Ukrytí živočichové

Počet stran:
12
Velikost: 634.44 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Zdeněk Kóňa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
3. 2. 2024
Sdílet:

Ve větách se ukrývají živočichové.

Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění.

Soubor obsahuje 36 autorských vět a v nich ukrytých 36 živočichů.

Ke každé větě nabízí řešení.

 

  • Metodické poznámky vycházející ze zkušeností

 

1.    Žáci hledají podstatná jména - živočichy, kteří se nacházejí ukryti v zadaných větách.

 

2.    Hledaná podstatná jména jsou v různých pádech obou čísel.

 

3.    Věty v zadání a také v řešení jsou očíslované a připravené v podobě kartiček i v podobě pouhého textu.

 

4.    Věty můžeme vytisknout pro každého žáka. Vhodnou variantou je věty vytisknout jen několikrát, rozstřihat je, položit je na přístupné místo ve třídě. Žáci si jednotlivě chodí k větám, vybírají si vždy jednu jakoukoliv větu, kterou si odnesou do lavice. Ve vybrané větě najdou daného živočicha. Do sešitu si napíší číslo vybrané věty a řešení. Větu vrátí zpět a vezmou si další. Tím umožníme žákům pracovat jejich vlastním tempem. Pohyb po třídě je pro žáky vítanou relaxací.

 

5.    Jako zpětnou vazbu a kontrolu můžeme na vybraná místa ve třídě vyvěsit vytištěná správná řešení, kam si žáci mohou během aktivity zajít. Nebo promítneme na závěr aktivity řešení na tabuli.

 

 

  • Pravidla

 

1.    Při hledání se postupuje vždy zleva doprava. Čárky mezi slovy při hledání slov nerespektujeme.

 

2.    Požadujme vždy nalezení celého slova. Ne tedy jen tygr, ale správně tygra.

 

3.    Pokud zadáváme tento druh práce poprvé, je dobré společně ukázat postup, abychom zajistili, že všichni zadání porozuměli.

 

4.    Jednotlivé věty je možné sdělovat i ústně, kdy si žáci větu představují napsanou. Po nalezení řešení si ho žáci zapíší. V tomto případě je vhodná práce ve skupinách a více času na jednotlivé věty. Tato varianta je vhodná spíše pro starší žáky.

 

 

  • Další možné využití materiálu

 

1.    Žáci mohou určovat vzory nalezených podstatných jmen (živočichů).

 

2.    Je možné nechat žáky určit pád nalezených podstatných jmen, některé tvary můžeme zařadit k více pádům.

 

 

  • Obsah samotného materiálu

 

·       Zadání pro žáky - očíslované věty v podobě kartiček (str. 3 – 5)

·       Řešení - očíslované věty v podobě kartiček (str. 6 – 8)

·       Zadání pro žáky – očíslované prosté věty  (str. 9 – 10)

·       Řešení - očíslované prosté věty (str. 11 – 12)

 

 

Lze vytisknout jako brožuru.

Další produkty od autora Zdeněk Kóňa

506412
Český jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
SCHOVANÁ MĚSTA Ve větách se schovávají česká města. Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor
30.00 Kč
586028
Český jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Postřehovky
Ve větách jsou lehce utajené části lidského těla. Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor
30.00 Kč
450900
Český jazyk
5., 6., 7., 8., 9., SŠ
Postřehovky
Uvnitř některých slov se skrývají další slova. Může jich být překvapivě dost. Jejich hledáním si cvičíme postřeh
30.00 Kč
517773
Český jazyk
5., 6., 7., 8.
Postřehovky
ZTRACENÁ JMÉNA Ve větách se ztratila osobní jména. Jejich nalézáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění. Soubor
30.00 Kč
Ukrytí živočichové Ukrytí živočichové
Ve větách se ukrývají živočichové.Jejich hledáním cvičíme postřeh, trénujeme soustředění.Soubor obsahuje 36 autorských vět a v nich ukrytých 36 živočichů. Ke každé větě nabízí řešení. Metodické poznámky vycházející ze zkušeností 1.    Žáci hledají podstatná jména - živočichy, kteří se nacházejí ukryti v zadaných větách.  2.    Hledaná podstatná jména jsou v různých pádech obou čísel. 3.    Věty v zadání a také v řešení jsou očíslované a připravené v podobě kartiček i v podobě pouhého textu. 4.    Věty můžeme vytisknout pro každého žáka. Vhodnou variantou je věty vytisknout jen několikrát, rozstřihat je, položit je na přístupné místo ve třídě. Žáci si jednotlivě chodí k větám, vybírají si vždy jednu jakoukoliv větu, kterou si odnesou do lavice. Ve vybrané větě najdou daného živočicha. Do sešitu si napíší číslo vybrané věty a řešení. Větu vrátí zpět a vezmou si další. Tím umožníme žákům pracovat jejich vlastním tempem. Pohyb po třídě je pro žáky vítanou relaxací. 5.    Jako zpětnou vazbu a kontrolu můžeme na vybraná místa ve třídě vyvěsit vytištěná správná řešení, kam si žáci mohou během aktivity zajít. Nebo promítneme na závěr aktivity řešení na tabuli.  Pravidla 1.    Při hledání se postupuje vždy zleva doprava. Čárky mezi slovy při hledání slov nerespektujeme. 2.    Požadujme vždy nalezení celého slova. Ne tedy jen tygr, ale správně tygra. 3.    Pokud zadáváme tento druh práce poprvé, je dobré společně ukázat postup, abychom zajistili, že všichni zadání porozuměli. 4.    Jednotlivé věty je možné sdělovat i ústně, kdy si žáci větu představují napsanou. Po nalezení řešení si ho žáci zapíší. V tomto případě je vhodná práce ve skupinách a více času na jednotlivé věty. Tato varianta je vhodná spíše pro starší žáky.  Další možné využití materiálu 1.    Žáci mohou určovat vzory nalezených podstatných jmen (živočichů). 2.    Je možné nechat žáky určit pád nalezených podstatných jmen, některé tvary můžeme zařadit k více pádům.  Obsah samotného materiálu ·       Zadání pro žáky - očíslované věty v podobě kartiček (str. 3 – 5)·       Řešení - očíslované věty v podobě kartiček (str. 6 – 8)·       Zadání pro žáky – očíslované prosté věty  (str. 9 – 10)·       Řešení - očíslované prosté věty (str. 11 – 12)   Lze vytisknout jako brožuru.
UUCZ-470687
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - gramatika>Postřehovky>Pracovní listy>4.>5.>6.>7.>8.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🔍 Šifry
30.00