Mezinárodní den muzeí 18. května - čtení a běhačka s tajenkou

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
10
Velikost: 4.64 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
16. 5. 2025
Sdílet:

Téma: Mezinárodní den muzeí (18. května)

Cílová skupina: 3.–5. ročník ZŠ

Délka trvání: 45–60 minut

Forma aktivity: Práce s textem + pohybová hra „běhačka s tajenkou“

Tajenka: NÁVŠTĚVNÍK

Popis výukového textu:

Žáci se seznámí s poutavým a rozšířeným textem o Mezinárodním dni muzeí, jeho historii a významu. Text obsahuje také zajímavosti ze světa muzeí – například o největším muzeu světa, nejmenším muzeu, slavných exponátech (Mona Lisa), netradičních sbírkách a moderních formách návštěv jako je noční prohlídka s baterkou.

Otázky k textu – využití ve výuce:

Součástí materiálu je 10 otázek s výběrem ze 3 možností, z nichž vždy jedna je správná. Otázky slouží k ověření porozumění textu a zároveň jako součást aktivní běhací hry s tajenkou.

Běhací aktivita s tajenkou (BĚHAČKA):

  • Každá z 10 otázek je umístěna samostatně v různých částech učebny, chodby nebo venku.
  • U každé otázky je trojice odpovědí. U každé odpovědi je jedno písmeno (např. A = „N“, B = „Ž“, C = „X“).
  • Pokud žák zvolí správnou odpověď, zapíše si k ní správné písmeno.
  • Po splnění všech stanovišť žák poskládá tajenku ze správných písmen – výsledkem je slovo NÁVŠTĚVNÍK.
  • Lze využít jako skupinovou i individuální aktivitu.

Pomůcky a materiál:

  • Text o Mezinárodním dni muzeí (1× pro každého žáka nebo společně na tabuli)
  • Záznamový list pro žáky
  • Psací potřeby

Výukové cíle:

  • Porozumění čtenému textu a práce s informacemi
  • Posílení paměti a logického uvažování
  • Spolupráce, komunikace a pohybová aktivita
  • Opakování pojmu „návštěvník“ v souvislostech

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

501905
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží k procvičení vyjmenovaných slov po S,V a Z. Kartičky obsahují většinou čtyři věty. Jedna je správně, tři
30.00 Kč
496653
Český jazyk - čtení
2., 3., 4.
Pracovní listy
Čtení s porozuměním na téma Velikonoce. Na konci materiálu je pracovní list s otázkami. Čtení s porozuměním pro 2. - 4
35.00 Kč
532558
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Lapbook
Lapbook pro mateřské školy na téma čarodějnice (Filipojakubská noc). Obsahuje obtahovačku, grafomotoriku, spojování
30.00 Kč
639621
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje čtyři strany semaforu pokroku, který slouží k sebereflexi. Děti si po hodině vezmou kartičku se svým
25.00 Kč
Mezinárodní den muzeí 18. května - čtení a běhačka s tajenkou Mezinárodní den muzeí 18. května - čtení a běhačka s tajenkou
Téma: Mezinárodní den muzeí (18. května)Cílová skupina: 3.–5. ročník ZŠDélka trvání: 45–60 minutForma aktivity: Práce s textem + pohybová hra „běhačka s tajenkou“Tajenka: NÁVŠTĚVNÍKPopis výukového textu:Žáci se seznámí s poutavým a rozšířeným textem o Mezinárodním dni muzeí, jeho historii a významu. Text obsahuje také zajímavosti ze světa muzeí – například o největším muzeu světa, nejmenším muzeu, slavných exponátech (Mona Lisa), netradičních sbírkách a moderních formách návštěv jako je noční prohlídka s baterkou.Otázky k textu – využití ve výuce:Součástí materiálu je 10 otázek s výběrem ze 3 možností, z nichž vždy jedna je správná. Otázky slouží k ověření porozumění textu a zároveň jako součást aktivní běhací hry s tajenkou.Běhací aktivita s tajenkou (BĚHAČKA):Každá z 10 otázek je umístěna samostatně v různých částech učebny, chodby nebo venku.U každé otázky je trojice odpovědí. U každé odpovědi je jedno písmeno (např. A = „N“, B = „Ž“, C = „X“).Pokud žák zvolí správnou odpověď, zapíše si k ní správné písmeno.Po splnění všech stanovišť žák poskládá tajenku ze správných písmen – výsledkem je slovo NÁVŠTĚVNÍK.Lze využít jako skupinovou i individuální aktivitu.Pomůcky a materiál:Text o Mezinárodním dni muzeí (1× pro každého žáka nebo společně na tabuli)Záznamový list pro žákyPsací potřebyVýukové cíle:Porozumění čtenému textu a práce s informacemiPosílení paměti a logického uvažováníSpolupráce, komunikace a pohybová aktivitaOpakování pojmu „návštěvník“ v souvislostech
UUCZ-879832
Český jazyk>Ostatní>3.>4.>ZŠ – 1. STUPEŇ
35.00