Čtenářský deník pro 2. - 3. třídu, čtenářská výzva, seznam přečtených knih

Počet stran:
19
Velikost: 1.47 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
6. 9. 2025
Sdílet:

Tento materiál je určen pro práci žáků 2.–3. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře motivace ke čtení a vedení k samostatné reflexi nad přečtenou knihou.

 

Obsah materiálu:

  • Čtenářský deník – pracovní list, do kterého žáci zaznamenávají základní údaje o knize (název, autor, ilustrátor, hlavní postavy, prostředí děje). Součástí je prostor pro stručný obsah, vyjádření oblíbené části a osobní hodnocení knihy. Děti si mohou vybrat přídavná jména k charakteristice postavy a zaznamenat své pocity po přečtení. Verze je pro chlapce a pro dívky.
  • Čtenářská výzva – dlouhodobá motivační aktivita, která nabízí 20 různorodých úkolů. Žáci si postupně vybírají knihy dle zadaných kritérií a vyplňují připravenou tabulku. Výzva obsahuje dvě po sobě jdoucí strany - vytiskněte oboustranně. Vznikne vám na jedné straně samotná výzva a na druhé straně tabulka k zapisování názvů knih.
  • Seznam přečtených knih – přehledná tabulka, do které si žáci zapisují názvy knih přečtených během roku. Obsahuje seznam pro jednotlivce a jeden třídní seznam ve velikosti A1 (9 A4 stran). V případě potřeby si vytiskněte 2x.

 

Cíle materiálu:

  • rozvoj čtenářské gramotnosti a pozitivního vztahu ke knihám,
  • rozvoj slovní zásoby při charakterizaci postav,
  • vedení k sebereflexi a vlastnímu hodnocení četby,
  • dlouhodobá motivace prostřednictvím čtenářské výzvy.

 

Metodická doporučení:

Materiál lze využívat průběžně po celý školní rok. Doporučuje se zařadit zápis do deníku po dočtení každé knihy, čtenářská výzva může fungovat jako doplňková aktivita a motivační soutěž v rámci celé třídy. Součástí může být také společné sdílení knih, které děti doporučují ostatním spolužákům.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

736398
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
ázev materiálu: Vánoční procvičování příkladů do 10 Určeno pro: Žáky 1. ročníku ZŠ nebo děti v předškolním věku, které
45.00 Kč
689024
Nezařazené k předmětu
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Lapbook
Lapbook na téma Dušičky vs, Halloween obsahuje informace o těchto dnech, okénka s dalšími informacemi, třídění obrázků
30.00 Kč
910004
Nezařazené k předmětu
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Diplomy, Pochvaly, Medaile
Tato sada slouží k ocenění žáků pomocí kouzelné, motivující pochvaly z dílny třídního učitele. Text pochvaly je na všech
30.00 Kč
718143
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Stezka obsahuje 9 otázek se třemi odpověďmi. Žáci zvolí správnou odpověď a písmeno vedle odpovědi si napíší na lístek s
35.00 Kč
Čtenářský deník pro 2. - 3. třídu, čtenářská výzva, seznam přečtených knih Čtenářský deník pro 2. - 3. třídu, čtenářská výzva, seznam přečtených knih
Tento materiál je určen pro práci žáků 2.–3. ročníku základní školy. Slouží k rozvoji čtenářských dovedností, podpoře motivace ke čtení a vedení k samostatné reflexi nad přečtenou knihou. Obsah materiálu:Čtenářský deník – pracovní list, do kterého žáci zaznamenávají základní údaje o knize (název, autor, ilustrátor, hlavní postavy, prostředí děje). Součástí je prostor pro stručný obsah, vyjádření oblíbené části a osobní hodnocení knihy. Děti si mohou vybrat přídavná jména k charakteristice postavy a zaznamenat své pocity po přečtení. Verze je pro chlapce a pro dívky.Čtenářská výzva – dlouhodobá motivační aktivita, která nabízí 20 různorodých úkolů. Žáci si postupně vybírají knihy dle zadaných kritérií a vyplňují připravenou tabulku. Výzva obsahuje dvě po sobě jdoucí strany - vytiskněte oboustranně. Vznikne vám na jedné straně samotná výzva a na druhé straně tabulka k zapisování názvů knih.Seznam přečtených knih – přehledná tabulka, do které si žáci zapisují názvy knih přečtených během roku. Obsahuje seznam pro jednotlivce a jeden třídní seznam ve velikosti A1 (9 A4 stran). V případě potřeby si vytiskněte 2x. Cíle materiálu:rozvoj čtenářské gramotnosti a pozitivního vztahu ke knihám,rozvoj slovní zásoby při charakterizaci postav,vedení k sebereflexi a vlastnímu hodnocení četby,dlouhodobá motivace prostřednictvím čtenářské výzvy. Metodická doporučení:Materiál lze využívat průběžně po celý školní rok. Doporučuje se zařadit zápis do deníku po dočtení každé knihy, čtenářská výzva může fungovat jako doplňková aktivita a motivační soutěž v rámci celé třídy. Součástí může být také společné sdílení knih, které děti doporučují ostatním spolužákům.
UUCZ-955267
Český jazyk - čtení>Pracovní listy>Ostatní>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
45.00