K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM

Ročník:
Počet stran:
98
Velikost: 80.38 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj.

OBSAH (detaily v náhledových obrázcích):

1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením 

2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky")

3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43)

4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou)

5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
-  třídění a výběr informace vzhledem k účelu
- chápání pojmů v souvislostech
- rozložení si činností
- konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici
- systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou)
- AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- diskuze u opakování (AZ-kvíz)
- úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy)
- řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

145084
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
- 24 stran k výuce bajky + kopie s vyplněným řešením - texty bajek, otázky k rozvoji čtenářské gramotnosti, křížovky
60.00 Kč
567297
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Prezentace s aktivitou do slohu. SLOH A KOMUNIKACE: POPIS - poslouchej a kresli aktivita k úvodu do výuky SLOHU (6
0.00 Kč
406872
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9.
Přípravy hodiny/lekce
Příprava ke stažení zdarma zaměřená na čtení a povídání O KOŘENECH HALLOWEENU: Dvě "knížky" v prezentaci: 1) O Samhainu
0.00 Kč
4387
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje stručný zápis s jednoduchým pravidlem, jak zvládnout pravopis zájmena já (mě, mně) 23 krátkých
25.00 Kč
K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM K. H. Mácha - MÁJ (PL, aktivity) s ŘEŠENÍM
Pracovní listy a aktivity k četbě i rozboru díla Máj. OBSAH (detaily v náhledových obrázcích): 1. Životopis K. H. Máchy s obrázkovou nápovědou + kopie s vyplněným řešením  2. Podklady k sestavení knížky formátu A6 (zkráceno pro úroveň ZŠ + báseň je ilustrovaná) - editovatelná verze ve Wordu i v PDF k tisku (žáci mají své vlastní ilustrované "miniknížky") 3. Stejná kniha (text a ilustrace) v podobě prezentace v PPT k promítání a četbě ve třídě - knížky i prezentace obsahují také kontext díla a povídání o skutečné události, která autora inspirovala. (slide 42, 43) 4. Pracovní listy ke shrnutí děje (luštění - osmisměrka s obrázkovou nápovědou) 5. AZ-kvíz k zábavnému zopakování látky  - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: -  třídění a výběr informace vzhledem k účelu - chápání pojmů v souvislostech - rozložení si činností - konstruktivní učení (společné čtení, vysvětlení, samostatná práce s texem)2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - řešení zadaného úkolu samostatně, nebo ve dvojici - systematický postup (obeznámení s dílem, následný rozbor s obrázkovou nápovědou) - AZ-kvíz mohou žáci řídit samostatně při dodržení předem stanovených pravidel (ta mohou definovat sami: každý se dostane ke slovu, žádná kritika při špatné odpovědi, zdůvodnění odpovědi atd.)3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - diskuze u opakování (AZ-kvíz) - úvodní diskuze (brainstorming, konstruktivní navázání na stávající zkušenost: asociace léto, příroda, láska, … lze zařadit před čtením; očekávání žáků podle obalu knihy) - řízení diskuze při závěrečném shrnutí (V příběhu se mi líbilo…. – Co se líbilo tobě? / Co tě překvapilo, zaujalo? (předat slovo, řídit diskuzi, neodsuzovat ničí názor, konstruktivně navázat na to, co bylo řečeno atd.)
UUCZ-203137
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Didaktické hry>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 2. stupeň
63.00