Vyjmenovaná slova po L (O koblížkovi)

Počet stran:
12
Velikost: 1.34 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
-10 % 45 Kč
40,5 Kč
Sdílet:

Pro koho: 4., 5., 6., 7. ročník

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ

Materiál rozvíjí kompetence:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problémů
  • kompetence komunikativní
  • kompetence sociální a personální

Procvičení vyjmenovaných slov po L formou hry.

Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci, a dramatizace pohádky O koblížkovi.

Pracovní list

První list obsahuje tak trochu jinou báseň O koblížkovi, která je vhodná k přednesu.

V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L), podtrhnout vyjmenovaná slova po L, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov.

Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou.

Materiál je doplněn řešením.

 

Další činnost je zaměřena na skupinovou práci s prvky dramatizace.

Žáci jsou rozděleni do čtyř skupin minimálně po čtyřech lidech. V případě nízkého počtu žáků bude mít jeden žák za úkol zahrát dvě postavy, naopak, pokud je žáků více, pak bude jedna role rozdvojena (jeden žák mluví, druhý ovládá ,,loutku”).

Žáci dostanou přiměřené množství času na to, aby si secvičili ve skupinách scénku. Posléze scény postupně předvádějí.

Mezi jednotlivé scény je zařazena hra. Každá skupinka má prázdný koblížek. Ve třídě se na jednom místě nachází cukr na posypání koblížku (slovíčka k procvičení). Během časového limitu (např. 1-2 minuty) mají žáci za úkol přiběhnout ke slovíčkům, jedno si vybrat, běžet s ním ke skupině, doplnit i/y a nalepit ho na koblížek. Vítězí ta skupina, která má nejvíce správných papírků.

Pravidla:

  • vždy běží jen jeden člen ze skupiny, další vybíhá až po nalepení slova na koblížek
  • členové se střídají
  • každá skupina má za úkol lepit buď jen slova s i nebo s y

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

75468
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Hádej, kdo jsem? Pro koho: 8. ročník (případně 9. ročník) Styl práce: samostatná nebo skupinová Typ materiálu
39.00 Kč
-10 % 39 Kč
35,1 Kč
121130
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň (7., 8. a 9. ročník) Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu
60.00 Kč
-10 % 60 Kč
54 Kč
73619
Dějepis
8.
Pracovní listy
Pro koho: 8. ročník Styl práce: samostatná s následnou společnou kontrolou Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
685868
Dějepis
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pro koho: osmá třída Styl práce: samostatná práce, práce celé třídy Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý stupeň
40.00 Kč
-10 % 40 Kč
36 Kč
Vyjmenovaná slova po L (O koblížkovi) Vyjmenovaná slova po L (O koblížkovi)
Pro koho: 4., 5., 6., 7. ročník Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální Procvičení vyjmenovaných slov po L formou hry. Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci, a dramatizace pohádky O koblížkovi. Pracovní list První list obsahuje tak trochu jinou báseň O koblížkovi, která je vhodná k přednesu. V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L), podtrhnout vyjmenovaná slova po L, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov. Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou. Materiál je doplněn řešením.   Další činnost je zaměřena na skupinovou práci s prvky dramatizace. Žáci jsou rozděleni do čtyř skupin minimálně po čtyřech lidech. V případě nízkého počtu žáků bude mít jeden žák za úkol zahrát dvě postavy, naopak, pokud je žáků více, pak bude jedna role rozdvojena (jeden žák mluví, druhý ovládá ,,loutku”). Žáci dostanou přiměřené množství času na to, aby si secvičili ve skupinách scénku. Posléze scény postupně předvádějí. Mezi jednotlivé scény je zařazena hra. Každá skupinka má prázdný koblížek. Ve třídě se na jednom místě nachází cukr na posypání koblížku (slovíčka k procvičení). Během časového limitu (např. 1-2 minuty) mají žáci za úkol přiběhnout ke slovíčkům, jedno si vybrat, běžet s ním ke skupině, doplnit i/y a nalepit ho na koblížek. Vítězí ta skupina, která má nejvíce správných papírků. Pravidla: vždy běží jen jeden člen ze skupiny, další vybíhá až po nalepení slova na koblížek členové se střídají každá skupina má za úkol lepit buď jen slova s i nebo s y
UUCZ-430087
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Písničky, básničky>Pracovní listy>3.>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00