K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM

Ročník:
Počet stran:
98
Velikost: 80.38 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj.

OBSAH (detaily v náhledových obrázcích):

1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením 

2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky")

3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43)

4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou)

5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (AZ-kvíz)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

730000
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
• pracovní listy s řešením k rozboru balady Štědrý den ze sbírky Kytice K. J. Erbena • ve výuce lze spojit s ústní
0.00 Kč
58237
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Didaktická hra a pracovní listy ( minitestíky) ke komplexnímu zopakování větných členů. Principem didaktické hry je
49.00 Kč
78753
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Desková hra s fantasy motivy k rozvoji čtenářské gramotnosti, kritického čtení, orientace v textu, procvičení základních
80.00 Kč
658972
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Náhled celého materiálu najdete ve videu. :-) Materiál k výuce literatury: okruh DRAMA (vývoj, literární pojmy, texty)
48.00 Kč
K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením  2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky") 3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43) 4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou) 5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (AZ-kvíz) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)
UUCZ-203137
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
63.00