SESTAV SLOVA ze zadaných písmen

Počet stran:
38
Velikost: 7.96 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 9. 2024
Sdílet:

Tento materiál obsahuje celkem 40 různých kartiček s didaktickou hrou SESTAV SLOVA ZE ZADANÝCH PÍSMEN. Ke každé kartičce je k dispozici návrh řešení a také 11 různých instrukcí k tomu, jak s kartičkami pracovat.

Hra funguje na podobném principu jako například oblíbené hry scrabble, picwords či slovní fotbal... Jedná se o hru se skvělým didaktickým potenciálem! Primárně slouží k procvičování a rozšiřování slovní zásoby a upevňování gramatiky, ale můžete do ní zapojit ku příkladu i práci se slovníky či Internetovou jazykovou příručkou. S aktivitou jde ale i dále pracovat, což je podrobně popsáno v průvodním listu...

Aktivita je připravená ihned k použití. Stačí jen vše vytisknout, rozstříhat a v případě opětovaného používaní i zalaminovat (žáci pak své odpovědi nezapisují rovnou na kartičku, ale třeba do sešitu či na papírek). Žák poté jen losuje/od učitele obdrží jednu z kartiček a z 6 zadaných písmen se snaží sestavit existující slova. K tomuto zadání lze ještě na tabuli umístit nějaký konkrétní požadavek – viz karty s instrukcemi (např. sestavit co nejvíce slov, sestavit co nejdelší existující slovo, atd.). Velice vhodné je žákům oznámit, že při této aktivitě mohou pracovat se slovníkem či Internetovou jazykovou příručkou. Mohou si tak ověřit, zda dané slovo skutečně existuje a jaký je jeho přesný význam/významy. Po dokončení pak můžeme s žáky debatovat o náročnosti aktivity/délce/počtu slov či jen o slovech, která se jim povedlo vymyslet. Mohou jen zvedat ruku s počtem slov či aktivitu reflektovat tak, že každý řekne jedno slovo, kvůli kterému je na sebe pyšný, protože se mu povedlo vymyslet. Aktivitu lze dále rozšířit i o to, aby vytvořená slova žáci zapojili do nějakého minimálního kontextu – tedy aby na každé slovo vytvořili větu a prokázali tak pochopení významu slova, čímž aktivita získá i komunikační přesah. Kartičky lze tedy využít pro samostatnou práci, ale i pro práci ve dvojicích/skupinkách a soutěžení. K tomuto je vhodnější zadat všem žákům stejnou kartu s kombinací písmen, ať jsou podmínky fér. V této situaci žáci ve dvojici mají stejnou kartu a oba se snaží vymyslet více slov než druhý spolužák ve dvojici/skupině.

Kartičky lze využít opravdu na mnoho způsobů, takže se s nimi rozhodně při opakovaném využití nudit nebudete. Ba naopak, hra žákům pomáhá objevovat nová slova a rozšiřovat tak jejich slovní zásobu. Tím, že sestavují slova pouze z velmi omezeného počtu písmen, se setkávají i s méně známými výrazy. Díky omezení jsou také nuceni přemýšlet kreativně a hledat různé kombinace písmen. To stimuluje jejich myšlení a schopnost pracovat s omezenými zdroji, což je důležitá dovednost nejen ve škole, ale i v reálném životě. Zapojením slovníku do hry se pak žáci učí ještě důležité dovednosti práce s referenčními materiály – upevňuje se schopnost ověřovat si informace a pochopit význam slova v kontextu, což je klíčová dovednost při práci s texty i při studiu.

Hra najde perfektní využití třeba pokud neplánovaně suplujete v nějaké třídě a potřebujete zábavnou aktivitu. Zafunguje však i při rozhřívání a úvodní aktivizaci žáků v hodinách českého jazyka. Kartičky můžete vytasit také pokud někdo dříve dokončil písemnou práci či pracovní list, anebo máte pár zbývajících minut a potřebujete žáky nějakým způsobem zabavit...

Věřím, že materiál skvěle využijete!

