Materiál je složen ze dvou souborů. První soubor obsahuje 8 pracovních listů k přepisu (2 x mě, 2x pě, 2x bě, 2x vě) + 64 kartiček se slovy.
Námět k využití:
1. Samostatná práce - přepis s pohybem
Kartičky se slovy rozmístíme po třídě . Dítě dostane (vybere si) pracovní list, barevně vyznačí slabiku v nadpisu. Pak hledá mezi kartičkami slovo, které obsahuje stejnou slabiku. Kartičku si vezme do lavice a slovo přepíše do vyznačených linek v pracovním listu. Potom kartičku vrací zpět na místo a hledá jinou. Nakonec si mohou obrázek vybarvit a vystřihnout.
2. Skupinová práce - přepis s pohybem, čtení s pohybem, vymýšlení vět Kartičky se slovy rozmístíme po třídě . Každá skupina dostane jiný pracovní list. Úkolem skupiny je najít co nejvíc kartiček se slovy, které obsahují stejnou slabiku jako slovo na jejich pracovním listu. Potom mohou slova přepisovat, vymýšlet věty, hádanky apod. a vpisovat je do pracovního listu. Nakonec si mohou obrázek vybarvit a vystřihnout.
Druhý soubor karet slouží k vyvození slov se slabikami bě, pě, vě. Obsahuje 16 karet s obrázky slov a dále kartičky se slovy psané tiskacím a psacím písmem.
Náměty k využití:
1.Na tabuli umístíme tři kartičky se slabikami - bě, pě, vě, vytvoříme tak tři sloupce.
a) Děti vezmou kartu s obrázkem, pojmenují a zařadí pod správnou slabiku.
b) Děti vezmou kartu se slovem, přečtou a zařadí pod správnou slabiku a zopakují, jaká slabika se ve slově vyskytuje.
2. Na koberec rozprostřeme karty s obrázky, každé dítě dostane kartu se slovem. Pustíme hudbu, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svoje slovo k obrázku.
Obměna: a) Na koberec rozprostřeme slova, každé dítě dostane kartičku s obrázkem, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svůj obrázek ke slovu.
b) Na koberec rozprostřeme slova psaná psacím písmem, každé dítě dostane kartičku psanou tiskacím písmem. Pustíme hudbu, po stopnutí hudby musí každé dítě co nejrychleji přiřadit svoje slovo.