Čtení s porozuměním - jarní doplňovačka a běhačka

Počet stran:
17
Velikost: 10.87 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající ZOMARA Kidos
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 3. 2025
Sdílet:

Hravá jarní aktivita na čtení s porozuměním! Děti se začtou do dvou poutavých příběhů, ve kterých ožívá probouzející se příroda i rodinné květinářství. Budou doplňovat chybějící informace, pátrat po odpovědích a přiřazovat charakteristiky postav. Díky možnosti běhačky nebo práce v lavici je aktivita přizpůsobitelná různým stylům výuky.

Obsah materiálu:

  • 2 jarní příběhy
  • pracovní list ke každému příběhu
  • sada 5 karet s charakteristikami postav – využitelné jako běhačka nebo pracovní list do lavice
  • řešení pro snadnou kontrolu

Výukový charakter:

Materiál rozvíjí čtení s porozuměním hravou formou a nabízí dvě varianty aktivity – běhačku nebo práci v lavici. Děti čtou jarně laděné příběhy a doplňují informace z charakteristik postav. Materiál pomáhá dětem zlepšovat:

  • Čtení s porozuměním – děti hledají informace v textu a pracují s detaily příběhu
  • Analýzu a logické myšlení – spojují charakteristiky postav s odpovídajícími otázkami
  • Práci s textem – trénují porozumění kontextu a hledání klíčových informací
  • Pohybovou aktivitu – běhačka podporuje zapojení pohybu do výuky

Metodický postup:

  • Seznámení s příběhem – učitel přečte nebo rozdá dětem příběh k samostatnému čtení.
  • Práce s pracovním listem nebo kartami – karty můžete zalaminovat a rozmístit po třídě – děti mohou hrát běhačku a doplňovat informace podle textu z karty. Lze využít i pro práci ve dvojici – jeden hledá, druhý doplňuje. Další možností je tisk všech pěti charakteristik na jednom pracovním listě a využít jako aktivitu do lavice.
  • Kontrola a diskuze – společné ověření odpovědí a povídání o příběhu.)

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora ZOMARA Kidos

784711
Český jazyk
Školní družina, 2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Obsah materiálu: Detektivní případ „Valentýnská malůvka“ – děti pátrají po autorovi tajemného valentýnského obrázku
35.00 Kč
747816
Logopedie
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 60 kartiček s jídlem, na kterých děti porovnávají, zda je „více“, „méně“ nebo „stejně“ a označují
35.00 Kč
697863
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu: pracovní list s dálnicí 13 barevných autíček orientovaných v obou směrech (doprava a doleva) 60
35.00 Kč
729461
Logopedie
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Obsah materiálu: 60 kartiček s vánočními perníčky, na kterých děti porovnávají, zda je „více“, „méně“ nebo „stejně“ a
40.00 Kč
Čtení s porozuměním - jarní doplňovačka a běhačka Čtení s porozuměním - jarní doplňovačka a běhačka
Hravá jarní aktivita na čtení s porozuměním! Děti se začtou do dvou poutavých příběhů, ve kterých ožívá probouzející se příroda i rodinné květinářství. Budou doplňovat chybějící informace, pátrat po odpovědích a přiřazovat charakteristiky postav. Díky možnosti běhačky nebo práce v lavici je aktivita přizpůsobitelná různým stylům výuky.Obsah materiálu:2 jarní příběhypracovní list ke každému příběhusada 5 karet s charakteristikami postav – využitelné jako běhačka nebo pracovní list do laviceřešení pro snadnou kontroluVýukový charakter:Materiál rozvíjí čtení s porozuměním hravou formou a nabízí dvě varianty aktivity – běhačku nebo práci v lavici. Děti čtou jarně laděné příběhy a doplňují informace z charakteristik postav. Materiál pomáhá dětem zlepšovat:Čtení s porozuměním – děti hledají informace v textu a pracují s detaily příběhuAnalýzu a logické myšlení – spojují charakteristiky postav s odpovídajícími otázkamiPráci s textem – trénují porozumění kontextu a hledání klíčových informacíPohybovou aktivitu – běhačka podporuje zapojení pohybu do výukyMetodický postup:Seznámení s příběhem – učitel přečte nebo rozdá dětem příběh k samostatnému čtení.Práce s pracovním listem nebo kartami – karty můžete zalaminovat a rozmístit po třídě – děti mohou hrát běhačku a doplňovat informace podle textu z karty. Lze využít i pro práci ve dvojici – jeden hledá, druhý doplňuje. Další možností je tisk všech pěti charakteristik na jednom pracovním listě a využít jako aktivitu do lavice.Kontrola a diskuze – společné ověření odpovědí a povídání o příběhu.) Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-827381
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - psaní>Běhací diktát>Pracovní listy>Školní družina>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>🌸 Jaro
40.00