Slabiky bě, pě, vě, mě - zvýhodněná sada

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
35
Velikost: 21.71 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Mirka Tomková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 7. 2022
Sdílet:

Materiál je složen ze dvou souborů. První soubor obsahuje 8 pracovních listů k přepisu (2 x mě, 2x pě, 2x bě, 2x vě) + 64 kartiček se slovy.

Námět k využití:

1. Samostatná práce - přepis s pohybem

Kartičky se slovy rozmístíme po třídě . Dítě dostane (vybere si) pracovní list, barevně vyznačí slabiku v nadpisu. Pak hledá mezi kartičkami slovo, které obsahuje stejnou slabiku. Kartičku si vezme do lavice a slovo přepíše do vyznačených linek v pracovním listu. Potom kartičku vrací zpět na místo a hledá jinou. Nakonec si mohou obrázek vybarvit a vystřihnout.

2. Skupinová práce - přepis s pohybem, čtení s pohybem, vymýšlení vět Kartičky se slovy rozmístíme po třídě . Každá skupina dostane jiný pracovní list. Úkolem skupiny je najít co nejvíc kartiček se slovy, které obsahují stejnou slabiku jako slovo na jejich pracovním listu. Potom mohou slova přepisovat, vymýšlet věty, hádanky apod. a vpisovat je do pracovního listu. Nakonec si mohou obrázek vybarvit a vystřihnout.

 

Druhý soubor karet slouží k vyvození slov se slabikami bě, pě, vě. Obsahuje 16 karet s obrázky slov a dále kartičky se slovy psané tiskacím a psacím písmem.

Náměty k využití:

1.Na tabuli umístíme tři kartičky se slabikami - bě, pě, vě, vytvoříme tak tři sloupce.

a) Děti vezmou kartu s obrázkem, pojmenují a zařadí pod správnou slabiku.

b) Děti vezmou kartu se slovem, přečtou a zařadí pod správnou slabiku a zopakují, jaká slabika se ve slově vyskytuje.

2. Na koberec rozprostřeme karty s obrázky, každé dítě dostane kartu se slovem. Pustíme hudbu, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svoje slovo k obrázku.

Obměna: a) Na koberec rozprostřeme slova, každé dítě dostane kartičku s obrázkem, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svůj obrázek ke slovu.

b) Na koberec rozprostřeme slova psaná psacím písmem, každé dítě dostane kartičku psanou tiskacím písmem. Pustíme hudbu, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svoje slovo.

Další produkty od autora Mirka Tomková

53677
Matematika
1., 2.
Pracovní listy
Tento materiál se skládá ze dvou souborů - vyvození sčítání a vyvození odčítání do 20 s přechodem přes desítku pomocí
40.00 Kč
230846
Český jazyk - gramatika
3., 4.
Výzdoba třídy
Materiál obsahuje 8 dvojic slov, které dětem dělají problém u vyjmenovaných slov po M. Karty mají velikost A5. Lze je
28.00 Kč
613587
Nezařazené k předmětu
4., 5.
Výzdoba třídy
Soubor obsahuje rozvrh hodin určený pro 4. a 5. ročník. Ústředním motivem je pravěk. Lze propojit s celoroční hrou. Je
35.00 Kč
45648
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Výzdoba třídy
Jmenovky s tématikou ZOO slouží k výzdobě třídy. Soubor obsahuje 28 cedulek pro děti ve formátu A6 a jedna cedulka pro
27.00 Kč
Slabiky bě, pě, vě, mě - zvýhodněná sada Slabiky bě, pě, vě, mě - zvýhodněná sada
Materiál je složen ze dvou souborů. První soubor obsahuje 8 pracovních listů k přepisu (2 x mě, 2x pě, 2x bě, 2x vě) + 64 kartiček se slovy. Námět k využití: 1. Samostatná práce - přepis s pohybem Kartičky se slovy rozmístíme po třídě . Dítě dostane (vybere si) pracovní list, barevně vyznačí slabiku v nadpisu. Pak hledá mezi kartičkami slovo, které obsahuje stejnou slabiku. Kartičku si vezme do lavice a slovo přepíše do vyznačených linek v pracovním listu. Potom kartičku vrací zpět na místo a hledá jinou. Nakonec si mohou obrázek vybarvit a vystřihnout. 2. Skupinová práce - přepis s pohybem, čtení s pohybem, vymýšlení vět Kartičky se slovy rozmístíme po třídě . Každá skupina dostane jiný pracovní list. Úkolem skupiny je najít co nejvíc kartiček se slovy, které obsahují stejnou slabiku jako slovo na jejich pracovním listu. Potom mohou slova přepisovat, vymýšlet věty, hádanky apod. a vpisovat je do pracovního listu. Nakonec si mohou obrázek vybarvit a vystřihnout.   Druhý soubor karet slouží k vyvození slov se slabikami bě, pě, vě. Obsahuje 16 karet s obrázky slov a dále kartičky se slovy psané tiskacím a psacím písmem. Náměty k využití: 1.Na tabuli umístíme tři kartičky se slabikami - bě, pě, vě, vytvoříme tak tři sloupce. a) Děti vezmou kartu s obrázkem, pojmenují a zařadí pod správnou slabiku. b) Děti vezmou kartu se slovem, přečtou a zařadí pod správnou slabiku a zopakují, jaká slabika se ve slově vyskytuje. 2. Na koberec rozprostřeme karty s obrázky, každé dítě dostane kartu se slovem. Pustíme hudbu, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svoje slovo k obrázku. Obměna: a) Na koberec rozprostřeme slova, každé dítě dostane kartičku s obrázkem, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svůj obrázek ke slovu. b) Na koberec rozprostřeme slova psaná psacím písmem, každé dítě dostane kartičku psanou tiskacím písmem. Pustíme hudbu, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svoje slovo.
UUCZ-154169
Český jazyk>Didaktické hry>Pracovní listy>1.>2.
46.00