Listy na zápis četby během čtenářských dílen.
Celkem jsou připraveny listy na 8 knih, ke každé jsou 4 listy (A4) s rozmanitými úkoly.
První strana obsahuje vždy "Proč jsem si vybral/a knihu", "Prostředí a čas" - tato strana je u knih stejná.
Druhá strana úkoly k postavě (na listech jsou různé úkoly), třetí strana se zaměřuje na děj, poslední strana na hodnocení, citace apod.
Protože každý žák čte různým tempem, jsou připraveny další úkoly - 6 stran, které můžeme libovolně nakopírovat a přidat.
Materiál dále obsahuje lístky na "recenzi" knih, které vkládáme do knih ve školní knihovně po dočtení.
Stručné pokyny pro žáky k referátu (předpokládáme krátký mluvený referát) a pokyny pro žáky k hodnocení referátu spolužáka.
Vše je pro učitele popsáno (jak by mohli žáci hodnotit referát, jaké role si rozdat apod.)
Žák si listy zakládá do desek, podle toho, jaký je čtenář, přidává další. Když přečte 8 knih, můžeme listy používat stále dokola, a nakopírovat mu znova stejné.
Materiál obsahuje klasické čtenářské úkoly - podvojný deník, Co bych řekl postavě, Jaké má postava vlastnosti apod.
Listy žák nevypracovává doma po přečtení knihy, ale ve škole v hodině čtení. Jednotlivé úkoly lze zadat jako domácí úkol.
K tomuto materiálu můžete přidat můj materiál Čtenářské listy na 4 žánry, nebo materiál Čtenářské výzvy. Žák si vše může zakládat do svých čtenářských desek.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text, jednoduše popisuje strukturu a jazyk literárního díla a vlastními slovy interpretuje smysl díla