Komunikační kartičky - sebehodnocení, sebereflexe, motivace, vysvědčení

Kategorie:
Počet stran:
14
Velikost: 5.83 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
2. 1. 2025
Sdílet:

Tento soubor otázek je určen k podpoře sebereflexe a sebehodnocení u žáků 1. stupně. Jejich cílem je pomoci dětem uvědomit si své pokroky, úspěchy i oblasti, ve kterých se mohou zlepšit. Otázky zároveň podporují schopnost dětí vyjádřit své pocity, přemýšlet o vlastním učení a hodnotit svou práci nezávisle na výsledcích vysvědčení.

Možnosti využití:

  • Jednotlivé rozhovory: Použijte otázky během individuálních rozhovorů se žáky, kdy mohou v klidu mluvit o svých pocitech a zážitcích z uplynulého období.
  • Třídnické hodiny: Vyberte několik otázek a diskutujte o nich společně se třídou, aby si děti uvědomily, že každého cesta učení je jedinečná.
  • Sebehodnotící listy: Dejte dětem vybrané otázky k písemnému zpracování, aby měly čas nad nimi přemýšlet a vyjádřit se svými slovy.
  • Podpora u vysvědčení: Otázky mohou pomoci dětem vnímat vysvědčení jako zpětnou vazbu, nikoliv pouze hodnocení jejich výkonu. Mohou se nad ním zamyslet a stanovit si cíle pro další období.

Tipy pro práci s otázkami:

  • Přizpůsobte výběr otázek věku, schopnostem a individuálním potřebám dětí.
  • Povzbuzujte děti, aby odpovídaly upřímně, bez obav z hodnocení nebo kritiky.
  • U mladších žáků využijte jednoduchý jazyk a případně obrázky nebo symboly (např. smajlíky pro hodnocení pocitů).
  • Vytvořte bezpečné prostředí, kde děti mohou sdílet své odpovědi.

Tento přístup podporuje rozvoj důležitých dovedností, jako je kritické myšlení, schopnost reflexe a budování zdravého vztahu k učení. Zároveň učí děti, že každý pokrok má svou hodnotu, a pomáhá jim pochopit, že chyby jsou přirozenou součástí učení.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

879832
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Téma: Mezinárodní den muzeí (18. května) Cílová skupina: 3.–5. ročník ZŠ Délka trvání: 45–60 minut Forma aktivity: Práce
35.00 Kč
877942
Český jazyk
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Tento vzdělávací materiál nabízí soubor pěti stanovišť s včelí tematikou, které lze využít jako součást klasické výuky
39.00 Kč
649184
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje čtyři strany semaforu pokroku, který slouží k sebereflexi. Děti si po hodině vezmou kartičku se svým
25.00 Kč
736398
Matematika
1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
ázev materiálu: Vánoční procvičování příkladů do 10 Určeno pro: Žáky 1. ročníku ZŠ nebo děti v předškolním věku, které
45.00 Kč
Komunikační kartičky - sebehodnocení, sebereflexe, motivace, vysvědčení Komunikační kartičky - sebehodnocení, sebereflexe, motivace, vysvědčení
Tento soubor otázek je určen k podpoře sebereflexe a sebehodnocení u žáků 1. stupně. Jejich cílem je pomoci dětem uvědomit si své pokroky, úspěchy i oblasti, ve kterých se mohou zlepšit. Otázky zároveň podporují schopnost dětí vyjádřit své pocity, přemýšlet o vlastním učení a hodnotit svou práci nezávisle na výsledcích vysvědčení.Možnosti využití:Jednotlivé rozhovory: Použijte otázky během individuálních rozhovorů se žáky, kdy mohou v klidu mluvit o svých pocitech a zážitcích z uplynulého období.Třídnické hodiny: Vyberte několik otázek a diskutujte o nich společně se třídou, aby si děti uvědomily, že každého cesta učení je jedinečná.Sebehodnotící listy: Dejte dětem vybrané otázky k písemnému zpracování, aby měly čas nad nimi přemýšlet a vyjádřit se svými slovy.Podpora u vysvědčení: Otázky mohou pomoci dětem vnímat vysvědčení jako zpětnou vazbu, nikoliv pouze hodnocení jejich výkonu. Mohou se nad ním zamyslet a stanovit si cíle pro další období.Tipy pro práci s otázkami:Přizpůsobte výběr otázek věku, schopnostem a individuálním potřebám dětí.Povzbuzujte děti, aby odpovídaly upřímně, bez obav z hodnocení nebo kritiky.U mladších žáků využijte jednoduchý jazyk a případně obrázky nebo symboly (např. smajlíky pro hodnocení pocitů).Vytvořte bezpečné prostředí, kde děti mohou sdílet své odpovědi.Tento přístup podporuje rozvoj důležitých dovedností, jako je kritické myšlení, schopnost reflexe a budování zdravého vztahu k učení. Zároveň učí děti, že každý pokrok má svou hodnotu, a pomáhá jim pochopit, že chyby jsou přirozenou součástí učení.
UUCZ-748421
Nezařazené k předmětu>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📝 Sebehodnocení
39.00