PAŠIJOVÝ TÝDEN: ŠKAREDÁ STŘ., ZELENÝ ČT, VELKÝ PÁ - s ŘEŠENÍM

VŠE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-)


ŠKAREDÁ STŘEDA:

  • Úvod, křížovka s obrázkovou nápovědou
  • Proč také "Smetná", "Sazometná" a "Černá"? (doplňování slov dle kontextu a obrázků)
  • "Popeleční" středa, popelec (textová návaznost - řazení částí textu)
  • Rčení "posypat si hlavu popelem" (zajímavosti, podklady k diskuzi)
  • Ukázka postní písně (práce s textem - vyplňování křížovky: tajenka se týká půstu:)
  • Co jedli (a dělali) předkové během půstu? (luštění osmisměrky s obrázkovou nápovědou)
  • Pranostiky o Škaredé středě (podklady k povídání o významu pranostik)
  • Zvyky a pověry o Škaredé středě (formulace částí textu dle obrázkové nápovědy)
  • Zrádce Jidáš a jeho odkaz (pečivo jidášky - pravopisná doplňovačka, tradice nahánění Jidáše, čtení, zajímavosti, ukázka z písně u honění Jidáše + vlastní tvorba žáků)
  • ŘEŠENÍ


ZELENÝ ČTVRTEK:

  • Úvodní povídání (čtení, opakování předchozího dění)
  • Obraz Poslední večeře (da Vinci) - čtení, otázky, charakteristika Jidáše
  • Tradice a zvyky na Zelený čtvrtek (práce s obrázkovou nápovědou, co je a není povoleno, částečná nápověda textu)
  • Ukázka pašije (evangelia) - z Poslední večeře Páně, doplňování slov dle kontextu, křížovka
  • Práce s výroky, logika - dle výroků žáci vyvozují, který apoštol kde sedí u Poslední večeře
  • Jména všech dvanácti apoštolů - vypisování a vyhledávání v osmisměrce
  • Strana pro sepsání povídání o Jidášovi - co si vše žáci pamatuji (podklad: komiks)
  • Komiks: Příběh o Jidášově zradě a jak to dopadlo (žáci doplňují myšlenky a promluvy do bublin)
  • ŘEŠENÍ


VELKÝ PÁTEK: 

  • Úvodní povídání (luštění křížovky: doplňování chybějících slov dle obrázkové nápovědy)
  • Pranostiky k Velkému pátku (spojování částí pranostik)
  • Zvyky, tradice a pověry k Velkému pátku (vlastní formulace dle obrázkové nápovědy)
  • Čtení: pověra o otvírání skal a vyjevování pokladů na Velký pátek 
  • ŘEŠENÍ


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ:
- žák třídí informace, selektuje informace z textu k řešení úkolu (luštění)
- žák chápe pojmy v souvislostech
- žák pracuje individuálně (práce s textem) i ve dvojici či skupině (formulace pověr/tradic)
- žáci jsou v úvodu motivování k tomu, aby vycházeli z toho, co již znají (konstruktivní učení)
- žáci pracují s chybou

2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- žáci vychází ze zkušenosti, jsou schopni požadovanou informaci dohledat
- žáci řeší problém aktivně a sami, dokáží si ale říci o pomoc (spolupráce dvojic)
- žák navrhuje vhodný postup, jak problém/úkol řešit

3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ:
- podle potřeby využívá IT, dostupné informace k řešení problému
- asertivní vedení diskuze (při řešení úkolů, interpretaci obrázků u PL s pověrami a tradicemi)
- žák připustí a zváží i názor ostatních, i když se neshoduje s jeho vlastním
- řídí, podporuje a nadále rozvíjí diskuzi

 

