V materiálu je zpracovaná povídka Guy de Maupassanta. Žáci se zamýšlejí nad jednáním postav, zařazují dílo k uměleckému směru.
- evokace - práce s vybranými pojmy, žáci definují slova jako např. sebeúcta, pohrdání aj.
- uvědomění - ve dvojici žáci postupně čtou text a odpovídají na otázky, zapíšou formou myšlenkové mapy informace o postavě, zařadí dílo k uměleckému směru pomocí výběru v tabulce
- reflexe - diamant na téma Kulička a cestující, krátká reflexe na konci textu (zamyšlení nad vstupními pojmy, nad svou prací)
Postup práce je podrobně popsaný.
Co je třeba kopírovat a chystat?
Je třeba vytisknout text, který budeme používat opakovaně.
kdo má možnost, může tisknout žákům pracovní list, kdo nemůže tolik kopírovat, využije pouze text a zápis do sešitu (pro tento případ jsem proložila text otázkami z PL)
Můžete tisknout diamant a reflexi, není však nutné.
Černobílý tisk je dostačující.