Vyjmenovaná slova po P (Čert a Káča)

Téma:
Počet stran:
9
Velikost: 426.37 KB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
-20 % 45 Kč
36 Kč
Sdílet:

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ

Materiál rozvíjí kompetence:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problémů
  • kompetence komunikativní
  • kompetence sociální a personální

Procvičení vyjmenovaných slov po P formou hry

Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci a pohádka

Pro koho: 3., 4., 5., 6. a 7. třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, recitace, dramatizace, didaktická hra

Pracovní list - báseň

První list obsahuje tak trochu jinou báseň Čert a Káča, která je vhodná k přednesu.

V básni mají žáci za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L, M, P), podtrhnout vyjmenovaná slova po P, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov.

Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou.

Materiál je doplněn řešením.

Pracovní list - pohádka (doplnění a dramatizace)

Pracovní list je určen k doplnění i/y (procvičení vyjmenovaných slov po P). Po kontrole správnosti následuje pro žáky oddychová motivující složka, a tou je dramatizace.

Učitel čte pohádku a žáci mají za úkol pantomimicky předvádět děj. To znamená, že je potřeba vybrat postavy: Káča, tři mladíci, čert, Lucifer, chytrý mladý čert, chalupník. Zbytek třídy bude ztvárňovat tančící páry a čerty v pekle.

Buď necháme průběh zcela na tom, co žáci vymyslí (pokud jsou v metodách dramatizace zkušení), nebo jim před každou scénou poradíme, co by mohli v průběhu dělat (tipy napsány v textu).

Didaktická hra s kartičkami

Vybereme 3 žáky, kteří budou ztvárňovat čerty. Hra funguje jako klasická hra ,,Rybičky, rybičky, rybáři jedou” jen čerti volají: ,,Lidičky, lidičky, čerti se ženou!”. Čerti mají u sebe kartičky se slovy. Koho chytnou, může se zachránit správným určením I/Y ve všech šesti slovech. V opačném případě se stává čertem a v dalším kole chytá i on.

Ve třídě je na určeném místě položeno řešení pro případné ověření správnosti.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

448232
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Pro koho: 6., 7., 8., 9. třída Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
50.00 Kč
-20 % 50 Kč
40 Kč
75461
Dějepis
8.
Ostatní
Kdo jsem? Žáci mají za úkol z fiktivního ,,dopisu" či ,,doznání" přijít na to, o kterou významnou osobnost se jedná
0.00 Kč
307350
Dějepis
8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: druhý stupeň (8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací
60.00 Kč
-20 % 60 Kč
48 Kč
121130
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň (7., 8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu
60.00 Kč
-20 % 60 Kč
48 Kč
Vyjmenovaná slova po P (Čert a Káča) Vyjmenovaná slova po P (Čert a Káča)
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální Procvičení vyjmenovaných slov po P formou hry Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci a pohádka Pro koho: 3., 4., 5., 6. a 7. třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, recitace, dramatizace, didaktická hra Pracovní list - báseň První list obsahuje tak trochu jinou báseň Čert a Káča, která je vhodná k přednesu. V básni mají žáci za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L, M, P), podtrhnout vyjmenovaná slova po P, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov. Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou. Materiál je doplněn řešením. Pracovní list - pohádka (doplnění a dramatizace) Pracovní list je určen k doplnění i/y (procvičení vyjmenovaných slov po P). Po kontrole správnosti následuje pro žáky oddychová motivující složka, a tou je dramatizace. Učitel čte pohádku a žáci mají za úkol pantomimicky předvádět děj. To znamená, že je potřeba vybrat postavy: Káča, tři mladíci, čert, Lucifer, chytrý mladý čert, chalupník. Zbytek třídy bude ztvárňovat tančící páry a čerty v pekle. Buď necháme průběh zcela na tom, co žáci vymyslí (pokud jsou v metodách dramatizace zkušení), nebo jim před každou scénou poradíme, co by mohli v průběhu dělat (tipy napsány v textu). Didaktická hra s kartičkami Vybereme 3 žáky, kteří budou ztvárňovat čerty. Hra funguje jako klasická hra ,,Rybičky, rybičky, rybáři jedou” jen čerti volají: ,,Lidičky, lidičky, čerti se ženou!”. Čerti mají u sebe kartičky se slovy. Koho chytnou, může se zachránit správným určením I/Y ve všech šesti slovech. V opačném případě se stává čertem a v dalším kole chytá i on. Ve třídě je na určeném místě položeno řešení pro případné ověření správnosti.
UUCZ-438177
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Písničky, básničky>Pracovní listy>3.>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Pohádky
45.00