Smyslem tohoto materiálu je procvičit umělecké směry 19. a první poloviny 20. století. Každý úryvek odkazuje ke konkrétnímu uměleckému směru. Jedná se o fiktivní texty, které si vybírají nějaký typický znak/typické znaky daného směru. Tyto krátké fiktivní texty jsem zvolila proto, aby žáci během jedné hodiny stihli nejen poznat všechny směry, ale aby zbyl také čas na další související činnosti. Tedy, aby se hodina skládala z fáze evokace, samotné práce s úryvky a na závěr, aby zbyl čas na argumentaci, proč zvolili to či ono řešení.
Materiál obsahuje celkem 10 textů, které odkazují k těmto umělekým směrům: romantismus, realismus, naturalismus, symbolismus, expresionismus, futurismus, surrealismus, dadaismus, poetismus, existencialismus.
Materiál obsahuje:
- 10 úryvků pro barevný i černobílý tisk
- správné řešení
- nápovědu k vytištění, popřípadě vlepení do sešitu - žáci si mohou průběžně zvýrazňovat pojmy, které již přiřadili
- prázdný arch, který můžete využít pro vlastní tvorbu žáků