PAŠIJOVÝ TÝDEN: KVĚTNÁ NE, MODRÉ PO, ŠEDIVÉ ÚT - s ŘEŠENÍM

Počet stran:
22
Velikost: 14.56 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
5. 4. 2024
Sdílet:

- video: https://www.youtube.com/watch?v=Bz0ws3D_Gxw

- zajímavosti o třech dnech Svatého týdne (čtení, komiksy, křížovky, osmisměrka)

- (před)velikonoční tradice, zvyky, pověry - vč. ŘEŠENÍ:


Pracovní listy (vše v náhledových obrázcích):

 

KVĚTNÁ NEDĚLE (7 stran + kopie s řešením):

  • zajímavosti o tomto dnu
  • dedukce a vyhledávání informací o Jeruzalému (přesah: zeměpis)
  • čtení s následnou tvorbou komiksu (formulace promluv a myšlenek)
  • komiks: Ježíšův příjezd do Jeruzaléma
  • poznávání stromů (přesah: přírodopis), pranostiky
  • komplexní opakování pravopisu (doplňovačka: Kouzelná moc posvěcených kočiček)
  • tradice a pověry: formulace dle obrázků s obrázkovou nápovědou a částečnou nápovědou textu

 

MODRÉ PONDĚLÍ (2 strany + kopie s řešením)

  • křížovka: zajímavosti o Modrém pondělí (obrázková nápověda)
  • vysvětlen literární pojem "pašije"
  • ukázka evangelia, podobenství - čtení a tvorba komiksu (doplňování promluv, myšlenek)

 

ŠEDIVÉ ÚTERÝ (2 strany + kopie s řešením)

  • úvod: zajímavosti o tomto dnu (osmisměrka s obrázkovou nápovědou)
  • formulování pověry o Šedivém úterý: dedukce z obrázků
  • textová návaznost: řazení textů o Šedivém/Žlutém úterý

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák třídí informace, selektuje informace z textu k řešení úkolu (luštění)
- žák chápe pojmy v souvislostech
- žák pracuje individuálně (práce s textem) i ve dvojici či skupině (formulace pověr/tradic)
- žáci jsou v úvodu motivování k tomu, aby vycházeli z toho, co již znají (konstruktivní učení)
- žáci pracují s chybou

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- žáci vychází ze zkušenosti, jsou schopni požadovanou informaci dohledat
- žáci řeší problém aktivně a sami, dokáží si ale říci o pomoc (spolupráce dvojic)
- žák navrhuje vhodný postup, jak problém/úkol řešit

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- podle potřeby využívá IT, dostupné informace k řešení problému
- asertivní vedení diskuze (při řešení úkolů, interpretaci obrázků u PL s pověrami a tradicemi)
- žák připustí a zváží i názor ostatních, i když se neshoduje s jeho vlastním
- řídí, podporuje a nadále rozvíjí diskuzi

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

606540
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Sada pracovních listů k výuce (6. roč.) i opakování přídavných jmen - vše S ŘEŠENÍM NÁHLED CELÉHO materiálu najdete VE
68.00 Kč
219660
Český jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
• 20 testů k opakování a procvičení literární výchovy sestavených po vzoru "CERMAT" testů určených pro přijímací zkoušku
30.00 Kč
359586
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor pracovních listů a testů k výuce, opakování i komplexnímu procvičení SLOVES. Postupně a konstruktivně nejprve
68.00 Kč
283667
Český jazyk
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
VŠE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-) ŠKAREDÁ STŘEDA: Úvod, křížovka s obrázkovou nápovědou Proč také "Smetná", "Sazometná" a
38.00 Kč
PAŠIJOVÝ TÝDEN: KVĚTNÁ NE, MODRÉ PO, ŠEDIVÉ ÚT - s ŘEŠENÍM PAŠIJOVÝ TÝDEN: KVĚTNÁ NE, MODRÉ PO, ŠEDIVÉ ÚT - s ŘEŠENÍM
- video: https://www.youtube.com/watch?v=Bz0ws3D_Gxw - zajímavosti o třech dnech Svatého týdne (čtení, komiksy, křížovky, osmisměrka) - (před)velikonoční tradice, zvyky, pověry - vč. ŘEŠENÍ: Pracovní listy (vše v náhledových obrázcích):   KVĚTNÁ NEDĚLE (7 stran + kopie s řešením): zajímavosti o tomto dnu dedukce a vyhledávání informací o Jeruzalému (přesah: zeměpis) čtení s následnou tvorbou komiksu (formulace promluv a myšlenek) komiks: Ježíšův příjezd do Jeruzaléma poznávání stromů (přesah: přírodopis), pranostiky komplexní opakování pravopisu (doplňovačka: Kouzelná moc posvěcených kočiček) tradice a pověry: formulace dle obrázků s obrázkovou nápovědou a částečnou nápovědou textu   MODRÉ PONDĚLÍ (2 strany + kopie s řešením) křížovka: zajímavosti o Modrém pondělí (obrázková nápověda) vysvětlen literární pojem "pašije" ukázka evangelia, podobenství - čtení a tvorba komiksu (doplňování promluv, myšlenek)   ŠEDIVÉ ÚTERÝ (2 strany + kopie s řešením) úvod: zajímavosti o tomto dnu (osmisměrka s obrázkovou nápovědou) formulování pověry o Šedivém úterý: dedukce z obrázků textová návaznost: řazení textů o Šedivém/Žlutém úterý- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák třídí informace, selektuje informace z textu k řešení úkolu (luštění) - žák chápe pojmy v souvislostech - žák pracuje individuálně (práce s textem) i ve dvojici či skupině (formulace pověr/tradic) - žáci jsou v úvodu motivování k tomu, aby vycházeli z toho, co již znají (konstruktivní učení) - žáci pracují s chybou 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - žáci vychází ze zkušenosti, jsou schopni požadovanou informaci dohledat - žáci řeší problém aktivně a sami, dokáží si ale říci o pomoc (spolupráce dvojic) - žák navrhuje vhodný postup, jak problém/úkol řešit3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - podle potřeby využívá IT, dostupné informace k řešení problému - asertivní vedení diskuze (při řešení úkolů, interpretaci obrázků u PL s pověrami a tradicemi) - žák připustí a zváží i názor ostatních, i když se neshoduje s jeho vlastním - řídí, podporuje a nadále rozvíjí diskuzi
UUCZ-281267
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>4.>5.>6.>7.>8.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň>🌸 Jaro>🐰 Velikonoce
38.00