Starověká Mezopotámie: Instagramový profil Chammurapiho (a životopis)

Ročník:
6., 7., 8., 9.
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 2.23 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Petr Machej
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 1. 2025
Sdílet:

Materiál skvěle propojuje výuku historie s tím, co žáci dnes důvěrně znají. Pro vybraného vládce (v tomto případě Chammurapi za starověkou Mezopotámii) vytvoří instagramový profil nebo životopis pro žádost o práci.

Další materiál podobného typu například: ZDE (Instagramové profily faraonů)

Zapojení žáků do aktivní práce s historickými informacemi

  • Materiál nabízí příležitost, aby žáci zábavným a interaktivním způsobem pracovali s historickými daty. Místo pouhého čtení a memorování budou aktivně tvořit, například fiktivní instagramový profil Chammurapiho nebo jeho životopis.

Propojení historie s moderním světem

  • Tvorba fiktivního profilu na Instagramu umožňuje žákům propojit historické události a osobnosti s dnešním světem sociálních sítí.

odpora kritického myšlení a kreativity

  • Žáci při tvorbě životopisu nebo profilu musí zvažovat, které informace jsou nejdůležitější a jak je prezentovat zajímavě a výstižně. To podporuje jejich schopnost analyzovat a vybírat klíčové informace.

Individuální i skupinová práce

  • Materiál lze využít pro samostatné zpracování, kdy každý žák vytvoří svůj návrh, nebo jako skupinový projekt, kde mohou žáci společně diskutovat, jak by mohl Chammurapi komunikovat na sociálních sítích nebo jaké informace by zdůraznil ve svém životopise.

Tento vzdělávací materiál propojuje dějepis s kreativními úkoly. Žáci tvoří fiktivní instagramové profily vládců Mezopotámie nebo píší jejich životopisy, čímž aktivně pracují s historickými informacemi. Spojuje historii se světem sociálních sítí, podporuje kritické myšlení, kreativitu i digitální gramotnost. Je vhodný pro samostatnou i skupinovou práci, nabízí možnosti propojení s českým jazykem, občanskou výchovou a informatikou. Díky aktivnímu zapojení žáků přispívá k lepšímu zapamatování učiva, rozvíjí klíčové kompetence a zvyšuje zájem o historii. Lze jej využít při tradiční i distanční výuce.

Další produkty od autora Petr Machej

868689
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9.
AZ-kvíz
Určování předmětu zábavnou formou prostřednictvím známé hry AZ kvíz. Žádný papír, ale interaktivní formát v PowerPointu
45.00 Kč
821475
Český jazyk - čtení
1., 2., 3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Demonstrační obrázky - kartičky
Skvělá úniková hra k příležitosti akce Noc s Andersenem, která žáky na 9 stanovištích, ke kterým soubor obsahuje 78
65.00 Kč
745726
Český jazyk
3., 4., 5., 6.
Pracovní listy
Materiál je vhodný pro žáky 3. - 6. ročníku. Lišit se bude pouze úroveň, na které žáci úkoly splní. Je možné využít i v
35.00 Kč
741663
Dějepis
6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je určen k výuce, opakování a upevňování učiva doby železné a Keltů (pravěk). Je vhodný pro užití v 6. ročníku
35.00 Kč
Starověká Mezopotámie: Instagramový profil Chammurapiho (a životopis) Starověká Mezopotámie: Instagramový profil Chammurapiho (a životopis)
Materiál skvěle propojuje výuku historie s tím, co žáci dnes důvěrně znají. Pro vybraného vládce (v tomto případě Chammurapi za starověkou Mezopotámii) vytvoří instagramový profil nebo životopis pro žádost o práci.Další materiál podobného typu například: ZDE (Instagramové profily faraonů)Zapojení žáků do aktivní práce s historickými informacemiMateriál nabízí příležitost, aby žáci zábavným a interaktivním způsobem pracovali s historickými daty. Místo pouhého čtení a memorování budou aktivně tvořit, například fiktivní instagramový profil Chammurapiho nebo jeho životopis.Propojení historie s moderním světemTvorba fiktivního profilu na Instagramu umožňuje žákům propojit historické události a osobnosti s dnešním světem sociálních sítí.odpora kritického myšlení a kreativityŽáci při tvorbě životopisu nebo profilu musí zvažovat, které informace jsou nejdůležitější a jak je prezentovat zajímavě a výstižně. To podporuje jejich schopnost analyzovat a vybírat klíčové informace.Individuální i skupinová práceMateriál lze využít pro samostatné zpracování, kdy každý žák vytvoří svůj návrh, nebo jako skupinový projekt, kde mohou žáci společně diskutovat, jak by mohl Chammurapi komunikovat na sociálních sítích nebo jaké informace by zdůraznil ve svém životopise.Tento vzdělávací materiál propojuje dějepis s kreativními úkoly. Žáci tvoří fiktivní instagramové profily vládců Mezopotámie nebo píší jejich životopisy, čímž aktivně pracují s historickými informacemi. Spojuje historii se světem sociálních sítí, podporuje kritické myšlení, kreativitu i digitální gramotnost. Je vhodný pro samostatnou i skupinovou práci, nabízí možnosti propojení s českým jazykem, občanskou výchovou a informatikou. Díky aktivnímu zapojení žáků přispívá k lepšímu zapamatování učiva, rozvíjí klíčové kompetence a zvyšuje zájem o historii. Lze jej využít při tradiční i distanční výuce.
UUCZ-769797
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Dějepis>Pracovní listy>6.>7.>8.>9.>📚 Čtenářská gramotnost 2. stupeň
35.00