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

483164
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pracovní listy ke čtení a rozboru básní z Bezručovy sbírky SLEZSKÉ PÍSNĚ (+ řešení). - rozvíjí čtenářskou gramotnost
68.00 Kč
18778
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- didaktická hra k opakování literárních pojmů z oblasti prózy, poezie a dramatu - 150 otázek (50 otázek za každý lit
40.00 Kč
195722
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Soubor materiálů obsahuje aktivity k baladě Toman a lesní panna, která zasahuje do okruhů: balada, (pre)romantismus
49.00 Kč
6709
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Souhrnné opakování přísudku: 1. Přehled pro žáky - druhy přísudku (vhodné i pro žáky s SPU) 2. 9 pracovních listů +
40.00 Kč
PAŠIJOVÝ TÝDEN: ŠKAREDÁ STŘ., ZELENÝ ČT, VELKÝ PÁ - s ŘEŠENÍM PAŠIJOVÝ TÝDEN: ŠKAREDÁ STŘ., ZELENÝ ČT, VELKÝ PÁ - s ŘEŠENÍM
VŠE V NÁHLEDOVÝCH OBRÁZCÍCH :-)
ŠKAREDÁ STŘEDA: Úvod, křížovka s obrázkovou nápovědou Proč také "Smetná", "Sazometná" a "Černá"? (doplňování slov dle kontextu a obrázků) "Popeleční" středa, popelec (textová návaznost - řazení částí textu) Rčení "posypat si hlavu popelem" (zajímavosti, podklady k diskuzi) Ukázka postní písně (práce s textem - vyplňování křížovky: tajenka se týká půstu:) Co jedli (a dělali) předkové během půstu? (luštění osmisměrky s obrázkovou nápovědou) Pranostiky o Škaredé středě (podklady k povídání o významu pranostik) Zvyky a pověry o Škaredé středě (formulace částí textu dle obrázkové nápovědy) Zrádce Jidáš a jeho odkaz (pečivo jidášky - pravopisná doplňovačka, tradice nahánění Jidáše, čtení, zajímavosti, ukázka z písně u honění Jidáše + vlastní tvorba žáků) ŘEŠENÍ ZELENÝ ČTVRTEK: Úvodní povídání (čtení, opakování předchozího dění) Obraz Poslední večeře (da Vinci) - čtení, otázky, charakteristika Jidáše Tradice a zvyky na Zelený čtvrtek (práce s obrázkovou nápovědou, co je a není povoleno, částečná nápověda textu) Ukázka pašije (evangelia) - z Poslední večeře Páně, doplňování slov dle kontextu, křížovka Práce s výroky, logika - dle výroků žáci vyvozují, který apoštol kde sedí u Poslední večeře Jména všech dvanácti apoštolů - vypisování a vyhledávání v osmisměrce Strana pro sepsání povídání o Jidášovi - co si vše žáci pamatuji (podklad: komiks) Komiks: Příběh o Jidášově zradě a jak to dopadlo (žáci doplňují myšlenky a promluvy do bublin) ŘEŠENÍ VELKÝ PÁTEK:  Úvodní povídání (luštění křížovky: doplňování chybějících slov dle obrázkové nápovědy) Pranostiky k Velkému pátku (spojování částí pranostik) Zvyky, tradice a pověry k Velkému pátku (vlastní formulace dle obrázkové nápovědy) Čtení: pověra o otvírání skal a vyjevování pokladů na Velký pátek  ŘEŠENÍ - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ: - žák třídí informace, selektuje informace z textu k řešení úkolu (luštění) - žák chápe pojmy v souvislostech - žák pracuje individuálně (práce s textem) i ve dvojici či skupině (formulace pověr/tradic) - žáci jsou v úvodu motivování k tomu, aby vycházeli z toho, co již znají (konstruktivní učení) - žáci pracují s chybou 2. KOMPETENCE K ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - žáci vychází ze zkušenosti, jsou schopni požadovanou informaci dohledat - žáci řeší problém aktivně a sami, dokáží si ale říci o pomoc (spolupráce dvojic) - žák navrhuje vhodný postup, jak problém/úkol řešit 3. KOMPETENCE KOMUNIKATIVNÍ + SOCIÁLNÍ A PERSONÁLNÍ: - podle potřeby využívá IT, dostupné informace k řešení problému - asertivní vedení diskuze (při řešení úkolů, interpretaci obrázků u PL s pověrami a tradicemi) - žák připustí a zváží i názor ostatních, i když se neshoduje s jeho vlastním - řídí, podporuje a nadále rozvíjí diskuzi  
UUCZ-283667
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Český jazyk - sloh>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Čtenářská gramotnost 1. stupeň>Čtenářská gramotnost 2. stupeň>Jaro>Velikonoce
38.00