Čtenářská lekce s vánoční tematikou na dvě vyučovací hodiny.
Rozvíjíme spolupráci žáků, čtenářskou gramotnost, sociální cítění. Žáci pracují ve dvojici, metodou párového čtení pročítají text, plní ke každé části úkoly. Protože se týkají běžného života, ani si nevšimnou, že hledají v textu.
Co vše dělají:
- předvídají příběh
- pracují ve dvojici, pomáhat si, společně něco vymýšlet
- vztahují text k vlastním životním zkušenostem (babička a bolavá noha)
- hledají informace na různých místech textu
- hodnotí Františkovo chování
- vymýšlejí dokončení příběhu
- pracují s informačním textem (jmelí)
- malují osnovu
- převypráví text pomocí klíčových slov …
Práce žáky bavila, zpříjemnili jsme si čekání na Vánoce.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností, ČJL-3-3-02 vyjadřuje své pocity z přečteného textu, ČJL-5-3-01 vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je ČJL-5-3-02 volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na dané téma