Didaktická hra a pracovní listy (minitestíky) ke komplexnímu zopakování větných členů.
Principem didaktické hry je pohybovat se mezi obrázky po herní ploše na základě požadovaných větných členů. Žáci obdrží kartičky s křížovkami, začínají na určeném obrázku a dále pokračují dle instrukcí (např. 1. přívlastek - podmět). Jejich úkolem je přesunovat se přes větu obsahující tento zvýrazněný větný člen na další políčko. To pole s obrázkem, na kterém tah žák ukončí, zapíše do křížovky (např. třešně). Takto vznikne tajenka, která slouží coby indicie, a úkolem žáků je odhalit, jaké číslo se skrývá za danou indicií (např. trpaslík, krkavec, týden - číslo 7). Učitel může vybírat různě obtížné indicie (povoluje či nepovoluje práci s internetem, volí či nevolí mezipředmětové vztahy atd.)
Soubor obsahuje: herní plochu, pravidla hry, legendu k obrázkům, 80 křížovek, přehled jednotlivých tajenek, 4 testy opakující okruh formou "CERMAT" testu. Vše (křížovky i testy) obsahuje kopii s vyplněným řešením.
Otázky na herní ploše jsou stejné jako v minitestících. Žáci si tak mohou látku procvičit a poté zopakovat formou hry, nebo si nejprve zahrát ve skupině hru a následně až vyplnit testy.
- výběr z 80 křížovek
- vše s řešením
- lze zvolit náročnost na abstraktní myšlení a zobecňování pojmů
- komplexní opakování
- mezipředmětové vztahy (matematika, přírodopis, zeměpis, chemie)
- skupinová i individuální práce
- práce s textem (pravidla)
- obsahuje přípravný/opakovací test (4 ks)
Aktivitu lze modifikovat (např. učitel sám zadává větné členy a žáci se dle jeho instrukcí pohybují po herní ploše.)
Hra Hledači pokladů ideálně počítá s použitím pokladničky s číselným kódem (případně lze nakreslit truhlu na tabuli a zakrýt vybraná čísla papíry připevněnými magnety či izolepou.)