Vyjmenovaná slova po L (O koblížkovi)

Počet stran:
12
Velikost: 1.34 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 12. 2023
Sdílet:

Pro koho: 4., 5., 6., 7. ročník

Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ

Materiál rozvíjí kompetence:

  • kompetence k učení
  • kompetence k řešení problémů
  • kompetence komunikativní
  • kompetence sociální a personální

Procvičení vyjmenovaných slov po L formou hry.

Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci, a dramatizace pohádky O koblížkovi.

Pracovní list

První list obsahuje tak trochu jinou báseň O koblížkovi, která je vhodná k přednesu.

V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L), podtrhnout vyjmenovaná slova po L, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov.

Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou.

Materiál je doplněn řešením.

 

Další činnost je zaměřena na skupinovou práci s prvky dramatizace.

Žáci jsou rozděleni do čtyř skupin minimálně po čtyřech lidech. V případě nízkého počtu žáků bude mít jeden žák za úkol zahrát dvě postavy, naopak, pokud je žáků více, pak bude jedna role rozdvojena (jeden žák mluví, druhý ovládá ,,loutku”).

Žáci dostanou přiměřené množství času na to, aby si secvičili ve skupinách scénku. Posléze scény postupně předvádějí.

Mezi jednotlivé scény je zařazena hra. Každá skupinka má prázdný koblížek. Ve třídě se na jednom místě nachází cukr na posypání koblížku (slovíčka k procvičení). Během časového limitu (např. 1-2 minuty) mají žáci za úkol přiběhnout ke slovíčkům, jedno si vybrat, běžet s ním ke skupině, doplnit i/y a nalepit ho na koblížek. Vítězí ta skupina, která má nejvíce správných papírků.

Pravidla:

  • vždy běží jen jeden člen ze skupiny, další vybíhá až po nalepení slova na koblížek
  • členové se střídají
  • každá skupina má za úkol lepit buď jen slova s i nebo s y

Další produkty od autora Veronika Režná (Radost učit)

468655
Dějepis
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 7. ročník (a výše) Styl práce: samostatná práce, skupinová práce Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
45.00 Kč
443826
Český jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Písničky, básničky
Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k řešení problémů
37.00 Kč
70360
Dějepis
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Celoroční tematická hra
Pro koho: druhý stupeň Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
60.00 Kč
323434
Dějepis
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Pro koho: 9. třída Styl práce: ve dvojicích, skupinách nebo samostudium Typ materiálu: vzdělávací materiál pro druhý
60.00 Kč
Vyjmenovaná slova po L (O koblížkovi) Vyjmenovaná slova po L (O koblížkovi)
Pro koho: 4., 5., 6., 7. ročník Typ materiálu: vzdělávací materiál pro první a druhý stupeň ZŠ Materiál rozvíjí kompetence: kompetence k učení kompetence k řešení problémů kompetence komunikativní kompetence sociální a personální Procvičení vyjmenovaných slov po L formou hry. Součástí je autorská báseň, která je také vhodná k recitaci, a dramatizace pohádky O koblížkovi. Pracovní list První list obsahuje tak trochu jinou báseň O koblížkovi, která je vhodná k přednesu. V básni mají žáci dále za úkol doplnit chybějící i/y (vyjmenovaná slova po B, L), podtrhnout vyjmenovaná slova po L, vypsat je v základním tvaru a vymyslet k nim slova příbuzná. Mezi další úkoly z pracovního listu patří určení rýmu a nalezení dalších vyjmenovaných slov. Tahle práce je koncipována jako individuální s následnou skupinovou kontrolou. Materiál je doplněn řešením.   Další činnost je zaměřena na skupinovou práci s prvky dramatizace. Žáci jsou rozděleni do čtyř skupin minimálně po čtyřech lidech. V případě nízkého počtu žáků bude mít jeden žák za úkol zahrát dvě postavy, naopak, pokud je žáků více, pak bude jedna role rozdvojena (jeden žák mluví, druhý ovládá ,,loutku”). Žáci dostanou přiměřené množství času na to, aby si secvičili ve skupinách scénku. Posléze scény postupně předvádějí. Mezi jednotlivé scény je zařazena hra. Každá skupinka má prázdný koblížek. Ve třídě se na jednom místě nachází cukr na posypání koblížku (slovíčka k procvičení). Během časového limitu (např. 1-2 minuty) mají žáci za úkol přiběhnout ke slovíčkům, jedno si vybrat, běžet s ním ke skupině, doplnit i/y a nalepit ho na koblížek. Vítězí ta skupina, která má nejvíce správných papírků. Pravidla: vždy běží jen jeden člen ze skupiny, další vybíhá až po nalepení slova na koblížek členové se střídají každá skupina má za úkol lepit buď jen slova s i nebo s y
UUCZ-430087
Český jazyk>Český jazyk - gramatika>Didaktické hry>Písničky, básničky>Pracovní listy>3.>4.>5.>6.>7.>ZŠ – 1. STUPEŇ>ZŠ – 2. STUPEŇ
45.00