Vyvození dvojhlásek au, ou, eu - soubor aktivit

Počet stran:
34
Velikost: 26.04 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 2. 2025
Sdílet:

PDF Soubor je určen především k vyvození dvojhlásek v 1. ročníku. 

Obsahuje 42 kartiček s obrázky + 42 slov k přiřazování na tabuli. Dále 42 procvičovacích karet k doplňování, skupinovou práci, běhací diktát, tvoření vět a hru "Já mám, kdo má?".

TISK MATERIÁLU - doporučuji nastavení tisku s rozložením na tisknutelnou oblast. Lze vytisknout i černobíle.

 

Co soubor aktivit obsahuje?

Součástí materiálu je i tento průvodní popis.

 

1.Kartičky AU,OU, EU, nápis DVOJHLÁSKY + karty s obrázky a slovy doporučuji zalaminovat. (str. 2 - 14)

  • AU, OU, EU umístíme na tabuli
  • děti si rozdají obrázky a slova - mohou napřed hledat své dvojice a pak přečíst slovo a umístit na tabuli pod správnou dvojhlásku.
  • nápis DVOJHLÁSKY přidejte na tabuli až po přečtení všech slov.

Náměty na další práci:

  • kartičky můžeme později využít i k třídění SLOVESA X PODSTATNÁ JMÉNA. Tedy na věci a slova, kde někdo něco dělá.
  •  

2. Já mám, kdo má? - 32 karet (str. 27-34).

Děti si rozdají všechny karty (při menším počtu dětí jich někdo bude mít více). Může začít kdokoliv a kruh by se měl uzavřít tím, že se dostane opět k tomu, kdo začínal. Píšeme si na tabuli čas, jak dlouho trvalo kruh uzavřít a postupně se snažíme o rekord. Tím si děti dobře fixují čtení dvojhlásek a spojují si slovo s obrázkem - rozšiřují si tak zároveň slovní zásobu. Hru v jednom bloku opakujeme i víckrát s tím, že si karty vymění (např. na pokyn “Kartu předej spolužákovi po pravé ruce). Upevňují si tak i pravolevou orientaci.

 

3. Kartičky se slovy k doplnění AU, EU, OU (str. 15-21) doporučuji zalaminovat.

Náměty na práci:

  • děti si rozdají (vylosují) kartičky, přečtou správně slovo a třídí na tabuli nebo na koberci opět pod karty AU, EU, OU
  • mohou mazacím fixem doplnit správnou dvojhlásku (pro kontrolu můžete na zadní stranu napsat ručně řešení), mohou pak smazat a poslat dál.
  • běhací diktát - vybrané kartičky se slovy označíte čísly (str. 25). Doporučuji použít lepící gumu. Nebo mazací fixem napište číslo 1-8 přímo na kartičky. Kartičky umístěte po třídě nebo na chodbu. Děti pak píší správná slova do záznamového listu (str. 24 - rozřízněte ho na půl.)
  • tvoření vět - zapisovací list (str. 26) nebo do sešitu. Buď si vylosují kartičku nebo si samy vyberou z kartiček umístěných po třídě jako při běhacím diktátu, jen kartičky neoznačujte čísly. Vymyslí a napíší 4 různé věty, které budou obsahovat dané slovo.
  •  

4. Kartičky do lavic (str. 22-23) - děti pracují ve dvojicích nebo větších skupinách. Kartičky si nastříhají.

  • třídí do skupin podle dvojhlásek
  • zapisují do sešitu nebo do záznamového listu pro běhací diktát vybraná slova - buď jim je určí soused nebo si je otočí a samy vylosují. Předem určete počet slov, která mají zapsat. Můžete si určit pravidlo, že mají napsat například 2 slova kde bude AU, 2 slova s EU a 2 slova s OU.



Věřím, že aktivit s kartičkami vymyslíte mnohem více a bude se vám i dětem práce s nimi líbit. Aktivity můžete zopakovat i ve 2. ročníku v učivu o hláskách.

