Materiál obsahuje 4 texty a úkoly k nim.
Je vhodný na výuku venku – žáci pracují s textem, úkoly rozmístíme do prostoru. Žák plní ty úkoly, které si vybere, podmínkou je, aby jich udělal 5 z 8. Nebo můžete zadat splnit všechny úkoly.
Většinou zadávám 5 úkolů, ale pokud se na některé žáky čeká, ostatní si obcházejí další stanoviště.
Na konci práce si žáci opraví pomocí řešení. Samostatně, ve skupince, ve dvojici, dle jejich uvážení. Nebo si sedneme do kruhu a klasicky opravujeme společně.
Doporučuji pro žáky od 7. do 9. ročníku. Úkoly obsahují různá mluvnická zadání + 2 úkoly se vždy vztahují k textu. Žáci 7. ročníku zvládnou první dva texty, další dva texty obsahují úkoly na určení druhu vedlejších vět a poměr mezi větami hlavními, tyto texty volíme pro starší žáky.
Ačkoli je práce úplně jednoduchá, děti plní klasické úkoly z mluvnice (urči pád...), děti práce baví, především pokud rozmístíme úkoly venku.
Jeden text zabere 1 vyučovací hodinu.
Pokud se rozhodnete se třídou projít více textů, začněte prvním, ve kterém se žáci dozví, kdo jsou Křováci, ostatní pak můžete volit v různém pořadí.
Vzdělávací materiál pro ZŠ naplňující výstupy RVP: ČJL-9-2-06 rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě a v souvětí