Soubor pracovních listů a aktivit k výuce i procvičení pravopisu mně/mně u podstatných jmen (pomněnky), přídavných jmen (potemnělý), sloves (zapomněla) a příslovcí (soukromě).
(1) Zápis s procvičením (dva zápisy na A4) + kopie s vyplněným řešením
(2) Třídění kartiček: méďa a veverka (celkem 189 jevů) na mě/mně - vč. zdůvodnění pravopisu (vlastní tempo, individuální zpětná vazba žákovi na zadní straně karty, a to i s vysvětlením)
(3) 12 Doplňovaček po 16 jevech k procvičení i testování (včetně kopie s vyplněným řešením)
(4) Karty MĚ - MNĚ a prezentace (155 pravopisných jevů) - hromadné procvičení/opakování, kdy žáci řeší pravopisný jev ukázáním karty "mě x mně". Poté se na slidu vždy zobrazí správné řešení i se zdůvodněním pravopisu.
Celkem 27 stran + prezentace
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:
1. KOMPETENCE K UČENÍ + ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- žák si sám plánuje a řídí učení (aktivita veverka-méďa: karty obsahují zdůvodnění pravopisu)
- konstruktivní práce s chybou (žáci odkládají karty, v nichž byla chyba, aby se k ní později vrátili: chyba à pochopení skrze zdůvodnění à opakování: oprava chyby)
- konstruktivní učení – nejprve dle zápisu žáci doplňují jednoduché jevy (skromně – skromnost)
- společná i individuální aktivita (podle účelu – společné vysvětlení, individuální aplikace na cvičení, hromadná kontrola s odůvodněním)
- kladný vztah k chybě coby nástroji učení (konstruktivní práce s chybou)
- aplikace poučky (pravidla) na praktické řešení pravopisných jevů