Pomůcka je určena k procvičování slovesa can a jeho záporu (can’t). Žáci si zároveň procvičí short answers (Yes, I can / No, I can’t). Pomůcka je vhodná také na distanční výuku (žákům nasdílíme kartičky).
Materiál obsahuje celkem 32 karet určených ke konverzaci.
Žáci pracují buď společně s učitelem nebo ve dvojicích či v menších skupinách.
VARIANTA č. 1: Učitel pokládá žákům otázky z kartiček a žáci odpovídají.
(Např. Can you cook? Yes, I can. Can you sing? No, I can’t.)
VARIANTA č. 2: Žáci se ptají mezi sebou, jeden žák položí otázku a druhý odpovídá.
(Např.: Kláro, can you bake? No, I can’t.)
VARIANTA č. 3: Učitel se ptá žáků na otázky a žáci odpovídají, zda danou činnost umí nebo neumí (viz varianta č. 1), učitel zapisuje na tabuli odpovědi tímto způsobem:
CAN CAN’T
Anička – dance Anička – ride a motor bike
Tomáš – cook Tomáš – sing
Honzík – play tennis Honzík – knit
Žáci poté pokládají otázky o svých spolužácích (případně se zapojí učitel) a ostatní odpovídají, procvičují si tedy odpovědi s různými osobními zájmeny.
Např.: Can Anička dance? Yes, she can.
Can Tomáš sing? No, he can’t.