celkem jsou vždy 4) nebo dílo) - úkolem ale je, že ji musejí říct ve větě, ne ji jen přečíst, indicie jsou totiž napsané v heslech, to by naopak mělo rozvíjet jazykovou a komunikační stránku
- ostatní skupinky si mohou udělat poznámku do pracovního listu, poté následují dvě varianty hry:
 
1. varianta
- pokud někdo po první indicii uhádne autora získá 5 bodů
- každá skupinka má pouze dvě možnosti na odpověď (aby to nesázeli jak Sportku)
- pokud někdo autora uhádne po druhé indicii získá 4 body atd.
- pokud se řeklo 5 indicii a žádná skupinka autora nepoznala, můžete pokračovat se zbytkem indicii (avšak stále za jeden bod) nebo říct správnou odpověď a přidělit dva body týmu, který kartičku držel a prozrazoval indicie, tím podpoříme soutěživost
- poté jde na řadu druhá skupinka a systém se opakuje
 
2. varianta
- druhá skupinka přečte svou první indicii, ostatní si zaznamenají do PL
- třetí skupinka přečte svou první indicii, ostatní si opět udělají poznámku
- až všechny skupinky přečtou první indicii, dáte jim chvilku na přemýšlení a zeptáte se, zda by nějaká skupinka, chtěla zkusit hádat
- opět mají pouze dvě možnosti na odpověď (nebo mohou mít odpovědí kolik chtějí, ale po každé nesprávné se jim odečte bod
- poté jde první tým s druhou indicii, druhý tým s druhou indicii atd.
Dokud nevyčerpáte všechny kartičky. Na konci vyhrává ten, kdo měl nejvíce bodů.
UUCZ-594626
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
46.00