HALLOWEEN: Jack se svítilnou ("knížka" a pracovní listy)

Počet stran:
15
Velikost: 21.74 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. 

Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).

Součástí jsou také EDITOVATELNÉ VERZE knížky (využijí např. angličtináři) a pracovní listy k práci s touto pověstí. 


OBSAH (viz náhledové obrázky)

- Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (formát pdf i word)

- Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou připravena k vložení vlastního textu (výuka cizích jazyků)

- Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou)

- Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi

- vše S ŘEŠENÍM! 

 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)
- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

93583
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Tematická desková hra (s pirátskými motivy) do dvojice, na které žáci SAMOSTATNĚ PROCVIČUJÍ ZÁJMENA: 1) Skloňování JI -
48.00 Kč
359586
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor pracovních listů a testů k výuce, opakování i komplexnímu procvičení SLOVES. Postupně a konstruktivně nejprve
68.00 Kč
483164
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy ke čtení a rozboru básní z Bezručovy sbírky SLEZSKÉ PÍSNĚ (+ řešení). - rozvíjí čtenářskou gramotnost
68.00 Kč
509577
Český jazyk - literatura
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
NÁHLED CELÉHO SOUBORU PRACOVNÍCH LISTŮ: Soubor pracovních listů k posledním třem dnům Svatého (Pašijového) týdne
38.00 Kč
HALLOWEEN: Jack se svítilnou ("knížka" a pracovní listy) HALLOWEEN: Jack se svítilnou ("knížka" a pracovní listy)
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu.  Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší). Součástí jsou také EDITOVATELNÉ VERZE knížky (využijí např. angličtináři) a pracovní listy k práci s touto pověstí.  OBSAH (viz náhledové obrázky) - Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (formát pdf i word) - Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou připravena k vložení vlastního textu (výuka cizích jazyků) - Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou) - Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi - vše S ŘEŠENÍM!    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ) 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.) - řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)
UUCZ-187935
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 1. stupeň>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Halloween, Dušičky>Pohádky
42.00