Pravopis MĚ, MNĚ (sl. druhy: 1, 2, 5 a 6)

Počet stran:
27
Velikost: 5.27 MB
Typ souboru: zip
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Soubor pracovních listů a aktivit k výuce i procvičení pravopisu mně/mně u podstatných jmen (pomněnky), přídavných jmen (potemnělý), sloves (zapomněla) a příslovcí (soukromě).

(1) Zápis s procvičením (dva zápisy na A4) + kopie s vyplněným řešením 

(2) Třídění kartiček: méďa a veverka (celkem 189 jevů) na mě/mně - vč. zdůvodnění pravopisu (vlastní tempo, individuální zpětná vazba žákovi na zadní straně karty, a to i s vysvětlením)

(3) 12 Doplňovaček po 16 jevech k procvičení i testování (včetně kopie s vyplněným řešením)

(4) Karty MĚ - MNĚ a prezentace (155 pravopisných jevů) - hromadné procvičení/opakování, kdy žáci řeší pravopisný jev ukázáním karty "mě x mně". Poté se na slidu vždy zobrazí správné řešení i se zdůvodněním pravopisu. 

Celkem 27 stran + prezentace

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ.
V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence:

1. KOMPETENCE K UČENÍ + ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ:
- žák si sám plánuje a řídí učení (aktivita veverka-méďa: karty obsahují zdůvodnění pravopisu)
- konstruktivní práce s chybou (žáci odkládají karty, v nichž byla chyba, aby se k ní později vrátili: chyba à pochopení skrze zdůvodnění à opakování: oprava chyby)
- konstruktivní učení – nejprve dle zápisu žáci doplňují jednoduché jevy (skromně – skromnost)
- společná i individuální aktivita (podle účelu – společné vysvětlení, individuální aplikace na cvičení, hromadná kontrola s odůvodněním)
- kladný vztah k chybě coby nástroji učení (konstruktivní práce s chybou)
- aplikace poučky (pravidla) na praktické řešení pravopisných jevů

Další produkty od autora Mgr. Monika Chmelařová

609739
Český jazyk
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zásoba 32 mini testů ke komplexnímu procvičení přídavných jmen + kopie s vyplněným ŘEŠENÍM Určeno pro 7. - 9. ročník
48.00 Kč
687142
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Náhled hry: Zopakujte si s žáky tvoření slov formou hry s halloweenskými motivy - okruh: TVOŘENÍ SLOV. 39 otázek výběr
25.00 Kč
18778
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
- didaktická hra k opakování literárních pojmů z oblasti prózy, poezie a dramatu - 150 otázek (50 otázek za každý lit
40.00 Kč
30172
Český jazyk
8., 9., SŠ
Didaktické hry
DIDAKTICKÁ HRA určená k opakování okruhu GRAF SOUVĚTÍ Kartičky určené k oboustrannému tisku a zalaminování: - 30
25.00 Kč
Pravopis MĚ, MNĚ (sl. druhy: 1, 2, 5 a 6) Pravopis MĚ, MNĚ (sl. druhy: 1, 2, 5 a 6)
Soubor pracovních listů a aktivit k výuce i procvičení pravopisu mně/mně u podstatných jmen (pomněnky), přídavných jmen (potemnělý), sloves (zapomněla) a příslovcí (soukromě). (1) Zápis s procvičením (dva zápisy na A4) + kopie s vyplněným řešením  (2) Třídění kartiček: méďa a veverka (celkem 189 jevů) na mě/mně - vč. zdůvodnění pravopisu (vlastní tempo, individuální zpětná vazba žákovi na zadní straně karty, a to i s vysvětlením) (3) 12 Doplňovaček po 16 jevech k procvičení i testování (včetně kopie s vyplněným řešením) (4) Karty MĚ - MNĚ a prezentace (155 pravopisných jevů) - hromadné procvičení/opakování, kdy žáci řeší pravopisný jev ukázáním karty "mě x mně". Poté se na slidu vždy zobrazí správné řešení i se zdůvodněním pravopisu.  Celkem 27 stran + prezentace- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  Tento materiál má výukový charakter a je určen ke vzdělávání na ZŠ. V souladu s RVP rozvíjí u žáků tyto klíčové kompetence: 1. KOMPETENCE K UČENÍ + ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ: - žák si sám plánuje a řídí učení (aktivita veverka-méďa: karty obsahují zdůvodnění pravopisu) - konstruktivní práce s chybou (žáci odkládají karty, v nichž byla chyba, aby se k ní později vrátili: chyba à pochopení skrze zdůvodnění à opakování: oprava chyby) - konstruktivní učení – nejprve dle zápisu žáci doplňují jednoduché jevy (skromně – skromnost) - společná i individuální aktivita (podle účelu – společné vysvětlení, individuální aplikace na cvičení, hromadná kontrola s odůvodněním) - kladný vztah k chybě coby nástroji učení (konstruktivní práce s chybou) - aplikace poučky (pravidla) na praktické řešení pravopisných jevů
UUCZ-184287
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Testy a písemky>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00