Obsah materiálu:
- 2 zimní příběhy - vyprávění o partě kamarádů na zasněženém kopci a rodinném výletu do lesa.
- 2 varianty učení:
- Pracovní listy s otázkami, které děti mohou vyplnit přímo v lavici.
- Běhačka - sada větších karet určených k rozmístění po třídě pro pohybovou aktivitu.
- Řešení pro rychlou kontrolu správnosti.
Výukový charakter:
Čtení s porozuměním na zimní téma s možností běhačky! Dva úvodní příběhy, pracovní list s pěti postavami a otázkami na porozumění do lavice a dvě sady větších karet pro pohybovou aktivitu. Materiál rozvíjí klíčové dovednosti dětí:
- Čtení s porozuměním: Děti se učí vyhledávat informace v textu, analyzovat děj a odpovídat na otázky spojené s příběhem.
- Spolupráce a týmová práce: Vhodné pro skupinové aktivity, kde každý člen skupiny přispívá k dosažení společného cíle.
- Rozvoj logiky a pozornosti: Příběhy obsahují detaily, které děti motivují k přemýšlení a soustředění.
- Pohybová aktivita: Běhačka propojuje vzdělávání s aktivním pohybem, zvyšuje tak zapojení dětí a jejich motivaci.
- Empatie a sociální dovednosti: Prostřednictvím příběhů děti poznávají různé situace, učí se chápat pocity postav a hledat řešení problémů.
Metodický pokyn:
Materiál lze využít pro různé formy práce:
- Individuální práce: Děti si mohou přečíst úvodní příběh a z pracovního listu samostatně vytahují odpovědi na otázky. a samostatně zodpoví otázky na pracovním listu.
- Běhačka: Učitel rozmístí větší karty s informacemi po třídě. Děti se pohybují mezi stanovišti, zapisují odpovědi a procvičují čtení s porozuměním hravou formou.
- Skupinová práce: Ve skupině pěti dětí každý žák zodpovídá za jednu kartu, čímž přispívá k celkovému vyřešení úkolu. Tato aktivita podporuje týmovou spolupráci a rozdělení rolí.
Věnujte prosím pozornost tisku a přizpůsobte tisk velikosti papíru.
Lze vytisknout jako brožuru a vyplňovat v lavici.