Hravá jarní aktivita na čtení s porozuměním! Děti se začtou do dvou poutavých příběhů, ve kterých ožívá probouzející se příroda i rodinné květinářství. Budou doplňovat chybějící informace, pátrat po odpovědích a přiřazovat charakteristiky postav. Díky možnosti běhačky nebo práce v lavici je aktivita přizpůsobitelná různým stylům výuky.
Obsah materiálu:
- 2 jarní příběhy
- pracovní list ke každému příběhu
- sada 5 karet s charakteristikami postav – využitelné jako běhačka nebo pracovní list do lavice
- řešení pro snadnou kontrolu
Výukový charakter:
Materiál rozvíjí čtení s porozuměním hravou formou a nabízí dvě varianty aktivity – běhačku nebo práci v lavici. Děti čtou jarně laděné příběhy a doplňují informace z charakteristik postav. Materiál pomáhá dětem zlepšovat:
- Čtení s porozuměním – děti hledají informace v textu a pracují s detaily příběhu
- Analýzu a logické myšlení – spojují charakteristiky postav s odpovídajícími otázkami
- Práci s textem – trénují porozumění kontextu a hledání klíčových informací
- Pohybovou aktivitu – běhačka podporuje zapojení pohybu do výuky
Metodický postup:
- Seznámení s příběhem – učitel přečte nebo rozdá dětem příběh k samostatnému čtení.
- Práce s pracovním listem nebo kartami – karty můžete zalaminovat a rozmístit po třídě – děti mohou hrát běhačku a doplňovat informace podle textu z karty. Lze využít i pro práci ve dvojici – jeden hledá, druhý doplňuje. Další možností je tisk všech pěti charakteristik na jednom pracovním listě a využít jako aktivitu do lavice.
- Kontrola a diskuze – společné ověření odpovědí a povídání o příběhu.)
Lze vytisknout jako brožuru.