Vyjmenovaná slova po M (O Červené karkulce)

Téma:
Počet stran:
15
Velikost: 1.05 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
-20 % 45 Kč
36 Kč
Sdílet:

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ

Materiál rozvíjí kompetence:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problémů
  • kompetence komunikativní
  • kompetence sociální a personální

Procvičení vyjmenovaných slov po M formou hry.

Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci, a tvorba scénáře

Pro koho: 3., 4., 5., 6. a 7. třída

Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, recitace, dramatizace, psaní scénáře

Pracovní list

První list obsahuje tak trochu jinou báseň O Červené karkulce, která je vhodná k přednesu.

V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L, M), podtrhnout vyjmenovaná slova po M, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov.

Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou.

Materiál je doplněn řešením.

Další činnost je zaměřena na skupinovou práci s prvky dramatizace a tvůrčího psaní

Pohádku o Červené karkulce všechny děti moc dobře znají, čehož v práci s nimi využijeme.

Úvodní scénu, ve které dostane Karkulka za úkol zanést babičce ke svátku košík s dárky, si společně přečteme.

Následně jsou žáci rozděleni do čtyř skupin. Každá ze skupin dostane za úkol vymyslet pokračování, které sepíše ve formě scénáře, tak jak tomu bylo u první scény.

  • skupina - Karkulka v lese potkává vlka
  • skupina - vlk přichází k babičce a sežere ji
  • skupina - Karkulka přichází k babičce, nachází tam vlka, ten ji sežere také
  • skupina - přichází myslivec

Poté, co jsou scénáře dětmi sepsány, jsou dvě možnosti. Buď se jen přečtou, tak jak tomu bylo u první scény, nebo je každá skupina odehraje s loutkami (obrázky v souboru).

Následuje krátká diskuze, co by děti udělaly s vlkem. Propustí ho? Potrestají? Jak?

Poté proběhne hra. Každá skupina má před sebou obrázky dárků pro babičku (láhev, dort, jablko, čokoláda, ponožky) s vyznačenými okýnky pro nalepení papírků se slovy. Dvě skupiny budou mít za úkol hledat slova, do kterých patří Y a dvě skupiny hledají slova, do kterých patří I. Papírky se slovy jsou na jednom místě ve třídě. Z každé skupiny může k hromadě vždy jen jeden žák, po nalepení může běžet další. Skupina, která bude mít plná okýnka jako první, zastaví hru. Ostatní kontrolují správnost. Pokud je tam chyba, skupinka vypadává, hra pokračuje.

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

406318
Dějepis
7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
17. listopad - Den boje za svobodu a demokracii Pro koho: 7., 8., 9. ročník Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
50.00 Kč
-20 % 50 Kč
40 Kč
75468
Dějepis
8.
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
50.00 Kč
-20 % 50 Kč
40 Kč
512843
Český jazyk - gramatika
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: 6., 7., 8. a 9. třída Styl práce: samostatná, skupinová, společná kontrola Typ materiálu: vzdělávací materiál
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
448232
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Pro koho: 6., 7., 8., 9. třída Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
50.00 Kč
-20 % 50 Kč
40 Kč
Vyjmenovaná slova po M (O Červené karkulce) Vyjmenovaná slova po M (O Červené karkulce)
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální Procvičení vyjmenovaných slov po M formou hry. Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci, a tvorba scénáře Pro koho: 3., 4., 5., 6. a 7. třída Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, recitace, dramatizace, psaní scénáře Pracovní list První list obsahuje tak trochu jinou báseň O Červené karkulce, která je vhodná k přednesu. V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L, M), podtrhnout vyjmenovaná slova po M, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov. Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou. Materiál je doplněn řešením. Další činnost je zaměřena na skupinovou práci s prvky dramatizace a tvůrčího psaní Pohádku o Červené karkulce všechny děti moc dobře znají, čehož v práci s nimi využijeme. Úvodní scénu, ve které dostane Karkulka za úkol zanést babičce ke svátku košík s dárky, si společně přečteme. Následně jsou žáci rozděleni do čtyř skupin. Každá ze skupin dostane za úkol vymyslet pokračování, které sepíše ve formě scénáře, tak jak tomu bylo u první scény. skupina - Karkulka v lese potkává vlka skupina - vlk přichází k babičce a sežere ji skupina - Karkulka přichází k babičce, nachází tam vlka, ten ji sežere také skupina - přichází myslivec Poté, co jsou scénáře dětmi sepsány, jsou dvě možnosti. Buď se jen přečtou, tak jak tomu bylo u první scény, nebo je každá skupina odehraje s loutkami (obrázky v souboru). Následuje krátká diskuze, co by děti udělaly s vlkem. Propustí ho? Potrestají? Jak? Poté proběhne hra. Každá skupina má před sebou obrázky dárků pro babičku (láhev, dort, jablko, čokoláda, ponožky) s vyznačenými okýnky pro nalepení papírků se slovy. Dvě skupiny budou mít za úkol hledat slova, do kterých patří Y a dvě skupiny hledají slova, do kterých patří I. Papírky se slovy jsou na jednom místě ve třídě. Z každé skupiny může k hromadě vždy jen jeden žák, po nalepení může běžet další. Skupina, která bude mít plná okýnka jako první, zastaví hru. Ostatní kontrolují správnost. Pokud je tam chyba, skupinka vypadává, hra pokračuje.
UUCZ-436409
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Český jazyk - sloh>Didaktické hry>Písničky, básničky>3.>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ>Pohádky
45.00