Další produkty od autora Kateřina Ivaškovičová

814790
Matematika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Procvičování orientace ve stovkové tabulce a upevňování číselné řady do 100 zábavnou formou. Tuto aktivitu ráda zařazuji
35.00 Kč
844160
Český jazyk - čtení
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Formou běhacího učení děti seznámíte se dny Pašijového týdne, naučí se je pojmenovat a dozví se, jaké tradice
50.00 Kč
814487
Český jazyk - gramatika
2., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Čekají Vás ve 2. ročníku souhlásky uprostřed a na konci slov, neboli "párové souhlásky"? Nabízím kompletní sadu pro úvod
90.00 Kč
821981
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Balík obsahuje celkem 5 produktů, které lze na mém profilu objednat i jednotlivě. Vhodné jako gradované úkoly při práci
160.00 Kč
Vyvození dvojhlásek au, ou, eu - soubor aktivit Vyvození dvojhlásek au, ou, eu - soubor aktivit
PDF Soubor je určen především k vyvození dvojhlásek v 1. ročníku. Obsahuje 42 kartiček s obrázky + 42 slov k přiřazování na tabuli. Dále 42 procvičovacích karet k doplňování, skupinovou práci, běhací diktát, tvoření vět a hru "Já mám, kdo má?".TISK MATERIÁLU - doporučuji nastavení tisku s rozložením na tisknutelnou oblast. Lze vytisknout i černobíle. Co soubor aktivit obsahuje?Součástí materiálu je i tento průvodní popis. 1.Kartičky AU,OU, EU, nápis DVOJHLÁSKY + karty s obrázky a slovy doporučuji zalaminovat. (str. 2 - 14)AU, OU, EU umístíme na tabuliděti si rozdají obrázky a slova - mohou napřed hledat své dvojice a pak přečíst slovo a umístit na tabuli pod správnou dvojhlásku.nápis DVOJHLÁSKY přidejte na tabuli až po přečtení všech slov.Náměty na další práci:kartičky můžeme později využít i k třídění SLOVESA X PODSTATNÁ JMÉNA. Tedy na věci a slova, kde někdo něco dělá. 2. Já mám, kdo má? - 32 karet (str. 27-34).Děti si rozdají všechny karty (při menším počtu dětí jich někdo bude mít více). Může začít kdokoliv a kruh by se měl uzavřít tím, že se dostane opět k tomu, kdo začínal. Píšeme si na tabuli čas, jak dlouho trvalo kruh uzavřít a postupně se snažíme o rekord. Tím si děti dobře fixují čtení dvojhlásek a spojují si slovo s obrázkem - rozšiřují si tak zároveň slovní zásobu. Hru v jednom bloku opakujeme i víckrát s tím, že si karty vymění (např. na pokyn “Kartu předej spolužákovi po pravé ruce). Upevňují si tak i pravolevou orientaci. 3. Kartičky se slovy k doplnění AU, EU, OU (str. 15-21) doporučuji zalaminovat.Náměty na práci:děti si rozdají (vylosují) kartičky, přečtou správně slovo a třídí na tabuli nebo na koberci opět pod karty AU, EU, OUmohou mazacím fixem doplnit správnou dvojhlásku (pro kontrolu můžete na zadní stranu napsat ručně řešení), mohou pak smazat a poslat dál.běhací diktát - vybrané kartičky se slovy označíte čísly (str. 25). Doporučuji použít lepící gumu. Nebo mazací fixem napište číslo 1-8 přímo na kartičky. Kartičky umístěte po třídě nebo na chodbu. Děti pak píší správná slova do záznamového listu (str. 24 - rozřízněte ho na půl.)tvoření vět - zapisovací list (str. 26) nebo do sešitu. Buď si vylosují kartičku nebo si samy vyberou z kartiček umístěných po třídě jako při běhacím diktátu, jen kartičky neoznačujte čísly. Vymyslí a napíší 4 různé věty, které budou obsahovat dané slovo. 4. Kartičky do lavic (str. 22-23) - děti pracují ve dvojicích nebo větších skupinách. Kartičky si nastříhají.třídí do skupin podle dvojhlásekzapisují do sešitu nebo do záznamového listu pro běhací diktát vybraná slova - buď jim je určí soused nebo si je otočí a samy vylosují. Předem určete počet slov, která mají zapsat. Můžete si určit pravidlo, že mají napsat například 2 slova kde bude AU, 2 slova s EU a 2 slova s OU.Věřím, že aktivit s kartičkami vymyslíte mnohem více a bude se vám i dětem práce s nimi líbit. Aktivity můžete zopakovat i ve 2. ročníku v učivu o hláskách.
UUCZ-801393
Český jazyk>Český jazyk - čtení>Český jazyk - gramatika>Běhací diktát>Demonstrační obrázky - kartičky>Já mám, kdo má>1.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
80.00