Materiál obsahuje popis vyučovací hodiny při probírání nebo opakování učiva o odborných názvech. (Ideálně pro 7. - 9. ročník ZŠ).
- Úvodní krátká hra
- Třídění žáků do trojic pomocí kartiček (využijete i v jiných hodinách)
- Třídění termínů podle oborů ve skupinách - nejde o mechanické zařazování slov, ale o práci, při které žáci přemýšlejí, radí se, protože neznají obory, do kterých pojmy řadí. Mám mnohokrát vyzkoušeno ve výuce, patří k věcem, na které nedám dopustit :)
- Kromě termínů se dotkneme dalších témat: sousloví, přejímání slov z cizích jazyků, synonyma - kdy se dají zaměnit, kdy ne. Tato témata můžete aktivitou zahájit a navázat v dalších hodinách.
- Co je třeba chystat?
a) Kartičky na dělení žáků do skupin (Tisk a laminování 1 strany A4, nastříhat) - doporučuji udělat, využijete jindy a jinde.
b) Buď vytisknete pracovní list (na straně A4 je zadání pro 2 skupiny žáků), nebo na barevné papíry tisknete kartičky se slovy (pro jednu trojici jeden list A4). Je to pracnější varianta. Doporučuji vyzkoušet aktivitu v jedné třídě s pracovním listem, když vás zaujme, tak pak nachystat kartičky, které budete využívat opakovaně při probírání termínů.
Úsporný tisk - vše je černobílé. Kartičky tisknu na barevné papíry, aby mi je skupinky nepomíchaly.
Pro učitele je připravené řešení, pokud se rozhodnete losovat žáky do trojic jinak než kartičkami, stačí natisknout jen pracovní list a jít do hodiny.