K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM

Ročník:
Počet stran:
98
Velikost: 80.38 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj.

OBSAH (detaily v náhledových obrázcích):

1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením 

2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky")

3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43)

4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou)

5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (AZ-kvíz)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

320436
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
VŠE VE VIDEU :-) 7 pracovních listů + kopie s vyplněným řešením PREZENTACE - podklady k povídání o svatojánské noci
38.00 Kč
226784
Český jazyk
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Louskáček je jedním z typických vánočních motivů - znáte ale jeho příběh? Tento materiál obsahuje podklady k vytištění
25.00 Kč
153230
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Desková hra k rozvoji čtenářské gramotnosti, která rozšiřuje okruh literárního žánru bajky (obsahuje zajímavosti ze
48.00 Kč
4350
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje: - zásobník pojmů pro učitele (seznam pojmů ke všem 6 kategoriím PJ - konkrétní, abstraktní, pomnožná
45.00 Kč
K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením  2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky") 3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43) 4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou) 5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (AZ-kvíz) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)
UUCZ-203137
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
63.00