CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ – halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 804.6 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 7. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet sloužících k procvičení názvosloví (halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli kyselin). V sadě je celkem 30 dvojic názvu + vzorce.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání

strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru)

strana 6-8: tabulka s řešením

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (značku + název prvku).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

636911
Matematika
4., 5., 6.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 40 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání. Na druhé straně karty je uvedeno
44.00 Kč
505081
Matematika
3., 4.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na odčítání přirozených čísel do
26.00 Kč
92220
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 16 karet s převody jednotek času (den, hodina, minuta, sekunda). Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
384515
Matematika
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s výrazy s halloweenským motivem. Karty obsahují 26 různých příkladů na
26.00 Kč
CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ – halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ – halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet sloužících k procvičení názvosloví (halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli kyselin). V sadě je celkem 30 dvojic názvu + vzorce.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) strana 6-8: tabulka s řešením Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (značku + název prvku). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-153167
Chemie>Skládačky>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00