CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ – halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
25
Velikost: 804.6 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 7. 2022
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet sloužících k procvičení názvosloví (halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli kyselin). V sadě je celkem 30 dvojic názvu + vzorce.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání

strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru)

strana 6-8: tabulka s řešením

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (značku + název prvku).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

171262
Fyzika
5., 6.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují převody jednotek času (s, min, h, dny). Sada obsahuje: strana
25.00 Kč
79050
Matematika
4., 5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejnou hodnotou obsahu. Cíl: Zopakování
29.00 Kč
266376
Fyzika
4., 5., 6.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic převodů jednotek hmotnosti s jednotkami g
25.00 Kč
278343
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují příklady na pamětné sčítání a odčítání do 100. V sadě jsou
25.00 Kč
CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ – halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli CHEMICKÉ NÁZVOSLOVÍ – halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet sloužících k procvičení názvosloví (halogenidy, oxidy, sulfidy, hydroxidy, kyseliny, soli kyselin). V sadě je celkem 30 dvojic názvu + vzorce. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-4: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) strana 6-8: tabulka s řešením Možnosti použití: Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (značku + název prvku). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-153167
Chemie>Skládačky>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00