K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM

Ročník:
Počet stran:
98
Velikost: 80.38 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj.

OBSAH (detaily v náhledových obrázcích):

1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením 

2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky")

3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43)

4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou)

5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (AZ-kvíz)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

529289
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Jaké tradice a pověry se pojí s prvním dnem Pašijového (Svatého) týdne, Květnou nedělí? Pracovní list s řešením založeny
0.00 Kč
132701
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- pracovní listy do hodin literatury k výuce balady (zpracovává 8 Erbenových slavných balad, jež byly zfilmovány)* -
58.00 Kč
138497
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- 10 stran určených k oboustrannému tisku, zalaminování, rozstříhání - aktivita ve formě PUZZLE 3 úrovně přiřazování (ke
0.00 Kč
65729
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- pracovní listy a aktivity k výuce i opakování HISTORISMŮ, ARCHAISMŮ a NEOLOGISMŮ - vše s ŘEŠENÍM. - obsahují podklady
40.00 Kč
K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením  2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky") 3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43) 4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou) 5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (AZ-kvíz) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)
UUCZ-203137
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
63.00