Mezinárodní den muzeí 18. května - čtení a běhačka s tajenkou

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 4.64 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 5. 2025
Sdílet:

Téma: Mezinárodní den muzeí (18. května)

Cílová skupina: 3.–5. ročník ZŠ

Délka trvání: 45–60 minut

Forma aktivity: Práce s textem + pohybová hra „běhačka s tajenkou“

Tajenka: NÁVŠTĚVNÍK

Popis výukového textu:

Žáci se seznámí s poutavým a rozšířeným textem o Mezinárodním dni muzeí, jeho historii a významu. Text obsahuje také zajímavosti ze světa muzeí – například o největším muzeu světa, nejmenším muzeu, slavných exponátech (Mona Lisa), netradičních sbírkách a moderních formách návštěv jako je noční prohlídka s baterkou.

Otázky k textu – využití ve výuce:

Součástí materiálu je 10 otázek s výběrem ze 3 možností, z nichž vždy jedna je správná. Otázky slouží k ověření porozumění textu a zároveň jako součást aktivní běhací hry s tajenkou.

Běhací aktivita s tajenkou (BĚHAČKA):

  • Každá z 10 otázek je umístěna samostatně v různých částech učebny, chodby nebo venku.
  • U každé otázky je trojice odpovědí. U každé odpovědi je jedno písmeno (např. A = „N“, B = „Ž“, C = „X“).
  • Pokud žák zvolí správnou odpověď, zapíše si k ní správné písmeno.
  • Po splnění všech stanovišť žák poskládá tajenku ze správných písmen – výsledkem je slovo NÁVŠTĚVNÍK.
  • Lze využít jako skupinovou i individuální aktivitu.

Pomůcky a materiál:

  • Text o Mezinárodním dni muzeí (1× pro každého žáka nebo společně na tabuli)
  • Záznamový list pro žáky
  • Psací potřeby

Výukové cíle:

  • Porozumění čtenému textu a práce s informacemi
  • Posílení paměti a logického uvažování
  • Spolupráce, komunikace a pohybová aktivita
  • Opakování pojmu „návštěvník“ v souvislostech

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

726654
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Zimní pokusy – zábava a věda ruku v ruce! Zimní období nabízí jedinečnou příležitost, jak děti seznámit s přírodními
35.00 Kč
493595
Český jazyk - čtení
2., 3.
Pracovní listy
Materiál je určen pro 2.-3. První list obsahuje čtení s porozuměním. Na něj navazují komunikační kartičky v otázkami k
35.00 Kč
749771
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Tento materiál je vytvořen jako interaktivní pomůcka pro procvičování práce se stovkovou tabulkou. Nabízí široké
35.00 Kč
884175
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Průvodní list pro pedagoga Den dětí – aktivita „Krásný svět“ Cíl aktivity: Tato aktivita spojuje zábavu, pohyb, čtení s
35.00 Kč
Mezinárodní den muzeí 18. května - čtení a běhačka s tajenkou Mezinárodní den muzeí 18. května - čtení a běhačka s tajenkou
Téma: Mezinárodní den muzeí (18. května)Cílová skupina: 3.–5. ročník ZŠDélka trvání: 45–60 minutForma aktivity: Práce s textem + pohybová hra „běhačka s tajenkou“Tajenka: NÁVŠTĚVNÍKPopis výukového textu:Žáci se seznámí s poutavým a rozšířeným textem o Mezinárodním dni muzeí, jeho historii a významu. Text obsahuje také zajímavosti ze světa muzeí – například o největším muzeu světa, nejmenším muzeu, slavných exponátech (Mona Lisa), netradičních sbírkách a moderních formách návštěv jako je noční prohlídka s baterkou.Otázky k textu – využití ve výuce:Součástí materiálu je 10 otázek s výběrem ze 3 možností, z nichž vždy jedna je správná. Otázky slouží k ověření porozumění textu a zároveň jako součást aktivní běhací hry s tajenkou.Běhací aktivita s tajenkou (BĚHAČKA):Každá z 10 otázek je umístěna samostatně v různých částech učebny, chodby nebo venku.U každé otázky je trojice odpovědí. U každé odpovědi je jedno písmeno (např. A = „N“, B = „Ž“, C = „X“).Pokud žák zvolí správnou odpověď, zapíše si k ní správné písmeno.Po splnění všech stanovišť žák poskládá tajenku ze správných písmen – výsledkem je slovo NÁVŠTĚVNÍK.Lze využít jako skupinovou i individuální aktivitu.Pomůcky a materiál:Text o Mezinárodním dni muzeí (1× pro každého žáka nebo společně na tabuli)Záznamový list pro žákyPsací potřebyVýukové cíle:Porozumění čtenému textu a práce s informacemiPosílení paměti a logického uvažováníSpolupráce, komunikace a pohybová aktivitaOpakování pojmu „návštěvník“ v souvislostech
UUCZ-879832
Český jazyk>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00