Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ
Materiál rozvíjí kompetence:
- kompetence k učení
- kompetence k řešení problémů
- kompetence komunikativní
- kompetence sociální a personální
Procvičení vyjmenovaných slov po V formou hry
Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci
Pro koho: 3., 4., 5., 6. a 7. třída
Styl práce: samostatná práce, skupinová práce, recitace
Pracovní list s řešením (strana 2 a 3) je na konci materiálu v černobílé barvě pro lepší kvalitu černobílého tisku.
Pracovní list
První list obsahuje tak trochu jinou báseň O perníkové chaloupce, která je vhodná k přednesu.
V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L, M, P, V), podtrhnout vyjmenovaná slova po V, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných nebo příbuzných slov.
Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou.
Materiál je doplněn řešením.
Didaktická hra
Třída je rozdělena do skupinek po cca 4 dětech. Každá skupina má svůj strom, který by měla co nejvíce zaplnit papírky se slovy, které jsou umístěny někde v prostoru třídy. Polovina skupinek hledá slova, do kterých se doplní -i- a polovina slova, do kterých doplní -y-.
Hledat vhodné slovo může vždy jen jeden ze skupinky, přičemž se žáci střídají.
Vyhrává ta skupinka, která má nejvíce správně určených slov.
Druhá varianta je ta, že má svůj vlastní strom každý žák.