- video: https://www.youtube.com/watch?v=Bz0ws3D_Gxw
- zajímavosti o třech dnech Svatého týdne (čtení, komiksy, křížovky, osmisměrka)
- (před)velikonoční tradice, zvyky, pověry - vč. ŘEŠENÍ:
Pracovní listy (vše v náhledových obrázcích):
KVĚTNÁ NEDĚLE (7 stran + kopie s řešením):
- zajímavosti o tomto dnu
- dedukce a vyhledávání informací o Jeruzalému (přesah: zeměpis)
- čtení s následnou tvorbou komiksu (formulace promluv a myšlenek)
- komiks: Ježíšův příjezd do Jeruzaléma
- poznávání stromů (přesah: přírodopis), pranostiky
- komplexní opakování pravopisu (doplňovačka: Kouzelná moc posvěcených kočiček)
- tradice a pověry: formulace dle obrázků s obrázkovou nápovědou a částečnou nápovědou textu
MODRÉ PONDĚLÍ (2 strany + kopie s řešením)
- křížovka: zajímavosti o Modrém pondělí (obrázková nápověda)
- vysvětlen literární pojem "pašije"
- ukázka evangelia, podobenství - čtení a tvorba komiksu (doplňování promluv, myšlenek)
ŠEDIVÉ ÚTERÝ (2 strany + kopie s řešením)
- úvod: zajímavosti o tomto dnu (osmisměrka s obrázkovou nápovědou)
- formulování pověry o Šedivém úterý: dedukce z obrázků
- textová návaznost: řazení textů o Šedivém/Žlutém úterý
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:
1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák třídí informace, selektuje informace z textu k řešení úkolu (luštění)
- žák chápe pojmy v souvislostech
- žák pracuje individuálně (práce s textem) i ve dvojici či skupině (formulace pověr/tradic)
- žáci jsou v úvodu motivování k tomu, aby vycházeli z toho, co již znají (konstruktivní učení)
- žáci pracují s chybou
2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- žáci vychází ze zkušenosti, jsou schopni požadovanou informaci dohledat
- žáci řeší problém aktivně a sami, dokáží si ale říci o pomoc (spolupráce dvojic)
- žák navrhuje vhodný postup, jak problém/úkol řešit
3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- podle potřeby využívá IT, dostupné informace k řešení problému
- asertivní vedení diskuze (při řešení úkolů, interpretaci obrázků u PL s pověrami a tradicemi)
- žák připustí a zváží i názor ostatních, i když se neshoduje s jeho vlastním
- řídí, podporuje a nadále rozvíjí diskuzi