Jazykové rozbory: slovo–věta–text

Počet stran:
16
Velikost: 339.88 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor obsahuje:

  • 6×7 kartiček s podstatnými jmény,
  • pracovní list k mluvnickým kategoriím podstatných jmen,
  • 6 kartiček s větou k rozboru,
  • pracovní list k rozboru věty (pravopis, základní skladební dvojice, mluvnické kategorie slovesa),
  • 6 textů se 7 úkoly s obdobnou strukturou.

 

Materiál je vhodný zejména pro daltonské bloky, dá se použít jako gradovaný úkol a na mnoho dalších způsobů.

 

Jedná se o výukový materiál pro ZŠ.

Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence:

kompetence k učení:

  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení,
  • vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě,
  • operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy,
  • poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich,

kompetence pracovní:

  • používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky,
  • využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost,

kompetence k řešení problémů:

  • vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému,
  • samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.

Další produkty od autora Petra Marešová

353356
Matematika
5., 6.
Pracovní listy
Soubor pracovních listů shrnujících učivo 1. stupně. Hodí se na závěr 5. třídy, začátek 6. třídy nebo pro nácvik k
49.00 Kč
377026
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Slovní zásoba: nábytek a další vybavení v domě, místnosti v domě, činnosti v jednotlivých místnostech v domě. Gramatika
40.00 Kč
356944
Matematika
1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Soubor obsahuje: 28 předvyplněných karet s výsledky od 1 do 25, prázdné karty pro samostatné vyplnění, 100 příkladů pro
30.00 Kč
136130
Český jazyk
3., 4.
Didaktické hry
Soubor 2×79 karet + řešení. Kartičky pomohou připomenout a zopakovat význam vyjmenovaných slov. Materiál je použitelný
30.00 Kč
Jazykové rozbory: slovo–věta–text Jazykové rozbory: slovo–věta–text
Soubor obsahuje: 6×7 kartiček s podstatnými jmény, pracovní list k mluvnickým kategoriím podstatných jmen, 6 kartiček s větou k rozboru, pracovní list k rozboru věty (pravopis, základní skladební dvojice, mluvnické kategorie slovesa), 6 textů se 7 úkoly s obdobnou strukturou.   Materiál je vhodný zejména pro daltonské bloky, dá se použít jako gradovaný úkol a na mnoho dalších způsobů.   Jedná se o výukový materiál pro ZŠ. Materiál pomůže žákům upevnit tyto kompetence: - kompetence k učení: vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, vyhledává a třídí informace a na základě jejich pochopení, propojení a systematizace je efektivně využívá v procesu učení, tvůrčích činnostech a praktickém životě, operuje s obecně užívanými termíny, znaky a symboly, uvádí věci do souvislostí, propojuje do širších celků poznatky z různých vzdělávacích oblastí a na základě toho si vytváří komplexnější pohled na matematické, přírodní, společenské a kulturní jevy, poznává smysl a cíl učení, má pozitivní vztah k učení, posoudí vlastní pokrok a určí překážky či problémy bránící učení, naplánuje si, jakým způsobem by mohl své učení zdokonalit, kriticky zhodnotí výsledky svého učení a diskutuje o nich, - kompetence pracovní: používá bezpečně a účinně materiály, nástroje a vybavení, dodržuje vymezená pravidla, plní povinnosti a závazky, adaptuje se na změněné nebo nové pracovní podmínky, využívá znalosti a zkušenosti získané v jednotlivých vzdělávacích oblastech v zájmu vlastního rozvoje i své přípravy na budoucnost, - kompetence k řešení problémů: vyhledá informace vhodné k řešení problému, nachází jejich shodné, podobné a odlišné znaky, využívá získané vědomosti a dovednosti k objevování různých variant řešení, nenechá se odradit případným nezdarem a vytrvale hledá konečné řešení problému, samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy.
UUCZ-358083
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Ostatní>6.>ZŠ – 2. STUPEŇ
50.00