Pomůcka je určena k procvičování modálního slovesa können. Žáci trénují otázky a odpovědi. Pomůcka je vhodná také na distanční výuku (žákům nasdílíme kartičky).
Materiál obsahuje celkem 32 karet určených ke konverzaci.
Žáci pracují buď společně s učitelem nebo ve dvojicích či v menších skupinách.
VARIANTA č. 1: Učitel pokládá žákům otázky z kartiček a žáci odpovídají.
(Např. Kannst du kochen? Ja, ich kann. Kannst du singen? Nein, ich kann nicht.)
VARIANTA č. 2: Žáci se ptají mezi sebou, jeden žák položí otázku a druhý odpovídá.
(Např.: Kláro, kannst du kochen? Nein, ich kann nicht.)
VARIANTA č. 3: Učitel se ptá žáků na otázky a žáci odpovídají, zda danou činnost umí nebo neumí (viz varianta č. 1), učitel zapisuje na tabuli odpovědi tímto způsobem:
KÖNNEN NICHT KÖNNEN
Anička – tanzen Anička – Motorrad fahren
Tomáš – kochen Tomáš – singen
Honzík – Tennis spielen Honzík – stricken
Žáci poté pokládají otázky o svých spolužácích (případně se zapojí učitel) a ostatní odpovídají, procvičují si tedy odpovědi s různými osobními zájmeny.
Např.: Kann Anička tanzen? Ja, sie kann.
Kann Tomáš singen? Nein, er kann nicht.