Materiál je určen k procvičování čtení s porozuměním pro žáky 1. – 3. ročníku, paměti, pozornosti, ale také psacího nebo tiskacího písma.
Soubor obsahuje 2 různé běhací aktivity. Pracovní listy s omalovánkou jsou vždy černobílé, ale kartičky s pokyny jsou v barevném i černobílém provedení (1. varianta obsahuje 11 karet a 2. varianta 12 karet). Pokyny jsou psány psacím nebo tiskacím písmem - můžete si tedy vybrat, co Vám více vyhovuje.
Po třídě rozmístíme kartičky s pokyny a každému žákovi vytiskneme černobílý pracovní list s omalovánkovou předlohou.
Úkolem dětí je (běhat = chodit) po třídě a číst jednotlivé kartičky s pokyny. Omalovánková předloha přitom zůstává na lavici. Děti si tedy potřebné údaje musí zapamatovat, a nakonec dle zjištěných informací vybarvit správně omalovánku. Děti nemusí postupovat dle čísel 1 – 11 nebo 12 u druhé varianty, ale doporučuji to proto, aby děti na žádnou informaci nezapomněly.
Dále je možné s vybarvenou omalovánkou pracovat v hodinách českého jazyka k tvoření vět, popisu či vytvoření příběhu dle obrázku.
Soubor volně navazuje na Jarní omalovánkové čtení. Tentokrát však s čarodějnickou tematikou.