Umělecké směry 19. a 1. pol. 20. století

Kategorie:
Počet stran:
9
Velikost: 327.99 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kabinet ČJ
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 8. 2025
Sdílet:

Smyslem tohoto materiálu je procvičit umělecké směry 19. a první poloviny 20. století. Každý úryvek odkazuje ke konkrétnímu uměleckému směru. Jedná se o fiktivní texty, které si vybírají nějaký typický znak/typické znaky daného směru. Tyto krátké fiktivní texty jsem zvolila proto, aby žáci během jedné hodiny stihli nejen poznat všechny směry, ale aby zbyl také čas na další související činnosti. Tedy, aby se hodina skládala z fáze evokace, samotné práce s úryvky a na závěr, aby zbyl čas na argumentaci, proč zvolili to či ono řešení.

 

Materiál obsahuje celkem 10 textů, které odkazují k těmto umělekým směrům: romantismus, realismus, naturalismus, symbolismus, expresionismus, futurismus, surrealismus, dadaismus, poetismus, existencialismus.

 

Materiál obsahuje:

  • 10 úryvků pro barevný i černobílý tisk
  • správné řešení
  • nápovědu k vytištění, popřípadě vlepení do sešitu - žáci si mohou průběžně zvýrazňovat pojmy, které již přiřadili
  • prázdný arch, který můžete využít pro vlastní tvorbu žáků


 

Další produkty od autora Kabinet ČJ

687719
Český jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Materiál slouží k procvičení pádů a vzorů podstatných jmen a měl by pomoci tomu, aby si žáci dovednost určování pádů a
25.00 Kč
646478
Český jazyk
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Smyslem tohoto materiálu je procvičit literární žánry nějakým neotřelým způsobem - pomocí inzerátů. Každý inzerát
30.00 Kč
570961
Český jazyk
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál je zaměřen na grafy větných členů s ohledem na rozdílné schopnosti žáků. Jedna a tatáž věta je žákům nabídnuta
60.00 Kč
756489
Český jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Kartičková aktivita na třídění podstatných jmen . Dokáží děti od sebe rozlišit běžná podstatná jména, která mají soubor
30.00 Kč
Umělecké směry 19. a 1. pol. 20. století Umělecké směry 19. a 1. pol. 20. století
Smyslem tohoto materiálu je procvičit umělecké směry 19. a první poloviny 20. století. Každý úryvek odkazuje ke konkrétnímu uměleckému směru. Jedná se o fiktivní texty, které si vybírají nějaký typický znak/typické znaky daného směru. Tyto krátké fiktivní texty jsem zvolila proto, aby žáci během jedné hodiny stihli nejen poznat všechny směry, ale aby zbyl také čas na další související činnosti. Tedy, aby se hodina skládala z fáze evokace, samotné práce s úryvky a na závěr, aby zbyl čas na argumentaci, proč zvolili to či ono řešení. Materiál obsahuje celkem 10 textů, které odkazují k těmto umělekým směrům: romantismus, realismus, naturalismus, symbolismus, expresionismus, futurismus, surrealismus, dadaismus, poetismus, existencialismus. Materiál obsahuje:10 úryvků pro barevný i černobílý tisksprávné řešenínápovědu k vytištění, popřípadě vlepení do sešitu - žáci si mohou průběžně zvýrazňovat pojmy, které již přiřadiliprázdný arch, který můžete využít pro vlastní tvorbu žáků 
UUCZ-927003
Český jazyk>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00