Práce s textem do hodin českého jazyka
Propojení mluvnice, komunikační a slohové výchovy, čtenářské gramotnosti a etické výchovy (otázky rodiny, rodičovských vzorů)
Materiál obsahuje:
- text Monika (autorský text) - rozdělen na 5 odstavců
- pracovní list k textu - obsahuje otázky k porozumění textu
- gramatické úkoly k textu - obsahuje úkoly z mluvnice (pravopis, tvarosloví, skladba)
- charakteristika - pracovní list vhodný do slohové a komunikační výchovy
- řešení PL a gramatického PL
Jedná se o vzdělávací materiál pro ZŠ/SŠ.
RVP Výukové cíle:
ČJL-9-1-02 rozlišuje subjektivní a objektivní sdělení a komunikační záměr partnera v hovoru
ČJL-9-1-07 zapojuje se do diskuse, řídí ji a využívá zásad komunikace a pravidel dialogu
ČJL-9-1-08 využívá základy studijního čtení – formuluje hlavní myšlenky textu, vytvoří otázky a stručné poznámky, výpisky nebo výtah z přečteného textu; samostatně převypráví
ČJL-9-1-09 uspořádá informace v textu s ohledem na jeho účel, vytvoří koherentní text s dodržováním pravidel mezivětného navazování
ČJL-9-2-04 správně třídí slovní druhy, tvoří spisovné tvary slov a vědomě jich používá ve vhodné komunikační situaci
ČJL-9-3-01 uceleně reprodukuje přečtený text
Klíčové kompetence:
● sociální a personální - účinně spolupracuje ve skupině, přispívá k diskusi v malé skupině i k debatě celé třídy, vytváří si pozitivní představu o sobě samém, své rodině
● občanské - respektuje přesvědčení druhých lidí, váží si jejich vnitřních hodnot, je schopen vcítit se do situací ostatních lidí, chápe smysl rodiny jako základní jednotky
● komunikativní - formuluje a vyjadřuje své myšlenky a názory v logickém sledu, vyjadřuje se výstižně, souvisle a kultivovaně v písemném i ústním projev