V materiálu najdete přípravu do dvou samostatných vyučovacích hodin, ve kterých procvičujeme čtení s předvídáním.
Obsah:
Metodické pokyny - 3 strany
Pracovní list - 2 strany (na každý text jedna strana)
Obrázky k úvodní motivační aktivitě - 1 strana
2 příběhy:
František a hodně místa na hraní (2 strany)
Napravení Františka - 2strany
Příběhy nastříháme po částech a trénujeme s dětmi čtení s předvídáním (děti na základě vodítek v textu odhadují, jak bude ukázka pokračovat).
V první lekci mají děti k dispozici návodné otázky, aby byla práce jednodušší, ve druhé lekci už předvídají samostatně.
Témata příběhů jsou - úklid hraček a ničení hraček (ze života). Texty vybízí k diskusi na téma "Jak se chovat k druhým", "Jaké máme špatné vlastnosti", "Zda odpouštět provinění a chyby druhých" apod.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-3-3-04 pracuje tvořivě s literárním textem podle pokynů učitele a podle svých schopností, ČJL-3-3-02 vyjadřuje své pocity z přečteného textu, ČJL-5-3-01 vyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je ČJL-5-3-02 volně reprodukuje text podle svých schopností, tvoří vlastní literární text na dané téma