Milé paní učitelky a páni učitelé,
připravila jsem vyučovací hodinu nejen pro - ČESKÝ JAZYK - ČTENÍ A SLOHOVÁ VÝCHOVA, který je vhodný k tématu SEBEHODNOCENÍ A GENERACE DEPRESE.
Napsala jsem příběh o dívce Evě, která je k sobě přehnaně sebekritická. Příběh, který dětem pomůže k vcítění se do fiktivní postavy, ale zároveň je přiměje k zamyšlení i jich samých nad sebou. V této době hodně řešíme úzkostné stavy a hledáme cestu, jak s dětmi pracovat, abychom jim pomohli.
Zkouším to tedy touto nenásilnou formou.
V materiálu naleznete i QR kódy, děti si tedy příběh mohou přečíst po naskenování do tabletů a vy materiál nemusíte všem tisknout.
K příběhu jsem vytvořila i jednoduché vysvětlení pojmů hysterie a kritika, které můžete opět buď vytisknout, nebo dětem dát možnost skenování QR kódů, když tabulku vyvěsíte ve třídě.
Součástí materiálu je pracovní list 3 x A4, černobílý tisk.
PRACOVNÍ POSTUP:
- Úvod hodiny - nastínění tématu
- Vysvětlení zadání - přečíst text, možnost skenování kódů
- samostatná práce s první částí pracovního listu (první 2 stránky)
- řízený rozhovor o příběhu - otázky, odpovědi na myšlenkové pochody, čtení částí vypracovaných PL
- samostatná nebo skupinková práce na druhé části pracovního listu - autorské psaní
Děti mohou svůj příběh dopsat doma za domácí úkol a vy můžete přichystat další vyučovací hodinu, kdy si své příběhy budete společně číst a diskutovat.
Věřím, že se Vám i mně tato příprava a vyučovací hodina povede a bude pro děti přínosem.
Chystám se na psaní dalších podobných témat. Budu ráda, když mi i nadále zachováte svou přízeň.
Děkuji.
Mgr. L. Sudová