 

Další produkty od autora UčitELKA

648263
Český jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
OBSAH: Materiál obsahuje jednoduchou DIDAKTICKOU HRU na procvičování poměrů mezi větami hlavními. Sestává se ze 42
55.00 Kč
644569
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Češtinářská minutovka Zbývá posledních pár minut do konce hodiny? Někdo má test či pracovní list dříve hotový?Je čas
55.00 Kč
641563
Český jazyk
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Prostřednictvím této rychlé bojovky si žáci zábavnou formou procvičí textovou návaznost (téma k přijímacím zkouškám)
45.00 Kč
645083
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Díky tomuto materiálu si žáci hravou formou procvičí druhy a koncovky přídavných jmen. Soubor obsahuje 144 ks popcornů
55.00 Kč
SESTAV SLOVA ze zadaných písmen SESTAV SLOVA ze zadaných písmen
Tento materiál obsahuje celkem 40 různých kartiček s didaktickou hrou SESTAV SLOVA ZE ZADANÝCH PÍSMEN. Ke každé kartičce je k dispozici návrh řešení a také 11 různých instrukcí k tomu, jak s kartičkami pracovat.Hra funguje na podobném principu jako například oblíbené hry scrabble, picwords či slovní fotbal... Jedná se o hru se skvělým didaktickým potenciálem! Primárně slouží k procvičování a rozšiřování slovní zásoby a upevňování gramatiky, ale můžete do ní zapojit ku příkladu i práci se slovníky či Internetovou jazykovou příručkou. S aktivitou jde ale i dále pracovat, což je podrobně popsáno v průvodním listu...Aktivita je připravená ihned k použití. Stačí jen vše vytisknout, rozstříhat a v případě opětovaného používaní i zalaminovat (žáci pak své odpovědi nezapisují rovnou na kartičku, ale třeba do sešitu či na papírek). Žák poté jen losuje/od učitele obdrží jednu z kartiček a z 6 zadaných písmen se snaží sestavit existující slova. K tomuto zadání lze ještě na tabuli umístit nějaký konkrétní požadavek – viz karty s instrukcemi (např. sestavit co nejvíce slov, sestavit co nejdelší existující slovo, atd.). Velice vhodné je žákům oznámit, že při této aktivitě mohou pracovat se slovníkem či Internetovou jazykovou příručkou. Mohou si tak ověřit, zda dané slovo skutečně existuje a jaký je jeho přesný význam/významy. Po dokončení pak můžeme s žáky debatovat o náročnosti aktivity/délce/počtu slov či jen o slovech, která se jim povedlo vymyslet. Mohou jen zvedat ruku s počtem slov či aktivitu reflektovat tak, že každý řekne jedno slovo, kvůli kterému je na sebe pyšný, protože se mu povedlo vymyslet. Aktivitu lze dále rozšířit i o to, aby vytvořená slova žáci zapojili do nějakého minimálního kontextu – tedy aby na každé slovo vytvořili větu a prokázali tak pochopení významu slova, čímž aktivita získá i komunikační přesah. Kartičky lze tedy využít pro samostatnou práci, ale i pro práci ve dvojicích/skupinkách a soutěžení. K tomuto je vhodnější zadat všem žákům stejnou kartu s kombinací písmen, ať jsou podmínky fér. V této situaci žáci ve dvojici mají stejnou kartu a oba se snaží vymyslet více slov než druhý spolužák ve dvojici/skupině.Kartičky lze využít opravdu na mnoho způsobů, takže se s nimi rozhodně při opakovaném využití nudit nebudete. Ba naopak, hra žákům pomáhá objevovat nová slova a rozšiřovat tak jejich slovní zásobu. Tím, že sestavují slova pouze z velmi omezeného počtu písmen, se setkávají i s méně známými výrazy. Díky omezení jsou také nuceni přemýšlet kreativně a hledat různé kombinace písmen. To stimuluje jejich myšlení a schopnost pracovat s omezenými zdroji, což je důležitá dovednost nejen ve škole, ale i v reálném životě. Zapojením slovníku do hry se pak žáci učí ještě důležité dovednosti práce s referenčními materiály – upevňuje se schopnost ověřovat si informace a pochopit význam slova v kontextu, což je klíčová dovednost při práci s texty i při studiu.Hra najde perfektní využití třeba pokud neplánovaně suplujete v nějaké třídě a potřebujete zábavnou aktivitu. Zafunguje však i při rozhřívání a úvodní aktivizaci žáků v hodinách českého jazyka. Kartičky můžete vytasit také pokud někdo dříve dokončil písemnou práci či pracovní list, anebo máte pár zbývajících minut a potřebujete žáky nějakým způsobem zabavit...Věřím, že materiál skvěle využijete! 
UUCZ-651569
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Skládačky>5.>6.>7.>8.>9.>SŠ>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00