Zábavné nejen pololetní opakování s pejskem a se sovou.
Český jazyk – SOVA – ú/ů, i/í-y/ý po tvrdých a měkkých souhláskách, dělení souhlásky, druhy vět, antonyma, synonyma, slova mnohoznačná, běhací PSANÍ i běhací KRESLENÍ
Matematika – PES – počítání se závorkami, + - do 100 s přechodem přes 10, slovní úloha, skládaný pes na libovolné příklady
SOVA – MOJE MALÉ ZHODNOCENÍ 1. POLOLETÍ
- ČESKÝ JAZYK:
- Děti do PL SE SOVOU doplní do hvězdiček tvrdé souhlásky – ty vykreslí oranžovou barvou a měkké souhlásky – ty vykreslí žlutou barvou. Doplní do kmene stromu správné ú/ů.
- Do lístků doplní správné i,í/y,ý. – i/í vykreslí světle zelenou, y/ý vykreslí tmavě zelenou. Lísky vystřihnou a nalepí k sově.
Lísky jsou připraveny vždy pro 2 žáky.
- K sově vyrobí knížku moudré sovy:
Vystřihneme jednotlivé části knihy.
Slepíme nebo sešijeme.
Na první stránku knížečky děti vymyslí větu o sově a to tázací, oznamovací, rozkazovací, přací. Starší děti mohou nadepsat slovní druhy. Na vedlejší stránku k nějaké větě nakreslí obrázek.
PROSTŘEDNÍ STRANA JE PŘIPRAVENA NA BĚHACÍ PSANÍ A NA BĚHACÍ KRESLENÍ.
Rozmístíme po třídě informace o sově. Děti informace hledají, musí si zapamatovat a na místě napsat. To stejné i běhací kreslení. Obrázky s postupným kreslením sovy umístíme někde ve třídě a děti se chodí jen dívat a podle zapamatovaného na místě nakreslit.
Na poslední straně si děti zopakují antonyma, synonyma a slova mnohoznačná mají vymyslet, nakreslit a popsat na předposlední straně.
Knížečku můžeme nalepit k sově.
Celé učení o pejskovi doporučuji motivovat třeba v kruhu, kdy děti dostanou v látkovém pytlíku či v šátku zabalenou buď plastovou kost nebo kost ze zverimexu. Děti hádají do to je…můžeme zabalit i jinou věc, kterou pes potřebuje – misku, obojek,….
Poté můžeme udělat myšlenkovou mapu SE SLOVEM PES, poté vymýšlíme psí rasy a nakonec jména, která můžeme psát do velkých kostí, následně třeba seřadit podle abecedy, počítat slabiky, vymýšlet věty,…
Doporučuji doplnit dalším PSÍM MATERIÁLEM ,, UČÍME SE S PEJSKEM“ – 2. a 3. třída (lze poupravovat i pro další třídy)
- MATEMATIKA – PES
- Děti vyplní PL bouda.
- Na koberci necháme kostičky s příklady (můžeme použít
kostičky u misky-nakopírovat nebo si udělat svoje)
nebo lístečky s příklady. Děti si pro příklady chodí, opisují
a počítají do skládaného pejska.
- Skládaný pes – vystřihneme
části těla a pruh který nám zůstal na boku
naskládáme na ,,harmoniku“ a přilepíme k tělu.
- Vystřihneme misku. Děti vymyslí jméno pro pejska,
napíší na misku. Do misky lepí pouze příklady,
které mají výsledek větší než 50.
- PL OPAKUJEME S PEJSKEM
DĚTI VYKRESLUJÍ PODLE ZADÁNÍ
+ - DO 100 s přechodem přes 10
MALÉ ZHODNOCENÍ SE SOVOU
Děti si vykreslí, vystřihnou sovu. U křídel můžeme přehnout, aby se nám lépe podařil udělat nástřih na vsunutí malé hodnotící knížečky.
Části knížečky (4) na 1 PL vystřihneme a slepíme podle návodných fotografií, nakonec vlepíme obálku knížečce ( ta je připravená pro 4 děti).
Nakonec stačí od dětí vyplnit. Malé děti, které ještě nedokáží vše napsat, mohou kreslit 😊
Součástí materiálu je 4stránkový průvodní list s fotografiemi.
Materiál i obrázky jsou moje autorské. Je zakázáno další šíření bez souhlasu autora.