Erbenova KYTICE - 2. díl (pracovní listy s ŘEŠENÍM)

Ročník:
Počet stran:
90
Velikost: 56.38 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 3. 2025
Sdílet:

Sada pracovních listů s řešením k rozboru básní ze sb. Kytice K. J. Erbena: Holoubek, Vrba, Lilie, Záhořovo lože, Věštkyně + fragmenty nedokončené Svatojánské noci, která měla být součástí sbírky Kytice.

Náhled celého materiálu:

OBSAH:

1) Erben: život a dílo (dvojlist; luštění s obrázkovou nápovědou)

2) Karty k anticipaci obsahu básní (dle obrázku žáci ve skupině odhadují, o čem bude děj, postavy, . . . )

3) Pracovní listy + kopie s řešením - s využitím různých metod práce: brainstorming, vyhledávání lexika v textu, řazení obrázků do chronologie dle četby, převádění básně na komiks, převádění komiksu na pověst, širší kontext (české pověsti u básně Věštkyně), formální rozbor básně (druhy rýmů, rýmové schéma, počet slabik) i tvůrčí činnost a vlastní tvorba žáků (nedokončená báseň Svatojánská noc), aplikace literárních pojmů (anafora, epifora, přirovnání, personifikace, synekdocha, epiteton a další) na umělecký text - vyhledávání těchto jevů v textu, vlastní tvorba promluv a myšlenek v komiksu, rozbor postav za užití metod RWCT)

Úkoly a aktivity navrženy k postupnému čtení a porozumění básním + série konstruktivně pojatých úkolů, které pomáhají žákům postupně, krok za krokem, pochopit báseň nejen na úrovni lexika, ale také interpretovat obsažené myšlenky + reagovat na podněty k diskuzi (typicky zločin a trest, jednání a morální profil postav, nadčasovost mnohých témat a otázek - prostor pro diskuzi ve skupinkách).

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

641956
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dvojlist k výuce i procvičení přípon -ICÍ / -ÍCÍ přídavných jmen. Strana 1 + 2 k oboustrannému černobílému tisku ( bez
0.00 Kč
3565
Český jazyk - gramatika
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
barevné kartičky určené k rozlišování slovních druhů (pro žáky) zásobník slovíček k rozlišení na slovní druhy (pro
30.00 Kč
18778
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- didaktická hra k opakování literárních pojmů z oblasti prózy, poezie a dramatu - 150 otázek (50 otázek za každý lit
40.00 Kč
305560
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Bajka indiánského kmene Tupi o želvě Jabuti. Materiály k výuce žánru bajky (Severní Amerika, tzv. trickster stories -
0.00 Kč
Erbenova KYTICE - 2. díl (pracovní listy s ŘEŠENÍM) Erbenova KYTICE - 2. díl (pracovní listy s ŘEŠENÍM)
Sada pracovních listů s řešením k rozboru básní ze sb. Kytice K. J. Erbena: Holoubek, Vrba, Lilie, Záhořovo lože, Věštkyně + fragmenty nedokončené Svatojánské noci, která měla být součástí sbírky Kytice.Náhled celého materiálu:
OBSAH:1) Erben: život a dílo (dvojlist; luštění s obrázkovou nápovědou)2) Karty k anticipaci obsahu básní (dle obrázku žáci ve skupině odhadují, o čem bude děj, postavy, . . . )3) Pracovní listy + kopie s řešením - s využitím různých metod práce: brainstorming, vyhledávání lexika v textu, řazení obrázků do chronologie dle četby, převádění básně na komiks, převádění komiksu na pověst, širší kontext (české pověsti u básně Věštkyně), formální rozbor básně (druhy rýmů, rýmové schéma, počet slabik) i tvůrčí činnost a vlastní tvorba žáků (nedokončená báseň Svatojánská noc), aplikace literárních pojmů (anafora, epifora, přirovnání, personifikace, synekdocha, epiteton a další) na umělecký text - vyhledávání těchto jevů v textu, vlastní tvorba promluv a myšlenek v komiksu, rozbor postav za užití metod RWCT)Úkoly a aktivity navrženy k postupnému čtení a porozumění básním + série konstruktivně pojatých úkolů, které pomáhají žákům postupně, krok za krokem, pochopit báseň nejen na úrovni lexika, ale také interpretovat obsažené myšlenky + reagovat na podněty k diskuzi (typicky zločin a trest, jednání a morální profil postav, nadčasovost mnohých témat a otázek - prostor pro diskuzi ve skupinkách).
UUCZ-816354
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
58.00