HALLOWEEN: Jack se svítilnou ("knížka" a pracovní listy)

Počet stran:
15
Velikost: 21.74 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu. 

Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší).

Součástí jsou také EDITOVATELNÉ VERZE knížky (využijí např. angličtináři) a pracovní listy k práci s touto pověstí. 


OBSAH (viz náhledové obrázky)

- Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (formát pdf i word)

- Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou připravena k vložení vlastního textu (výuka cizích jazyků)

- Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou)

- Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi

- vše S ŘEŠENÍM! 

 


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.)
- řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

334931
Český jazyk - literatura
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Šablona deskové hry LABYRINT s motivy řeckých bájí k vytvoření vlastní hry. - 120 otázek s výběrem z možností - součástí
0.00 Kč
442515
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Upravený pracovní list z mého materiálu https://uciteleucitelum.cz/material/cesky-jazyk-literatura/ch-dickens-vanocni
0.00 Kč
154123
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Prezentace - úniková hra - k rozvoji čtenářské gramotnosti, která rozšiřuje okruh literárního žánru bajky (obsahuje
45.00 Kč
121770
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- pracovní listy a testy k výuce CESTOPISU a rozvoji čtenářské gramotnosti - luštění (křížovky, osmisměrky) - příprava
30.00 Kč
HALLOWEEN: Jack se svítilnou ("knížka" a pracovní listy) HALLOWEEN: Jack se svítilnou ("knížka" a pracovní listy)
Proč o Halloweenu zapalujeme svítilny v podobě dýně? A kde se vzala ta úplně první "svítilna"? Příběh o tom, jak vznikl dnes už tradiční Jack-o-lantern (Jackova svítilna - halloweenská dýně) zná snad jen málokdo, a přitom je tak zajímavý... Materiály obsahují dávnou pověst (Irsko, 1663) o lstivém Jackovi, který podvedl samotného ďábla - o podvodníkovi, kterého nechtělo ani nebe, ani peklo a který dodnes bloudí v temnotě osvícen jen svou lucernou, která se časem v pozměněné podobě stala symbolem Halloweenu.  Text je navržen k vytištění "knížky" v podobě ilustrovaného sešitku (kombinace "pověsti a omalovánek" - pro menší). Součástí jsou také EDITOVATELNÉ VERZE knížky (využijí např. angličtináři) a pracovní listy k práci s touto pověstí.  OBSAH (viz náhledové obrázky) - Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou (formát pdf i word) - Ilustrovaná knížka s příběhem Jacka s lucernou připravena k vložení vlastního textu (výuka cizích jazyků) - Pracovní listy - opakování děje příběhu (žáci si vyberou, zda chtějí pracovat s osmisměrkou, či křížovkou) - Pracovní listy s otázkami a úkoly k práci s textem, skupinové práci i diskuzi - vše S ŘEŠENÍM!    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení - vycházíme z již známého (motiv Jack-o-lantern žáci znají již z AJ) 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s příběhem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u řešení pracovních listů (nejen správnost odpovědí, ale uvedení do souvislosti) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace k halloweenské dýni, Halloweenu obecně - očekávání a odhad děje dle obalu knížky atd.) - řízení diskuze (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co již bylo řečeno atd.)
UUCZ-187935
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Omalovánky>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 1. stupeň>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Halloween, Dušičky>Pohádky
42.00