KDE SE VZAL HALLOWEEN? - svátek SAMHAIN

Kde se vzala tradice halloweenského koledování? Proč se původně nosily v noci z 31. října na 1. listopad masky a jak vypadal svátek, z něhož se časem vyvinul Halloween? Materiál obsahuje podklady k povídání o tom, jaké byly původní zvyky spojené s tímto svátkem a jak jej Keltové slavili v podobě tehdejšího Samhainu.

Obsah:

Texty a ilustrace pro sestavení miniknížky (formátu A6) - viz náhledové obrázky

Prezentace ke knížce (slidy 1 - 13) k promítnutí probírané dvojstrany v knížce

Opakování formou křížovky a osmisměrky s obrázkovou nápovědou - identický text i tajenka (žáci si zvolí, zda chtějí luštit osmisměrku, či křížovku) - vč. ŘEŠENÍ

HALLOWEENSKÁ HRA: (ppt slide 14 - 38) - Posviť na cestu bludným duším: opakování zajímavostí o Samhainu: žáci za správné odpovědi rozsvěcují halloweenské dýně. 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem, v úvodu lze navázat na vlastní zkušenost – co už žáci ví o Keltech z výuky dějepisu nebo z dokumentů)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s knížkou-povídáním, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- Opakování „Rozsvěcování halloweenských dýní“ mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (Rozsvěcování dýní)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace Keltové, příroda, pohanské tradice a zvyky, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (Přišlo mi zajímavé… / Zaujalo mě… )
- žák zaujímá hodnoticí postoj k novým informacím, uvádí je do souvislostí (tradice, které se dochovaly v pozměněné době dodnes aj.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

27268
Český jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Opakování větných členů spojené s okruhem interpunkce u samostatného větného členu (celkem 43 stran) 1) Pracovní listy:
38.00 Kč
145084
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 24 stran k výuce bajky + kopie s vyplněným řešením - texty bajek, otázky k rozvoji čtenářské gramotnosti, křížovky
60.00 Kč
203137
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy
63.00 Kč
641956
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dvojlist k výuce i procvičení přípon -ICÍ / -ÍCÍ přídavných jmen. Strana 1 + 2 k oboustrannému černobílému tisku ( bez
0.00 Kč
KDE SE VZAL HALLOWEEN? - svátek SAMHAIN KDE SE VZAL HALLOWEEN? - svátek SAMHAIN
Kde se vzala tradice halloweenského koledování? Proč se původně nosily v noci z 31. října na 1. listopad masky a jak vypadal svátek, z něhož se časem vyvinul Halloween? Materiál obsahuje podklady k povídání o tom, jaké byly původní zvyky spojené s tímto svátkem a jak jej Keltové slavili v podobě tehdejšího Samhainu. Obsah: Texty a ilustrace pro sestavení miniknížky (formátu A6) - viz náhledové obrázky Prezentace ke knížce (slidy 1 - 13) k promítnutí probírané dvojstrany v knížce Opakování formou křížovky a osmisměrky s obrázkovou nápovědou - identický text i tajenka (žáci si zvolí, zda chtějí luštit osmisměrku, či křížovku) - vč. ŘEŠENÍ HALLOWEENSKÁ HRA: (ppt slide 14 - 38) - Posviť na cestu bludným duším: opakování zajímavostí o Samhainu: žáci za správné odpovědi rozsvěcují halloweenské dýně.  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem, v úvodu lze navázat na vlastní zkušenost – co už žáci ví o Keltech z výuky dějepisu nebo z dokumentů) 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s knížkou-povídáním, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - Opakování „Rozsvěcování halloweenských dýní“ mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.) 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (Rozsvěcování dýní) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace Keltové, příroda, pohanské tradice a zvyky, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (Přišlo mi zajímavé… / Zaujalo mě… ) - žák zaujímá hodnoticí postoj k novým informacím, uvádí je do souvislostí (tradice, které se dochovaly v pozměněné době dodnes aj.)
UUCZ-192098
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>5.>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🎃 Halloween, Dušičky
40.00